Dystrybucja content marketingu – gdzie publikować?

13 marca 2023
Dystrybucja content marketingu – gdzie publikować?

Sięgając po merytoryczne i wartościowe treści, jesteśmy w stanie pociągnąć do siebie nowych odbiorców, a także zbudować relację z aktualnymi klientami. Na pewno chcesz, aby przygotowana lub zakupiona przez Ciebie treść miała realne przełożenie na wzrost rozpoznawalności Twojej firmy czy budowanie zaufania między Tobą a przyszłym klientem. A w jaki sposób content marketing może w tym pomóc oraz na czym polega właściwa dystrybucja treści? 

Poznaj moc content marketingu!

Marketing wraz z biegiem lat uległ zmianie. Aktualnie nacisk kładzie się na promowanie działań w internecie oraz docieranie za jego pośrednictwem do swojej grupy docelowej. W tym celu może Ci pomóc content marketing, czyli działania oparte na wytwarzaniu cieszących dla odbiorców treści. Stają się one nośnikami przekazu wizerunkowego lub sprzedażowego – w zależności od tego, jaki masz cel przy ich tworzeniu lub zamawianiu. Działanie te nie dają widocznego efektu od razu, gdyż są długotrwałe. Jednak warto w nie zainwestować, gdyż przynoszą wiele korzyści, takich jak: 

  • budowania relacji z klientami, 
  • docieranie do nowych klientów,
  • zwiększenie rozpoznawalności firmy, 
  • budowaniu wizerunku eksperta w swojej branży, 
  • podnoszeniu wartości merytorycznej strony.

To wszystko ostatecznie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. Niestety, nie każdy wie, jak rozpocząć swoją przygodę z content marketingiem. I właśnie tutaj jako eWydawcy przychodzimy z pomocą! W końcu jesteśmy platformą contentową, która funkcjonuje jako pośrednik w publikacjach treści. Umożliwiamy szybki kontakt między Autorami, Wydawcami oraz Reklamodawcami. Zatem nie czekaj – zarejestruj się i poznaj korzyści płynące z wartościowych treści i to niezależnie od rodzaju konta, jakie założysz! W końcu to nic nie kosztuje!

Czym jest dystrybucja treści i dlaczego jest ważna? 

Tworząc lub nabywając unikalne treści, z pewnością zastanawiasz się, w jak dużym stopniu przełożą się na wyniki sprzedażowe lub wizerunkowe. Jednak czy wiedziałeś/aś, że proces ten poprzedza jeszcze jedna czynność? Jest nią racjonalna dystrybucja treści. Jest to sam proces publikacji treści oraz jej późniejszego promowana na różnych kanałach. Za cel obiera dotarcie do jak największej grupy docelowej odbiorców, a także skłonienie ich do zapoznania się z przygotowanym contentem. Wiele osób pomija tę kwestię, a tak naprawdę jest ona kluczem do skutecznej dystrybucji treści w przypadku content marketingu! W końcu bez odpowiedniej promocji niewiele osiągniesz. Jako eWydawcy również pomagamy w tej kwestii! W naszej bazie znajdziesz wiele portali, stron lub blogów internetowych, które są oferowane przez współpracujących z nami Wydawców. Spełniają one określone warunki jakościowe oraz odznaczają się zróżnicowaną tematyką, dlatego z pewnością znajdziesz odpowiednie miejsce do publikowania swoich treści. Możesz również zostać Wydawcą – wystarczy tylko, że zarejestrujesz się na naszej stronie! Wiąże się to z licznymi korzyściami, gdyż możesz samodzielnie ustalać ceny za dane oferty oraz możesz zamieszczać nieograniczoną ilość ofert!

Kanały dystrybucji treści 

Dystrybucja treści jest niemal tak samo ważna, jak dbanie o merytoryczny content. Niezależnie od tego, czy stawiasz na artykuły blogowe, przewodniki, infografiki lub nagrania wideo – musisz wziąć pod uwagę to, gdzie ostatecznie wyląduje Twoja treść. Kanał dystrybucji, bo o nim tutaj mowa, jest równie ważny! Stanowi ono miejsce docelowe, w którym znajduje się udostępniona przez Ciebie treść. Różnią się one przede wszystkim zasobami, grupa odbiorców oraz możliwymi do osiągnięcia efektami. Rodzaje kanałów dystrybucji można podzielić na trzy główne kategorie, czyli: 

  • wewnętrzne kanały dystrybucji – należą one do Ciebie oraz Twojej firmy i obejmują profile w mediach społecznościowych, bazę subskrybentów newslettera, blog, aplikacje mobilne czy strony docelowe,
  • zewnętrzne kanały dystrybucji – są to zaufane kanały, w których możesz publikować treści związane z Twoją marką i obejmują one fora, blogi, grupy branżowe czy też platformy z opiniami, 
  • płatne kanały dystrybucji – uznawane za najtrudniejsze kanały, jeśli chodzi o zarządzanie nimi i obejmują one płatne reklamy w mediach społecznościowych, reklamy PPC czy displayowe.

Chcąc dotrzeć do nowych klientów, wielu przedsiębiorców decyduje się na zewnętrzne kanały. Ciężko jednak znaleźć dobre miejsce do publikacji treści. Na szczęście w naszej bazie znajdziesz liczne portale, które zostały przez nas zweryfikowane. Szczególnie ucieszą się z tego przede wszystkim Reklamodawcy, którzy mają ułatwiony kontakt z Wydawcami!

Jak zaplanować skuteczną dystrybucję? 

Obecnie masz szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o kanały dystrybucji treści. Nic zatem dziwnego, że coraz częściej pojawia się problem z jego wyborem. Jak się okazuje, musisz wziąć tutaj pod uwagę wiele czynników oraz rozważyć, co Ci się bardziej opłaca. Planując skuteczną dystrybucję treści, należy: 

  • mieć na uwadze docelową grupę odbiorców, 
  • nadać swojej treści priorytety, 
  • dostosować wiadomości promujące do potrzeb odbiorców, 
  • wyznaczyć odpowiednie wskaźniki KPI.

Płatne kanały są niezwykle skuteczne i potrafią przynieść szybkie efekty, jednak wymagają inwestycji. Z kolei wewnętrzne kanały są stabilne i dają trwałe efekty, ale niestety zasięg tutaj jest ograniczony. Wydawać by się mogło, że zewnętrzne kanały to najlepsza opcja, jednak należy znaleźć tutaj zaufaną stronę. Z pomocą tutaj przychodzą eWydawcy, więc czynnik ten możesz uznać za wyeliminowany. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać ze wszystkich kanałów dystrybucji treści, jednak warto znaleźć złoty środek. Kwestia ta jest również ważna dla Autora, gdyż to on odpowiada za wartościowy content. Jeśli czujesz pociąg do tworzenia tego rodzaju materiałów, to rozważ przekucie pasji na prace i dzięki nam zacznij zarabiać na merytorycznych treściach!

Nieodłącznym elementem każdej firmy rozpoczynającej lub kontynuującej swoją przygodę z content marketingiem jest dostarczenie go odpowiedniej grupie odbiorców. Co więcej, oni sami mogą rozreklamować Twoją markę – w końcu będą Cię postrzegać jako specjalistę w danej dziedzinie oraz osobę wzbudzającą zaufanie. Jako eWydawcy bez wątpienia możemy Ci w tym pomóc, wystarczy, że dołączysz do naszego grona!