Jak wybrać portal do publikacji?

8 sierpnia 2022
Jak wybrać portal do publikacji?

Wszelkiego rodzaju treści publikowane w internecie, w tym artykuły, mają w dzisiejszych czasach ogromną moc. Jako osoba chcąca dotrzeć do większej ilości klientów, z pewnością zdajesz sobie z tego sprawę. Niestety, podobnie jak treści reklamowe w stacjach telewizyjnych czy radiowych – musisz znaleźć dla nich odpowiednie miejsce. W internecie istnieje wiele platform, które umożliwiają publikowanie treści, jednak jak wybrać odpowiednią?

Na co zwrócić uwagę, wybierając miejsce do publikacji treści?

Niezaprzeczalnie, w dzisiejszych czasach najlepszą formą dotarcia do klientów są wartościowe treści. Internauci lubią je czytać, a wielu z nich jest podatnych na zawarte tam sugestie. Chcąc promować swoją markę w subtelny sposób, musisz nie tylko stworzyć wysokiej jakości materiały, ale także znaleźć najlepsze miejsce do ich publikacji. Nie ma co ukrywać – istnieje kilka czynników, które odgrywają tutaj największą rolę. Zatem, na co zwrócić uwagę? Oto krótki poradnik, jak wybrać dobrego wydawcę!

Widoczność portalu

Pierwszym aspektem, jaki powinieneś wziąć pod uwagę przy poszukiwaniu odpowiedniego miejsca do publikacji treści, jest widoczność portalu. Można to zrobić na kilka sposobów, w tym poprzez narzędzie, takie jak Senuto. Wówczas będziesz mógł sprawdzić wykres prezentujący frazy w top 3, top 10 i top 50. Pozwoli on określić, co aktualnie wyszukują użytkownicy na danej platformie. Dodatkowo zyskasz informacje odnośnie wykresu obrazującego sezonowość witryny oraz liczbę fraz generujących największy ruch dla danej domeny. W tym samym narzędzi sprawdzisz widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwaniach, co również ma duże znaczenie.

Tematyka portalu

Współcześnie mamy możliwość przeglądania w internecie różnego rodzaju portali. Mogą one być ogólnopolskie, tematyczne lub specjalistyczne. Wybór jest ogromny i właśnie dlatego powinieneś zwrócić szczególną uwagę na tematykę artykułów, jakie chcesz pisać. Określając ją, będziesz w stanie znaleźć odpowiedni portal. W końcu treści sportowe nie będą pasować na stronę o kosmetykach, prawda?

Ocena strony

Kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca do publikacji treści, jest ocena strony. W naszym przypadku jest to możliwe dla użytkowników zalogowanych. Składa się na nią wiele elementów, które można podzielić na:
ocenę merytoryczną, czyli ilość treści redakcyjnych, aktualność treści, redakcję portalu czy komentarze użytkowników,
ocenę techniczną, czyli PageSpeed Insights i czas odpowiedzi serwera.

Koszt publikacji

Prowadząc biznes, na pewno liczysz wszystkie koszta. Z uwagi na to, miejsce do publikacji powinno mieć wartościowy stosunek ceny do oferty. Decydując się na portal, powinieneś zwrócić uwagę na miejsce publikacji (np. stronę główną) promocję w sliderze czy widoczność artykułu. W końcu chodzi o to, aby Twoje treści nie zginęły w czeluściach portalu zaraz po opublikowaniu.

Długość wyświetlania artykułu na stronie

Kolejną ważną informacją jest długość wyświetlania artykułu na portalu. Najlepiej zawalczyć o to, aby pozostawał tam dożywotnio, czyli tak długo, jak będzie istniała strona. Niestety w praktyce rzadko się to zdarza, gdyż standardowo wydawcy oferują 12-miesięczną widoczność artykułu. Właśnie dlatego już na samym początku musisz zwrócić uwagę na wskaźnik trwałości publikacji.

Możliwość śledzenia ruchu

Analityka związana między innymi z ilością odsłon dostarcza wiele cennych danych, na podstawie których wiadomo, co aktualnie interesuje odbiorców. Decydując się na dobry portal do publikacji treści, warto zwrócić uwagę na możliwość śledzenia ruchu. Wydawca może dawać informację, ile odsłon miał artykuł lub jaka jest średnia liczba odsłon wszystkich dotychczas umieszczonych tam ofert. Zwróć jednak uwagę na to, że często wykupienie artykułu z możliwością śledzenia statystyk wiąże się z wyższą ceną zakupu.

Sposób oznaczenia artykułu

Wiele portali oferuje różne możliwości oznaczania publikowanych tam treści. Wydawca może oznaczyć materiał w specyfikacji m.in. jako artykuł sponsorowany czy tekst oznaczony na życzenie autora. Wówczas możesz zdecydować się, czy chcesz to kupić, czy nie. Oznaczone artykuły są podpisane na dole, aczkolwiek wydawca ma jeszcze prawo do indywidualnego oznaczenia – co jest do zweryfikowania przez Ciebie i ostatecznie doprowadza do ewentualnego zatwierdzenia.

Profil linków prowadzących do witryny

Nie każdy portal daje możliwość umieszczania linków. Najczęściej jednak oferta jest zróżnicowana, co oznacza, że odnośnik dofollow kosztuje więcej, niż nofollow. Pamiętaj, że naturalny profil linków powinien zawierać obie te formy, jednak zależy to od Twoich aktualnych potrzeb.

Publikacja treści a social media

Szacuje się, że ponad ⅓ internautów korzysta z social mediów, aby znaleźć więcej informacji na temat wybranych produktów lub marek. Współczesny sposób docierania do klienta często opiera się na popularnych kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Tworząc profil, musisz zdawać sobie sprawę z jednej, ważnej rzeczy – odbiorcy nie są głupi i szukają wartościowych treści edukacyjnych. Musisz wziąć to pod uwagę, poszukując odpowiedniego miejsca na publikację treści. Właśnie dlatego, platforma powinna być dopasowana do Twojej grupy docelowej – dostosuj język, sposób wypowiedzi oraz formę przekazu informacji. Decydując się na social media, na profilu firmowym możesz publikować różnego rodzaju treści, w tym:

  • linki do wpisów na blogu,
  • e-booki lub materiały do pobrania,
  • filmy,
  • porady i wskazówki,
  • infografiki,
  • ogłoszenia dotyczące firmy.

Treści w internecie są ważne dla wielu nowych, jak i stałych klientów. Coraz więcej firm decyduje się na ten krok, jednak nie zdają sobie sprawy z trudnych początków. Wiążą się one z wyborem odpowiedniej platformy. Z uwagi na to, pamiętaj o wyżej wymienionych czynnikach, a na pewno znajdziesz idealne miejsce do publikacji treści!