Z każdym rokiem content marketing jest coraz bardziej doceniany, co wynika z licznych korzyści. Z pewnością Ty również zainteresowałeś/aś się tym tematem i publikujesz wartościowe, a także ciekawe treści na swojej stronie internetowej. Najtrudniejszą czynnością jest tutaj wybór tematu – w końcu to właśnie on ma przyciągnąć do nas nowych odbiorców. Zatem jak dobierać tematy artykułów, aby zwiększyć swoje zasięgi lub zyski?
Temat artykułu – jak go wybrać?
Na początku swojej przygody z content marketingiem czujesz napływ licznych pomysłów. O tym chcesz napisać, tamtym chcesz się podzielić, a jeszcze czymś innym zaskoczyć. Wiele osób popełnia tutaj błąd i nie zapisuje wymyślonych tematów, które potem idą w zapomnienie. A po miesiącach lub latach regularnego publikowania kończą się Twoim zdaniem ciekawe tematy. I co wtedy? Najlepiej usiąść, wziąć kartkę i zastanowić się, w jakiej branży znajduje się Twoja działalność. Następnie sprawdź:
- kim są Twoi klienci – określenie grupy docelowej to podstawa, gdy dowiesz się jakie problemy mogą mieć odbiorcę, a tym samym znajdziesz pomysł na temat artykułu,
- o co najczęściej pytają klienci – być może to właśnie w pytaniach znajdziesz inspiracje na temat artykułu,
- jakie wpisy cieszą się dużym zainteresowaniem – wówczas możesz go odświeżyć, opisać po innym kątem lub rozwinąć zawarte w nim kwestie.
A gdy zabraknie pomysłów…
Zdarzają się sytuacje, kiedy to masz kompletną pustkę w głowie, a każdy temat wydaje Ci się nudny. Brak pomysłów i goniący nas termin publikacji nie pomaga. A czy można temu zapobiec? Jak się okazuje – tak! Oto 5 wskazówek, którymi możesz się posiłkować, gdy zabraknie Ci pomysłów.
Postaw na research
Mówi się, że dobry research to podstawa. Nie ma się co dziwić, w końcu pozwala nam nie tylko na znalezienie wielu ciekawych informacji, ale także wskazuje, jak dobierać tematy artykułów. Możesz tutaj postawić na wpisanie danego zagadnienia w postaci różnych kombinacji fraz kluczowych i otworzenie pierwszych pięciu lub dziesięciu pozycji. Przeczytaj je i zastanów się, co zostało poruszone oraz jak dany temat został przedstawiony. Być może będzie to dla Ciebie źródło inspiracji.
Wyjdź poza Google
Research nie pomaga? Nic nie szkodzi! Czasem dobrze jest wyjść poza schemat i np. śledzić inne blogi branżowe, sprawdzać fanpage oraz grupy dyskusyjne, a nawet zapisać się do newslettera klienta czy konkurencji! Każde z tych działań pozwoli Ci poznać swoją branżę z nieco innej strony, dzięki czemu trafisz na świetny pomysł na temat artykułu! Inną opcją jest sprawdzenie oferty swojego sklepu internetowego i stworzenie np. poradnika stylistycznego czy artykułu porównującego produkty z oferty.
Użyj narzędzi do pomocy
Gdy research nie pomaga, to warto wspomóc się narzędziami, które pomogą Ci znaleźć tematy na artykuły. Zalicza się do nich przede wszystkim wyszukiwarka. Google to kopalnia contentu, która nie ma dna – wystarczy tylko dobrze poszukać. Podobnie jest z YouTube, gdzie filmiki instruktażowe możesz przerobić na artykuł. Oprócz tego warto sprawdzić Aswer the Public, Google Auto Suggest, Senuto czy Google Trends.
Sprawdź komentarze pod swoimi wpisami
Zapytania klientów to jedno, a komentarze pod Twoimi wpisami to zupełnie inna sprawa. Często jest tak, że nawet niewielka dyskusja wywołana pod postem na Facebooku czy Instagramie może Cię zainspirować. Różnice zdań na temat danego zagadnienia? Stwórz artykuł, który je porówna! Co więcej, możesz go podlinkować pod komentarzami, tym samym ściągając wielu różnych odbiorców i rozwijając swoją platformę.
Zastosuj recykling treści
Recykling treści to często stosowane pojęcie, które określa proces ponownego wykorzystania publikacji na stronie internetowej. Podstawa tego zabiegu opiera się na odświeżeniu i zaktualizowaniu contentu. Takie działanie korzystnie wpływa nie tylko na Twoich odbiorców, ale także na pozycjonowanie. A kto wie, może wpadniesz na nowy pomysł przy redagowaniu starszych wpisów?
Wychodzenie poza schemat to dla wielu osób recepta na sukces. Właśnie dlatego Ty również zacznij myśleć nieszablonowo przy dobieraniu tematów artykułów i zaskocz swojego czytelnika! A kto wie, być może właśnie takich materiałów potrzebuje?