Zależy Ci na zdobyciu nowych klientów i wzbudzeniu w nich zaufania? Zastanawiasz się, co możesz zrobić, by Twoja strona była częściej odwiedzana? Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, czym jest content marketing i jak pomoże Ci w poprawie zasięgów.
Content marketing — co to?
Content marketing to rodzaj marketingu, który skupia się na pozyskiwaniu, jak największego grona klientów, poprzez regularne tworzenie i dystrybucję treści. Polega na znalezieniu sposobu na dotarcie do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców, przyciągnięciu ich uwagi i sprawieniu, by skorzystali z oferowanych usług, co w efekcie przyniesie firmie zyski. Stawia też na relacje i budowanie więzi między firmą a klientem oraz wzbudzenie zaangażowania u przyszłych kupujących, co może owocować pozyskaniem lojalnego konsumenta. Niektórzy nazywają go sztuką komunikacji. Ma on za zadanie skupić na sobie odbiorcę, nakłonić go do myślenia i analizy, z korzyściami dla naszej działalności. Content marketing musi być otwarty na użytkowników, pomagać im w codziennych zadaniach i dzięki temu zrzeszać nowych ludzi.
Działania w ramach content marketingu
Działania content marketingu polegają na tworzeniu nietuzinkowych treści, używając materiałów:
- interaktywnych, np. aplikacji;
- kontekstowych, np. artykułów;
- produkowanych na potrzebę social mediów, np. postów;
- mailingowych, np. newsletterów.
Forma powinna być dostosowana do celu i zamysłu działalności, a wszystko razem musi tworzyć integralną całość. Informacja, jaką chcemy przekazać, musi być wiarygodna, przedstawiona w przejrzysty i intrygujący sposób — niczym sztuka. Warto jednak zauważyć, że stworzenie wartościowej treści to jedynie część oczekiwanego sukcesu. Kluczowym czynnikiem, by content marketing był udany, jest sposób jego dystrybucji. Dlatego tak ważne jest wybranie do tego odpowiednich narzędzi oraz wcześniejsze opracowanie strategii działań i tego, jakie cele chcemy osiągnąć.
Jakie korzyści daje content marketing?
Działania w zakresie content marketingu niosą ze sobą wiele korzyści. Dobrze przeprowadzone gwarantują wzrost odwiedzin na stronie internetowej i większe zainteresowanie treściami, które się na niej znajdują. Sprawia to, że jest ona bardziej widoczna przez algorytmy, ponieważ przedstawia przekaz, który jest wartościowy z punktu widzenia czytelnika. Ponadto, content marketing pozwala na zdobycie informacji o danym produkcie, czy usłudze, dzięki czemu klienci będą zadowoleni i zainteresowani ofertą, a ich świadomość na temat marki zostanie pogłębiona. Stały kontakt z klientami poprzez social media, sprawi, że otrzymasz feedback na temat Twoich działań, produktów czy usług. Dzięki niemu łatwiej będzie spełniać oczekiwania odbiorców oraz uwzględniać ich osobiste preferencje. Poprzez zbudowanie więzi z osobami zainteresowanymi ofertą, zyskasz ich lojalność i zaangażowanie w życie firmy. Ponadto tworząc treści, możesz zbudować unikatowy wizerunek swojej firmy, co sprawi, że zostaniesz uznany za profesjonalistę w danej dziedzinie.
Kontakt i relacje z klientami to jeden z najważniejszych czynników, warunkujących rozwój i renomę prowadzonej działalności. Warto zainteresować się, jak działa content marketing i wprowadzić go do swojej firmy, by zyskać zaufanie odbiorców oraz utrzymać czy poprawić swoją pozycję na rynku.