Kampania content marketing polega na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych treści. Mają one na celu przyciągnięcie uwagi grupy docelowej, a także utrzymanie jej, przez co Twoja firma cieszy się licznymi korzyściami – w tym ze zwiększonym zainteresowaniem. Jednak warto czasem dostosować swoje treści do aktualnych wymagań wyszukiwarek internetowych oraz użytkowników. Działania te opierają się na optymalizacji kampanii content marketingu. A co to oznacza?
Co warto zrobić przed optymalizacją kampanii content marketingowej?
Wielu przedsiębiorców rozpoczyna temat optymalizacji treści, kiedy nie przynoszą one oczekiwanych rezultatów lub chce się zwiększyć konwersję i sprzedawać więcej, nie przekraczając przy tym budżetu. Jednak, zanim zaczniesz budować okazały dom, musisz zadbać o fundamenty. Co to oznacza? Istnieją podstawowe elementy, których nie można pominąć, gdyż wpływają na kolejne podejmowane przez Ciebie kroki. Pamiętaj zatem o stworzeniu persony, czyli idealnego przedstawiciela Twojej grupy docelowej. Pozwoli to na zrozumienie, kto jest Twoim klientem oraz do kogo chcesz trafić swoim przekazem. Często również zapewnia odpowiedź na pytanie, z jakimi potrzebami i problemami Twoi odbiorcy mogą się spotkać. Następnie dobierz USP (ang. Unique Selling Proposition), czyli unikalna propozycja sprzedaży. Jest to czynnik lub cecha, która sprawia, że Twój produkt znacząco wyróżnia się na tle konkurencji. Uwzględnia się tutaj możliwość personalizacji, ekologiczny materiał czy dbałość o bezpieczeństwo. A jaki jest następny krok?
Optymalizacja działań marketingowych – na czym polega?
Czas rozpocząć optymalizację działań marketingowych! Możesz tutaj uwzględnić wiele aspektów, w tym swoje social media czy też e-mail marketing. Jednak istnieją również inne kwestie, które warto poruszyć. A jakie?
Wizytówka Google
Stanowi darmową i jednocześnie jedną z najłatwiejszych optymalizacji, jakie Twoja firma może wprowadzić. Pozwala na lepsze pozycjonowanie w mapach Google – jest jest niezwykle ważne, gdyż pozwala na pozyskanie wielu klientów. Aby zrobić to poprawnie, to pamiętaj o aktualnych informacjach kontaktowych, podaniu godzin otwarcia oraz zoptymalizowanie opisu. Nie wahaj się również udostępnić mapę Google na swojej stronie internetowej czy też odpowiadać na opinie klientów.
Landing page
Stanowi stronę lądowania, której zadaniem jest skłonienie użytkownika do podjęcia konkretnego działania, np. wypełnienia formularza. Przy ich optymalizacji musisz zwrócić szczególną uwagę na:
- przyciski CTA – powinny być widoczne,
- formularz – powinien mieć jak najmniej pól do wypełnienia i sprostać aktualnym potrzebom firmy,
- testy A/B – jest to eksperyment polegający na porównaniu efektywności dwóch wariantów danego obiektu.
Treści marketingowe
Bez dwóch zdań marketing treści to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowej. Jednak nie można tutaj zapomnieć o regularności czy merytoryczności. Optymalizacje w tym obszarze obejmują przede wszystkim recykling treści, który polega na stworzeniu czegoś nowego, bazując na uprzednio stworzonej treści. Stanowi również aktualizacje dawniej napisanych artykułów, do których dodajemy najnowsze dane.
O czym warto pamiętać, optymalizując kampanię content marketingową?
Każda czynność w kampanii marketingowej prowadzi do bardziej lub mniej pożądanego skutku. Z uwagi na to, możesz spotkać się z licznymi trickami, które mogą znacząco poprawić widoczność treści. Nie można zapomnieć o najważniejszej kwestii, jaką jest prowadzenie swoich czytelników za pomocą linków wewnętrznych. Pozwala to na poprowadzenie nowego lub stałego użytkownika po udostępnionych treściach. Jest to możliwe poprzez linki zewnętrzne. A jak to zrobić? Zacznij od przygotowania najpopularniejszych zasobów – artykułów, wpisów, infografik czy też wideo. Poprzez tematyczne powiązanie, jesteś w stanie zachęcić go do zapoznania się z kolejnymi treściami. Inną kwestią jest:
- optymalizacja treści, ale pod kątem konwersji,
- pisanie najpierw do ludzi, a potem do robotów,
- sprostanie potrzebom obecnych i przyszłych klientów.
Reklama reklamie nie jest równa, jednak w dzisiejszych czasach coraz większą rolę odgrywa content marketing. Pozwala on na budowanie świadomości marki, pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększenie zaangażowania użytkowników. Uwzględniając dodatkowo regularne optymalizowanie treści, z pewnością zwiększysz sprzedaż oraz pozyskasz nowych klientów!