Szukasz dodatkowego dochodu? A może zastanawiasz się nad wejściem na stałe w świat różnorodnych treści? Najlepszą opcją w tym przypadku będzie copywriting! Jest to obecnie bardzo kusząca perspektywa zawodowa, gdyż daje możliwość zarabiania na pasji pisania. Obecnie nie jest to dokładnie zdefiniowany zawód, przez co nie zawsze wiadomo, jak wejść w branżę. Oto krótki poradnik odpowiadający na pytanie, jak zacząć z copywritingiem!
Na czym polega praca copywritera?
Copywriter to inaczej osoba, która tworzy różnego rodzaju treści na zamówienie. W zależności od tematyki mogą to być artykuły eksperckie, artykuły blogowe czy teksty sprzedażowe. Jednak copywriter zajmuje się także:
- opisami produktów,
- treściami na stronę internetową,
- postami na Facebooka i Instagrama,
- tekstami na ulotki,
- opisami kategorii,
- tekstami sponsorowanymi,
- hasłami reklamowymi.
Czym powinien się wyróżniać dobry copywriter?
W każdej branży wyróżnia się cechy, które zdecydowanie ułatwiają pracę. Tak jest również w przypadku copywritingu. Najważniejsze jest tutaj tzw. lekkie pióro. Jest to cecha związana ze swobodnym przelewaniem myśli na papier. Pozwala łatwo i sprawnie tworzyć treści, które są przyjemne w odbiorze i potrafią zaciekawić czytelnika. Szybka umiejętność adaptacji oraz szerokie rozeznanie w różnych branżach pozwala na tworzenie unikalnego, lekkiego, a zarazem dynamicznego contentu, który nie męczy i nie nudzi odbiorcę. A właśnie o to tutaj chodzi! Oprócz tego musisz:
- cały czas szlifować swoje umiejętności,
- być elastyczny, kreatywny i zawsze otwarty na sugestie,
- ciągle się rozwijać,
- przeprowadzać rzetelny research,
- być empatyczny.
Gdzie szukać zleceń jako copywriter?
Agencje reklamowe często szukają pracowników na pełen etat. Jest to jedna z opcji zatrudnienia, którą możesz rozważyć. Jednak na początku warto spróbować swoich sił na stronach przeznaczonych dla freelancerów. Takie protale jak Freelancer.com czy Upwork.com najczęściej dają możliwość zarezerwowania tekstu i zajmują się całą dokumentacją związaną m.in. z rozliczeniem klienta. Jako e-wydawcy również oferujemy współpracę, w której możesz zostać Autorem. Wówczas skupiasz się na pisaniu merytorycznych treści – my zajmujemy się całą resztą! Zlecenia można znaleźć także:
- na grupach na Facebooku,
- w agencjach copywriterskich i marketingowych,
- na własnej stronie internetowej.
Copywriting zyskuje coraz większa popularność na rynku usług freelancerów. Jednak musisz tutaj pamiętać, że na sukces zawodowy składa nie się nie tylko umiejętność pisania unikalnych treści, ale także odpowiednie wypromowanie się. To właśnie ten element przyciągnie do Ciebie klientów.