Czy newsletter to dobry pomysł na utrzymanie relacji z klientem?

22 maja 2023
Czy newsletter to dobry pomysł na utrzymanie relacji z klientem?

Współczesnym problemem wielu przedsiębiorców jest niemożność dotarcia do klienta za pomocą jednego narzędzia. Warto zatem posłużyć się kilkoma z nich, w tym newsletterem. Jest to stosunkowo stary sposób, który mimo upływu lat – nadal dobrze się sprawdza w utrzymaniu relacji z klientem. W końcu – Ty dajesz opcję zapisania się do niego, a klient to robi! Oznacza to, że użytkownik chce dostawać od Ciebie informacje dotyczące Twojej firmy, promocji czy innych wydarzeń. Jednak, co warto wiedzieć o newsletterze?

Jak działa newsletter?

Mówi się, że newsletter to podstawowe narzędzie marketingowe, które używane jest  w celu wysyłania cyfrowych wiadomości do potencjalnych lub stałych klientów. Nie jest on robiony bez celu, gdyż do głównych celów tego typu kampanii zalicza się:

  • informowanie użytkownika o nowościach, promocjach czy rabatach,
  • edukowane potencjalnych klientów,
  • budowanie bazy lojalnych odbiorców.

Tworząc newsletter, nie możesz zapomnieć o tym, aby Twój odbiorca wyraził zgodę i chęci na przesyłanie tego typu informacji drogą mailową. Jest to niezbędne, dlatego warto założyć na swojej stronie osobną zakładkę. W końcu wiele osób korzysta z czegoś, na co wyraziła chęć. W rzeczywistości aż 71% subskrybentów regularnie go przegląda! Przy jego tworzeniu nie zapominajmy o uwzględnieniu formy mobilnej oraz odpowiedniej personalizacji – wówczas zbliżamy się do swojego odbiorcy jeszcze bardziej, zdobywając jego zaufanie i budując trwałą relację.

Dlaczego warto tworzyć newsletter?

Wbrew pozorom, stworzenie newslettera po prostu się opłaca! Jest to potężne narzędzie w rękach marketingowca, które może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Jeszcze jesteś nieprzekonany? To być może zainteresuje Cię fakt, iż ponad 60% osób zapisuje się na newslettery, a aż ¾ klientów subskrybuje newslettery ulubionych marek! Co więcej, gwarantuje:

  • zbudowanie stałego kontaktu z odbiorcami – w końcu systematycznie wysyłasz im wiadomości,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki – wystarczy tylko odpowiednio dopasować wiadomość do odbiorcy,
  • możliwość tworzenia statystyk – opiera się to na pozyskaniu cennych informacji oraz ich analizowaniu,
  • zwiększenie sprzedaży – szacuje się, że newsletter bezpośrednio przyczynia się do podjęcia decyzji zakupowej,
  • oszczędność pieniędzy – newsletter to jedna z prostszych i tańszych form dotarcia do klienta.

Na co zwrócić uwagę przygotowując newsletter?

Decydując się na swój pierwszy w życiu newsletter, warto odpowiednio zabrać się za jego przygotowanie. Tak naprawdę to właśnie rzetelne i odpowiednio spersonalizowane czynności gwarantują stworzenie skutecznego newslettera, który będzie przynosił Ci same korzyści. Zatem, na co warto zwrócić uwagę? Oto najważniejsze czynniki:

  • cel – określając cel newslettera, możesz osiągnąć konkretne działania. Odbija się to na sposobie przygotowania, gdyż inaczej robi się newsletter sprzedażowy, a inaczej wizerunkowy,
  • grupa odbiorców – określenie grupy docelowej pozwoli określić, jakie treści powinny znaleźć się w newsletterze,
  • schemat – newsletter może mieć stały układ i grafikę, przy czym zmianie ulega tylko dodawany do niego tekst,
  • czas – najlepiej wysyłać go regularnie, w ustalonym dniu. Jednak nie przesadzajmy z ich ilością, jeden na tydzień zupełnie wystarczy,
  • treść – to właśnie ona przyciąga uwagę klientów oraz sprawia, że chcą zapoznać się z dalszymi informacjami.

Bez dwóch zdań wspaniałe jest pozostawać w kontakcie z klientem. Pozwala to na dzielenie się ważnymi informacjami, aktualizacjami czy zwykłym budowaniu relacji. W tym celu warto postawić na newsletter, który mimo upływu lat – nadal jest dobrą opcją.