Content is king – dowiedz się dlaczego warto inwestować w treści – różnice

13 listopada 2023
Content is king – dowiedz się dlaczego warto inwestować w treści – różnice

Świat cyfrowy rozwija się w zawrotnym tempie, a użytkowników internetu z każdej strony bombardują różnego rodzaju reklamy i informacje. Wiele z nich jest ignorowanych z uwagi na natrętny lub nieciekawy charakterze. W ostatnim czasie fundamentem skutecznej strategii biznesowej stał się content marketing. Fraza “Content is king” to mantra dla wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą małe czy też duże firmy. A jaką dokładnie rolę odgrywają treści i dlaczego pomagają osiągnąć sukces?

Content marketing – czym tak naprawdę jest? 

Content marketing, czyli inaczej marketing treści, to strategia, która wykorzystuje rozmaite środki przekazu do przyciągnięcia uwagi konkretnej grupy docelowej. Są to różnego rodzaju treści, które są zgodne z aktualnym tematem, profesjonalne i w prosty sposób przekazują to, co masz na myśli. Nie bez znaczenia jest unikalność czy wysoka jakość. Pamiętajmy jednak, że wybór formatu treści jest równie ważny, jak jej jakość. Możesz postawić na: 

  • posty na blogu, 
  • artykuły, 
  • studium przypadku, 
  • raporty, 
  • bazy wiedzy, 
  • grafiki, 
  • selekcje poradnikowe, 
  • filmy.

Nie bez znaczenia jest także wybór optymalnego kanału dystrybucji treści. W zależności od charakteru firmy mogą to być social media, newsletter, media branżowe, blog firmowy czy employee advocaty.

Dlaczego warto postawić na content marketing?

Zastanawiasz się, dlaczego warto zainwestować w content marketing? Jak się okazuje, nie bez powodu mówi się, że content is king. Wynika to z licznych zalet, które przekładają się na lepsze funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa. Oto 8 z nich!

Generacja ruchu na stronie

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że wyszukiwarki nagradzają tych, którzy publikują unikalne treści? Stawiając na oryginalny, wyróżniający się wysoką jakością content, masz większe szanse sprawne indeksowanie strony. 

Przyciągnięcie uwagi

Każde działanie marketingowe ma za zadanie przyciągnąć uwagę. Jednak obecnie nie ma nic bardziej skutecznego, niż publikowanie treści, które pokażą Twoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie. Mogą to być różne formaty, w tym artykuły czy filmiki.

Wzmocnienie więzi z klientem

Dobrze przeprowadzony content marketing pozwala na zbudowanie wizerunku eksperta, a to wiąże się z zaufaniem, jakim będą darzyć Cię przyszli klienci. Co więcej, dobry content pozwala tworzyć społeczność wokół prądu, która będzie do niej pozytywnie nastawiona.

Pomoc w podjęciu decyzji zakupowej

Wiele osób waha się w czasie zakupów internetowych. A jak można rozwiać ich wątpliwości? Najlepiej poprzez dostarczenie artykułów skoncentrowanych na tematyce poradnikowej. W ten sposób nakierujesz klienta na odpowiadające mu rozwiązanie.

Wsparcie kanałów marketingowych

Content marketing przyczynia się także od napędzania innych działań marketingowych. Obejmuje to m.in. media społecznościowe czy marketing e-mailowy. Pamiętaj zatem, że atrakcyjne treści mają realny wpływ na wszystkie Twoje kampanie marketingowe.

Tanie rozwiązanie

Nie ma co ukrywać – internetowy content marketing jest zdecydowanie jest tańszy, niż większość rozwiązań marketingowych. Warto również zaznaczyć, że generuje wysokie zyski, a także przynosi wiele korzyści. Wynika to z faktu, iż raz wytworzona jakościowa treść może pracować latami, nie generując przy tym kolejnych kosztów.

Generacja wartościowych leadów

Twoja strategia jest odpowiednio zaplanowana, a wytwarzane treści trafiają do określonej grupy docelowej. Oznacza to, że na Twoją stronę wchodzą osoby zainteresowane danym tematem, a to zwiększa szansę na finalizację transakcji.

Zwiększenie sprzedaży

Content marketing przynosi wiele korzyści, które prowadzą do jednego – zwiększenia sprzedaży. Wszystko dzięki przyciągnięciu uwagi, wygenerowaniu dużego ruchu na stronie, a także pozyskiwanie linków czy zaufania klientów. 

Content marketing – jakie narzędzia są wykorzystywane najczęściej? 

Istnieje wiele sposobów na stworzenie unikalnych treści, które z pewnością zainteresują Twoich odbiorców. A jakie narzędzia mogą być przydatne w tworzeniu treści content marketingowych? Na najważniejszych zalicza się: 

  • Google Trends, 
  • Keyword Surfer, 
  • Google Search Console, 
  • Answer the Public, 
  • Google Analytics, 
  • Surfer Content Editor, 
  • Jasnopis.

Obecnie z content marketingu korzysta coraz więcej przedsiębiorców – zarówno małych, jak i dużych. Nic dziwnego, jest to świetna strategia, która przyciąga klientów oraz pozwala budować markę.