Z pewnością w internecie znajdziesz wiele poradników, jak stworzyć unikalny artykuł czy inną, wartościową treść do publikacji. Wiele osób, w tym być może i Ty, skupia się na inwestowaniu w wysokiej jakości treści, które przyciągają odbiorców — i dobrze! Jednak, po co one, skoro nie trafiają do targetu? Następnym krokiem jest wybranie odpowiedniego miejsca do publikacji treści. Jak je wybrać oraz co wziąć pod uwagę przy wyborze platformy?
Czym jest content marketing i dlaczego jest ważny?
Content marketing to pojęcie, które coraz bardziej zakorzenia się w polskim marketingu. Z pewnością słyszałeś/aś o nim jak o wspaniałej metodzie budowania relacji z odbiorcami i nie tylko! Jednak, czy, tak naprawdę jest? Otóż pojęcie to określa działania, które opierają się na tworzeniu treści w różnych formach — jako artykuły, posty, infografiki czy nawet materiały wideo. Jego celem jest przede wszystkim:
- stworzenie wartościowego contentu,
- przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów,
- zachęcanie odbiorców do zapoznania się z ofertą firmy.
Content marketing to coś, co w korzystny sposób pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki, a także podnosi współczynnik sprzedaży. W końcu Twoi klienci stają się coraz bardziej świadomi tego, dlaczego warto Ci zaufać! Oprócz tego, w oczach odbiorców stajesz się ekspertem, a świadczą o tym zamieszczane przez ciebie materiały.
Nie czy, a gdzie publikować treści?
Bez dwóch zdań warto już dziś zacząć publikować treści. Przy ich tworzeniu wielu przedsiębiorców, w tym być może i Ty, zwraca uwagę na merytoryczność i wysoką jakość publikowanych materiałów. Jednak czy zastanawiałeś/aś się kiedykolwiek, gdzie tak naprawdę publikować swoje treści? Jak się okazuje, kwestia ta jest równie ważna. Zatem, gdzie najlepiej publikować i jakie treści, na jakiej platformie są najlepsze?
Własna strona www
Świetnym miejscem na publikowanie wartościowych treści są własne strony www. Można tutaj postawić na typowy content biznesowy, który z pewnością pokochają osoby zdecydowane na skorzystanie z oferty konkretnych produktów, ale jeszcze nieprzekonanych do konkretnej firmy.
Blog osobisty
Dobrym rozwiązaniem na publikacje wartościowych treści są blogi osobiste. Jak się okazuje, wiele blogerów, nawet bardzo popularnych, chętnie zamieszcza u siebie teksty na temat jakiegoś produktu, usługi, a nawet w zadowalający sposób promuje konkretną firmę.
Blog firmowy
Gdzie szukać informacji o konkretnych produktach jak nie na blogu firmowym? Co więcej, można stworzyć tutaj własną bazę wiedzy i publikować wartościowe materiały, które nie tylko przyciągną uwagę nowych klientów, ale także pozwolą nam osiągnąć wizerunek eksperta.
Social media
Żyjemy w dobie mediów społecznościowych, w których króluje Instagram, Twitter czy Facebook. Nic zatem dziwnego, że prężnie rozwija się tutaj content marketing w postaci wartościowych postów lub infografik. Jako przedsiębiorca powinieneś/aś mieć przynajmniej jedno konto w serwisach społecznościowych, gdyż ułatwi to promowanie treści i kreowanie wizerunku.
Portale tematyczne
Dobrym miejscem na wartościowe treści są portale tematyczne. Możesz zawrzeć w nich wzmiankę o swojej firmie lub produktach, jako rozwiązanie konkretnego problemu związanego z Twoją branżą. W ten sposób więcej osób zainteresuje się tym, co masz do zaoferowania.
Landing page
Landing page to strona, której celem jest przyciągnięcie uwagi internauty do wybranych treści i zachęcenie do konkretnego działania. Publikuje się tutaj typowe teksty sprzedażowe, które są pisane językiem korzyści, mające na celu sprzedać konkretny towar. Można tutaj wykorzystać konkretne hasła, infografiki, a często nawet filmy.
Najczęściej popełnianym błędem jest tworzenie świetnych treści, wyjątkowych infografik czy znakomitych materiałów wideo, które nie są dobrze wykorzystywane. Zastanów się zatem, gdzie obecnie Twoja grupa docelowa spędza najwięcej czasu (np. Instagram, Facebook czy YouTube) i właśnie tam publikuj! Możesz także postawić na rozwój bloga czy własnej strony internetowej.