Chcesz dowiedzieć się więcej na dany temat, więc nie zastanawiając się dłużej, wpisujesz konkretną frazę w wyszukiwarkę internetową. Istnieje wiele różnych wyników – a jaki wybierzesz? W pierwszej kolejności z pewnością zwrócisz uwagę na wyświetlany tytuł artykułu, a po wejściu w link – jego formę. Jednak czy zdajesz sobie sprawę z tego, że istnieje wiele czynników wpływających na wybór? Oto 11 wskazówek, które pomogą Ci stworzyć artykuły przyciągające uwagę odbiorców!
Wskazówka 1 – artykuły zawierające liczbę w tytule lub nagłówkach
Pierwsza kwestia dotyczy korzystania z liczb zarówno w tytule, jak i w nagłówkach. Dzięki temu czytelnik wie, czego spodziewać się w dalszej części artykułu. Jest to również poinformowany o ilości konkretnych porad lub pomysłów. Szacuje się, że artykuły typu “10 pomysłów na instagramowy post” czy “TOP 3 książek przygodowych”. Tak naprawdę każdy artykuł może zawierać liczbę w tytule lub nagłówku, co z pewnością ułatwi Ci pracę!
Wskazówka 2 – artykuły w formie pytań
Inną opcją jest tworzenie tytułu artykułu lub jego nagłówku w formie pytania. W ten sposób możemy bezpośrednio wykorzystać keywords i to niezależnie od ich rodzaju! Możesz tutaj posłużyć się takimi tematami, jak np. “Jak wybrać dobry zlew do kuchni?”, “Jakie kosmetyki do cery naczynkowej?” czy “Jak w 7 krokach nauczyć się języka hiszpańskiego?. Istnieje wiele rozwiązań, z których możesz skorzystać.
Wskazówka 3 – artykuły wykorzystujące superlatywy
Superlatywy obejmują przymiotniki w stopniu najwyższym, które zdecydowanie zwracają uwagę czytelników. Można je wykorzystać m.in. w takich tytułach, jak “10 najlepszych pomysłów na pożywne śniadanie” czy “Jak najefektywniej wysmuklić talie?”. Pamiętaj jednak, że możesz je wykorzystać zarówno w formie pozytywnej, jak i negatywne, które zdecydowanie może zaciekawić odbiorcę.
Wskazówka 4 – artykuły zawierające bezpośredni i spersonalizowany przekaz
Wielu odbiorców lubi czuć, że artykuł jest bezpośrednio kierowany do niego. Właśnie dlatego jednym ze sposobem na zwrócenie uwagi jest stosowanie bezpośrednich zwrotów. To właśnie spersonalizowany przekaz zawierający słowa “Ty”, “Ciebie” lub “Tobie”. Możesz to przedstawić w formie tytułów, takich jak “Poznaj najskuteczniejsze sposoby na usuwanie plam” czy też “10 porad, które pomogą Ci zaplanować przeprowadzkę”.
Wskazówka 5 – artykuły uwidocznione korzyści
Każdy artykuł, który jest otwierany przez czytelnika, ma na celu odpowiedzieć na jego pytanie lub rozwiać jego wątpliwości. Oznacza to, że świetnym sposobem jest wykorzystanie takiego tytułu, jak “Poznaj 5 najlepszych sposobów na zatkane zatoki”. Pamiętaj jednak, że tytuł ma tylko obiecywać rozwiązanie, które znajdzie się w treści. Unikajmy zabiegów clickbaitowych, gdyż zniechęcają one odbiorcy do ponownego wejścia na naszą stronę.
Wskazówka 6 – artykuły wzbudzające emocje
Czasem kontrowersje są najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi czytelnika. Zabieg ten skupia się przede wszystkim na tytule, aniżeli treści. Może on powodować szok, ekscytację, wzburzenie czy ulgę – kwestia ta w dużej mierze zależy od tematu. Wykorzystuje się tutaj tzw. słowa mocy (power words), a za przykład może posłużyć słowo “zysk”, “natychmiast”, “nigdy więcej”, “niesamowity” czy “kompletny”. W praktyce może to wyglądać tak – “3 sposoby na piękną cerę, o których nikt nigdy Ci nie powie!” lub “Zaskakujący sposób na skuteczne usunięcie plam po winie”.
Wskazówka 7 – artykuły przestrzegające przed popełnieniem błędów
Ludzie z natury nie lubią przyznawać się do błędów. Jednak nie oznacza to, że nie chcą wiedzieć o nich więcej. Świetną opcją na przyciągnięcie uwagi jest stworzenie artykułu dotyczącego najważniejszych lub najczęstszych błędów w danym temacie. Np. “Najczęstsze błędy popełniane w czasie treningu siłowego” czy “5 podstawowych błędów w komunikacji międzyludzkiej”.
Wskazówka 8 – artykuły wyróżniające się prostym stylem pisania
Nie da się zaprzeczyć, że artykuły wyróżniające się prostym stylem pisania nie zwracają uwagi odbiorcy. Jednak są w stanie ją utrzymać, przez co czytelnik nie tylko skończy czytać, ale także zobaczy, jakie jeszcze treści masz opublikowane. Stawia Cię to w roli eksperta, który wie, jak przekazać wiedzę. Najprościej wystrzegać się używania trudnych słów lub zwrotów, które dodatków nie są popularne czy też mogą przyczyniać się do problemów ze zrozumieniem.
Wskazówka 9 – artykuły zawierające pogrubienia i podkreślenia
Z doświadczenia musisz przyznać, że sama treść także powinna podtrzymać uwagę czytelnika. W końcu nikt nie będzie czytał artykułów, które nie są przejrzyste. Z uwagi na to warto zwracać uwagę na elementy zwiększające jego atrakcyjność. Dobrym pomysłem będzie zastosowanie uwypukleń, pogrubień czy podkreśleń, które dotyczą najistotniejszych informacji.
Wskazówka 10 – artykuły uwzględniające format
Zastanów się, jakie artykuły są dla Ciebie najbardziej przejrzyste. Zdecydowana większość stwierdza, że muszą one wyróżniać się czytelnością oraz odpowiednią strukturą, która ułatwi czytelnikowi nawigację. W tym celu najlepiej wprowadzić podział na nagłówki, a także uwzględnienie wstępu czy podsumowania, które pomagają utrzymać porządek. Jest to co prawda bardziej czasochłonne, jednak zdecydowanie warto, gdyż pozwoli to utrzymać uwagę czytelnika!
Wskazówka 11 – artykuły wyróżniające się wysoką jakością i merytorycznością
Tworząc artykuły musisz zadbać także o ich wysoką jakość i merytorycznością. To właśnie te aspekty wpływają na budowanie zaufania do Ciebie lub Twojej firmy. Przekłada się to także na przyciąganie uwagi czytelnika, gdyż z takimi treściami człowiek po prostu chce się zapoznać!
Z każdym rokiem content marketing zyskuje coraz większą popularnością. Warto zatem wiedzieć, jakie artykuły przyciągają uwagę Twoich odbiorców. Wyróżnia się tutaj liczne kwestie, w tym forma, tytuł czy sama jakość treści.