Copywriting dla początkujących – jak zacząć zarabiać?

4 stycznia 2022
Copywriting dla początkujących – jak zacząć zarabiać?

Twoją pasją jest pisanie i chciałbyś czerpać z tego korzyści finansowe? Zastanawiasz się nad pracą copywritera, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z tego artykułu dowiesz się, czym jest copywriting i jak rozpocząć swoją karierę w tej branży.

Copywriter – czym się zajmuje? 

Copywriting to stosunkowo nowy zawód. Powstał na skutek rozwoju Internetu oraz marketingu. Praca copywritera polega na pisaniu tekstów, sloganów, opisów czy artykułów o różnej tematyce – czyli na tworzeniu i redagowaniu treści, które mają być wartościowe dla odbiorcy. Zakres obowiązków i zadań copywritera jest dość szeroki i zależny od tego, w jakiej branży się porusza. Jest to zawód, który dynamicznie się rozwija, a osoby w nim pracujące, muszą nieustannie się szkolić , aby dostosować się do wymagań rynku. Z powodzeniem można wykonywać go zdalnie, dlatego znaczna część copywriterów, zamiast zatrudniać się w firmach, wybiera freelancing, czyli pracę bez etatu, polegającą na przyjmowaniu zleceń. Wiele osób, niezależnie od wieku, interesuje się pracą w copywritingu, ponieważ jest to dobry sposób na zarobienie dodatkowy zarobek, nie wychodząc z domu. Bazując głównie na swojej kreatywności, umiejętności wyszukiwania rzetelnych informacji oraz na „lekkim piórze” możemy wygenerować dodatkowe źródło dochodów.

Jakie są metody zarabiania na copywritingu?

Jeśli już zdecydowałeś, że chcesz spróbować swoich sił w tej dziedzinie, jak zatem zacząć zarabiać na copywritingu? Jest co najmniej kilka ścieżek, które możesz obrać w tym celu. Jednym ze sposobów jest szukanie zleceń na przeznaczonych do tego portalach. Również platforma contentowa ewydawcy.pl oferuje sprawną współpracę w tym zakresie. Po zarejestrowaniu się na stronie zostaniesz dodany do bazy naszych Autorów. Sam wybierasz te zlecenia, z którymi czujesz się najlepiej. Mogą one też zostać Tobie przypisane automatycznie, jednak zawsze ostateczny wybór należy do Ciebie – przyjąć czy nie przyjąć? Oto jest pytanie.. W każdej chwili, po zrealizowaniu zleceń, możesz zrezygnować lub zawiesić działanie. Daje to możliwość elastycznego czasu pracy, na warunkach, które to Tobie odpowiadają. Bardziej doświadczeni copywriterzy, decydują się na wystawienie swoich prac we własnym zakresie, i to zleceniodawcy zgłaszają się do nich. Jednak wymaga to wiedzy i wprawy oraz umiejętności dostosowania się do wymagań SEO. Natomiast, jeśli interesuje Cię praca w konkretnej firmie, zapewniającej Ci stałe zlecenia, możesz szukać zatrudnienia w agencjach marketingowych czy SEO. Jeśli zdobędziesz spore doświadczenie, warto pomyśleć o założeniu własnej działalności, jednak będziesz musiał przygotować się na wzrost obowiązków, związanych chociażby z księgowością.

Porady dla copywriterów

Jeśli jesteś początkujący i chciałbyś, jak najszybciej rozwijać się w tym zawodzie, skorzystaj z kilku wartościowych rad.

Po pierwsze dużo czytaj, nie tylko książek, ale również artykułów czy blogów. Pozwoli Ci to na rozeznanie się w tym temacie i inspirowanie się.

Po drugie, ćwicz swoje umiejętności pisania. Im więcej tekstów stworzysz, tym łatwiej będą przychodzić Ci kolejne, zyskasz wprawę i będą one bardziej wartościowe.

Po trzecie, staraj się dokształcać w różnych dziedzinach, szczególnie w tych, o których piszesz. Prościej jest tworzyć teksty, gdy dysponuje się konkretną wiedzą.

Po czwarte zwracaj uwagę na stylistykę i gramatykę. Staraj się zaciekawić czytelnika, przyciągnąć jego uwagę i sprawić, by odwiedził stronę czy kupił opisywany produkt.

Przed napisaniem tekstu, zrób porządny research, by nie popełnić błędów rzeczowych. Niektóre artykuły wymagają zapoznania się ze specjalistycznym słownictwem, co pozwoli na prawidłowe zastosowanie zdobytych informacji.

Ważne jest również tworzenie własnego wizerunku, poprzez przygotowanie portfolio, które będziesz mógł zademonstrować potencjalnemu pracodawcy, aby ten mógł ocenić Twoje kompetencje.

 

Copywriting to coraz bardziej pożądany zawód i coraz łatwiej znaleźć w nim pracę, nie mając doświadczenia. Kluczowa jest chęć samorozwoju, łatwość w zdobywaniu wiedzy, zaangażowanie, sympatia do pisania oraz kreatywność.