Media społecznościowe rozwijają się w zastraszającym tempie. Przyczynia się to do podejmowania różnych kroków w zakresie marketingu, w tym nawiązywania współpracy z influencerami. Nic dziwnego – mają oni ogromny wpływ na Twoich potencjalnych oraz stałych klientów. Wynika to z zaufania, autentyczności, a także ogromnych zasięgów. Tylko, czy faktycznie warto nawiązać z nimi współpracę? Oto wady i zalety tego rozwiązania!
Na czym polega współpraca z influencerami?
W obecnych czasach chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, kim jest influencer. Ta znana z social mediów osoba jest znana w danej branży lub po prosty posiada pewną widownię. Oznacza to, że może w dużej mierze oddziaływać na Twoich klientów. W związku z tym rozwinął się influencer marketing, będący strategią marketingową opierająca się na promowaniu swoich produktów lub usług u danego influencera. Jednak, jak rozpocząć taką współpracę? W pierwszej kolejności musisz obowiązkowo określić swój cel. Chcesz zwiększyć świadomość marki? Budować zaangażowanie? A może po prostu zwiększyć sprzedaż? W zależności od celu Twoje działania mogą zostać wypromowane w inny sposób. Następnie Wyszukaj odpowiadającego Ci influencera, czyli takiego, który swoim contentem dociera do Twojego targetu. Zwrócić tutaj uwagę na liczbę obserwujących oraz ich zaangażowanie, np. w postach. Następnie skontaktuj się z wybranymi osobami, przedstaw swoją markę oraz powiedz, dlaczego chcesz współpracować. A czy warto się nad tym wszystkim zastanawiać?
Współpraca z influencerami – korzyści
Nie bez przyczyny wiele przedsiębiorstw współpracuje z influencerami – to się po prostu opłaca! Tego typu działania mogą przynieść Ci wiele korzyści, dzięki którym podniesiesz swoje statystyki oraz zwiększysz sprzedaż. A obejmują one:
- dotarcie do niszowych oraz docelowych grup,
- zwiększenie świadomości twojej marki,
- wzrost zaufania do Twojej marki poprzez pozytywne rekomendacje influencera,
- rozbudowę baz poprzez pozyskanie nowych klientów,
- dostęp do najnowszych trendów z uwagi na współpracę z influencerem,
- wzrost rozpoznawalności produktów lub usług,
- wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, a tym samym wzrost sprzedaży.
Współpraca z influencerami – zagrożenia
Influencer marketing to z pewnością coś, co może korzystnie wpłynąć na rozwój Twojej firmy. Jednak uważaj, bo w świecie social mediów nie wszystko jest jasne i klarowne. Jak się okazuje, współpraca z influencerami niesie ze sobą wiele zagrożeń, a są one związane głównie z:
- zmiennością popularności danego influencera,
- sztucznością rekomendacji przedstawianych przez influencera,
- problemami prawnymi, wynikających m.in. z przepisów dotyczących reklam,
- prawidłowym oszacowaniem targetu oraz docieraniem do niewłaściwych grup docelowych,
- reputacji influencera w mediach społecznościowych.
Każda ta wada może zostać wyeliminowana – wystarczy tylko podjąć współpracę z osobą mającą ugruntowaną opinię oraz dobrą reputację.
Bez wątpienia współpraca z influencerami może stanowić skuteczną strategię, jeśli celem jest zwiększenie świadomości marki, dotarcie do nowych grup docelowych, czy też budowanie autentycznego wizerunku poprzez zaufane rekomendacje. Jednakże kluczowym elementem jest dokładne dobranie influencera do wartości i charakteru Twojej marki.