Budowanie zaufania z odbiorcą treści marketingowych

20 marca 2023
Budowanie zaufania z odbiorcą treści marketingowych

Można powiedzieć, że bez dobrej kampanii marketingowej przedsiębiorcy są jak bez ręki. Stanowi on niezwykle ważną funkcję, dzięki której możliwe jest zbudowanie trwałego zaufania. Pomóc w tym może content marketing, który opiera się na publikowanie merytorycznych treści. Kwestia ta opiera się na Twojej pozycji eksperta w danej branży, a także dostępności i jakości publikacji. Jednak, jak zwiększyć efekty swoich publikacji? Oto pięć najważniejszych kroków!

Poznaj swojego odbiorcę 

Celem każdej treści marketingowej jest dotarcie do odbiorcy i przekazanie przygotowanych przez Ciebie informacji. Niestety, wielu przedsiębiorców nie widzi efektów swojej pracy przez jeden, na pierwszy rzut oka niepozorny błąd, jakim jest nieznajomość odbiorcy. Aby tego uniknąć, określ przede wszystkim:

  • kim on jest,
  • w jakiej grupie wiekowej się znajduje,
  • jakimi mediami się posługuje.

W ten sposób będziesz wiedział, do kogo piszesz oraz jak odpowiednio przygotować treści marketingowe. Wówczas zwiększa się ich skuteczność, a Ty jesteś w stanie zacząć budować zaufanie z klientem!

Twórz wysokiej jakości treści, nawiązujące do problemów potencjalnego klienta

Obecnie w internecie znajdziesz wszystko, w tym przykłady treści marketingowych, których powinieneś/aś unikać jak ognia. Dlaczego? Zazwyczaj wprost nakłaniają one do zakupu konkretnych produktów. Tak nachalna reklama przynosi odwrotne skutki, przez co przedsiębiorca traci klientów. Zatem polecamy Ci poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie merytorycznych treści, w których podzielisz się wiedzą i przedstawisz się w roli eksperta oraz zaoferujesz dogodne rozwiązanie. Przemyca się tutaj swoją ofertę, ale w subtelny sposób. Twój klient odbiera to jako materiał, który ma zadbać o jego potrzeby oraz wyeliminować aktualne problemy. W ten sposób nie tylko jesteś w stanie budować zaufanie, ale także przywiązanie klienta do Twojej marki.

Dostarczaj swoje treści regularnie i wybierz miejsce publikacji 

Powyższe kwestie dotyczyły przede wszystkim tego, co uwzględnić przygotowując treści marketingowe, które mają pomóc Ci budować zaufanie z odbiorcą. Jednak, gdzie publikować gotowe materiały? Wróć na moment do punktu pierwszego i sprawdź, gdzie Twój odbiorca przebywa najczęściej. W ten sposób jesteś w stanie dotrzeć do niego! Inną kwestią jest regularność. Twoje wpisy powinny pojawiać się na tyle często, aby odbiorca nie zapomniał o Tobie oraz żebyś był/a w stanie pomóc mu w aktualnie napotykanych problemach, ale wystrzegaj się spamowania. Osłabia to Twoja wiarygodność oraz denerwuje klienta. Zwróć również uwagę na to, że tworząc content marketing, nie musisz ograniczać się do jednego kanału komunikacyjnego!

Podnieś zaangażowanie klienta

Obecnie nowoczesna technologia znacząco zmienia marketing – i to na wielu płaszczyznach! Pozwala to na wprowadzenie interaktywnego contentu, który znacząco podniesienie poziomu zaangażowania klientów! Jak się okazuje, aż 81% marketerów uważa, że w ten sposób jesteś w stanie przyciągnąć uwagę wielu osób, a co więcej, wyraźnie budować zaufanie z odbiorcą. A na czym to polega? Możesz tutaj zastosować:

  • quizy,
  • kalkulatory wycen,
  • interaktywne formy graficzne,
  • inspirujące filmiki.

Analizuj wyniki i optymalizuj treści

Każde Twoje działanie marketingowe musimy być monitorowane – w końcu musisz wiedzieć, jak publikowane przez Ciebie materiały są przyjmowane przez odbiorców oraz czy w ogóle do nich docierają. Śledź zatem zasięgi i reakcje, a poprzez patrzenie na liczby wyciągaj odpowiednie wnioski. Na podstawie analizy wyników jesteś w stanie zmodyfikować swoje działania, aby były jeszcze bardziej efektywne, a Twoi odbiorcy bardziej zadowoleni z dostarczanych im treści. Pamiętaj przy tym, że budowanie zaufania to proces długotrwały, przez co musisz być cierpliwy i powoli, krok za krokiem, dążyć do swojego celu.

Dobra promocja to nie wszystko – i to niezależnie od wybranej strategii komunikacyjnej. Musisz zadbać przede wszystkim o to, aby klient Ci zaufał i nie tylko chciał kupić usługę lub produkt z Twojej firmy. Najlepiej, jakby wrócił, bo ufa, że to właśnie Ty pomożesz mu rozwiązać swoje problemy.