Presell Pages były kilka lat temu popularną metodą, pozwalającą czerpać korzyści z linkowania, jednak z czasem zyskały wielu przeciwników. Poznaj cele tego typu stron i dowiedz się, jak z nich prawidłowo korzystać, by wspierać działania SEO i zdobywać linki.
Presell Pages – definicja i cel
Presell Pages (potocznie precle) to strony internetowe o niskiej jakości, które zawierają nieskomplikowane i mało merytoryczne treści. Umieszcza się na nich linki przekierowujące do pozycjonowanych stron. Celem tego typu witryn jest wspieranie wszelkich działań SEO, mających na celu zdobywanie linków. W tworzeniu precli nie liczy się jakość treści, a odpowiedni dobór keywords, jednak teksty nie mogą być zlepkiem przypadkowych fraz, które nie mają sensu – powinny nieść ze sobą jakąś wiedzę. Sprawi to, że będą one lepiej postrzegane przez Google. Presell Pages to po prostu strony, na które trafiają odbiorcy, zanim przekieruje się ich do tej docelowej, oferującej jakiś produkt czy usługę. Ich głównym celem jest promocja witryny internetowej na zewnętrznej domenie.
Linkowanie w treści
Presell Pages umożliwiają umieszczanie linków w tekście. Trzeba zwrócić uwagę na takie aspekty, jak poprawne umiejscowienie ich na stronie, anchor, ilość linków i dobór odpowiednich słów kluczowych. Te działania wpływają na pozycjonowanie strony i pomagają w osiągnięciu, jak najwyższych wyników w wyszukiwaniach. By korzystanie z precli było całkowicie bezpieczne i przynosiło pożądane efekty, należy zwracać uwagę na parametry stron oraz ich tematykę. Obecnie, korzystanie z Presell Pages staje się coraz mniej popularną metodą.
Presell Pages – czy warto stosować?
Presell Pages spotykają się z dużą krytyką, ponieważ często ich stosowanie wręcz może zaszkodzić stronie internetowej. Spowodowane jest to tym, że charakteryzują się one słabą jakością i zbyt intensywnym wykorzystywaniem treści ido nienaturalnego linkowania. Z tego powodu algorytmy Google coraz częściej traktują tego typu strony jako mało przydatne, ponieważ nie zawierają one merytorycznych treści, które są wartościowym kontentem dla potencjalnego odbiorcy. Główną zaletą Presell Pages jest niski koszt ich stworzenia, jednak warto inwestować dodatkowo w inne, skuteczniejsze rozwiązania, a precle należy potraktować, jako działanie dodatkowe i podchodzić do nich z dużą ostrożnością. Zdecydowanie rekomendujemy inwestycje w mniejszą ilość linkowań, ale pochodzących z wartościowych stron. Pamiętaj również, że nadmierne korzystanie z precli może skutecznie osłabić pozycję Twojej strony i negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie.
Warto wiedzieć, na czym opiera się działania stron typu Presell Pages, aby nie popełnić podstawowych błędów w pozycjonowaniu. Pamiętaj, że niewłaściwe techniki mogą zaszkodzić Twojemu SEO – dlatego warto powierzyć te zadania profesjonalistom.