Ewolucja Social Media: Od Facebooka po TikTok – Jakie platformy są teraz najważniejsze?

18 grudnia 2023
Ewolucja Social Media: Od Facebooka po TikTok – Jakie platformy są teraz najważniejsze?

W ostatnich latach obserwuje się znaczący rozwój social mediów. Jedną z pierwszych bardziej popularnych platform społecznościowych uznaje się Facebooka. Towarzyszy społeczeństwo od lat, jednocząc miliony profili. Jednak w ostatnim czasie fenomenem stał się TikTok. Zmiana ta pokazuje, jak nieustanne zmiany i rewolucje wpływają na kształtowanie się nowych trendów, a także rozwój istniejących już mediów społecznościowych. A jakie platformy są teraz najważniejsze? Oto 6 social mediów, o których musisz wiedzieć!

Facebook

Bez wątpienia Facebook jest jedną z najbardziej znanych oraz wpływowych platform społecznościowych w skali globalnej. Kojarzy się głównie z łączeniem użytkowników będących znajomymi, przyjaciółki, rodziną czy współpracownikami. Pozwala na udostępnianie różnego rodzaju treści, które mogą mieć formę postu, zdjęcia czy filmiku, a poprzez komentowanie, polubienia czy udostępnienia jesteś w stanie dzielić się ciekawymi materiałami z innymi. Nie ma co ukrywać – platforma wiele oferuje, gdyż jest jednocześnie skutecznym narzędziem reklamowym, pozwala na przegląd aktualności, promowanie firmy oraz pozwala przynależeć do danych grup.

Instagram 

Wiele osób kojarzy Instagram jako miejsce do wrzucania zdjęć – jednak czy na pewno? W ostatnich latach zmienił się sposób konsumpcji treści na tym portalu, i pojawiły się również popularne Stories czy “rolki”. Tchnęły one powiew świeżości w postaci licznych, kreatywnych użytkowników, którzy dzielą się swoimi pracami. Mimo iż nie jest to najlepsze miejsce do szukania informacji ze świata, to z pewnością platforma dostarcza rozrywki oraz pozwala na śledzenie ulubionych influencerów. Obecnie również Instagram jest niezbędnym narzędziem do promowania branż beauty czy fashion. Jednak tak naprawdę każda firma może publikować swoje treści, przez co będzie w stanie budować relacje z konsumentem.

TikTok

Bez dwóch zdań TikTok to platforma, które rozwinęła się niezwykle szybko. Cieszy się niezwykłą popularnością szczególnie wśród młodszych użytkowników, a wszystko to dzięki mechanice jej działania. Miejsce to da Ci możliwość tworzenia krótkich i kreatywnych filmików, które możesz edytować, a następnie publikować. Warto zaznaczyć, że tego typu platforma ma nieograniczony content oraz znana jest z szybkiej generacji trendów czy memów, które stają się viralem. Użytkownicy chętnie się angażują w różnego rodzaju wyzwania – taneczne czy muzyczne, co pozwala na budowanie społeczności wokół określonych trendów.

X (Twitter)

Platforma X, występująca kiedyś pod znaną wszystkim nazwą “Twitter”, również cieszy się niezwykłą popularnością. Jest to miejsce, w którym każdy z nas może swobodnie dyskutować na konkretne tematy. Możesz przejrzeć tutaj najnowsze informacje i wpisy, a tym samym być na bieżąco z wiadomościami z Polski i świata! Jednak przyszłość platformy po przejęciu przez Elona Muska jest niepewna. W zależności od podjętych decyzji pozycja X utrzyma się lub stanie się przeszłością.

YouTube

Nie masz co robić w czasie wolnym? W telewizji nie ma nic ciekawego? W takiej sytuacji wiele osób wchodzi na YouTuba i ogląda interesujące treści do ulubionych twórców. Nie ma ci urwać – YouTube to zdecydowanie król długich materiałów wideo. Co więcej, znajdziesz tam teledyski do ulubionych lub najnowszych piosenek, gameplay`e czy zwykłe vlogi. Poszczególne kanały poruszają tematykę beauty, naukową czy technologiczną. Platforma ta jest wypełniona licznymi, kreatywnymi twórcami, przez co aż chce się na niej przebywać! Nic zatem dziwnego, że również jest uznawana za jedną z najważniejszych platform.

LinkedIn

W internecie znajdziesz różne platformy, a jedną z ciekawszych jest LinkedIn. Wielu osobom od razu kojarzy się z miejscem do szukania pracy oraz działaniami headhunterów. Jednak czy na pewno? W ostatnim czasie platforma ta nabrała większego znaczenia i obecnie jest idealnym miejscem do budowania marki osobistej. To właśnie poprzez założenie profilu na LinkedIn możesz utrzymać swoje biznesowe kontakty! Charakteryzuje się także całkiem dobrymi zasięgami postów organicznych, co stanowi ciekawą alternatywę dla Facebooka, który mocno ogranicza tę przestrzeń.

Social media dają człowiekowi nieograniczone możliwości na wyrażanie siebie oraz dzielenie się pasją. Z każdym rokiem są aktualizowane, przez co posiadają wiele różnych funkcji, które dodatkowo dadzą Ci większe pole do manewru. Warto mieć profil na topowych mediach społecznościowych, gdyż znajdziemy tam również wiele ciekawych i merytorycznych profili. A kto wie, może Ty również taki stworzysz?