Współczesny sposób tworzenie treści znacząco różni się od tego znanego jeszcze kilka lat temu. Co prawda wciąż wykorzystuje się kartkę i pióro, jednak liczne narzędzia oraz technologie dają zdecydowanie więcej możliwości w tworzeniu profesjonalnych treści. Oferują one copywriterowi wiele możliwości. Każdy z nich oferuje inną funkcję, a więc możesz jak najlepiej dopasować je pod swoje konkretne potrzeby. A o jakich warto wiedzieć? Oto 6 narzędzi, o których każdy copywriter powinien wiedzieć!
Language Tool
Language Tool to asystent pisania, który jest dostępny w formie strony internetowej oraz jako wtyczka. Możemy ją zainstalować w przeglądarce Chrome lub Firefox. Samo narzędzie jest darmowe i działa podobnie jak Ortograf.pl. Pomaga on w bieżącym sprawdzaniu artykułów w czasie pisania, ale nie tylko. Sama wtyczka pozwala na sprawdzenie każdego tekstu! Dotyczy to m.in. maili, pisania na komunikatorze w wyszukiwarce czy na social mediach.
Plagiarism Search
Ważną cechą publikowanych treści jest unikalność. Jest to ważne zarówno pod kątem wyszukiwarki Google, jak i odbioru czytelników. Używając PlagiarismSearch jesteśmy w stanie sprawdzić unikalność wpisów. Wówczas istnieje mniejsze prawdopodobieństwo zduplikowanej treści.
Google Trends
Celem każdego copywritera jest napisanie tekstu, który pomoże zwiększyć pozycjonowanie strony w sieci. Wiąże się to z umieszczeniem odpowiednich słów kluczowych. A jak sprawdzić liczbę wyszukiwań danych fraz kluczowych w określonym czasie, a także w wybranym przez siebie kraju i regionie? Można to zrobić poprzez sprawdzenie Google Trends! Wówczas będziesz wiedział/a, jakie słowa kluczowe warto wpleść w tekst.
Answer The Public
Stworzenie treści przyjaznej użytkownikowi może być trudne – wymyślanie śródtytułów i zastanawianie się, jakie pytania mógłby mieć czytelnik w danym temacie. A gdyby tak przestać zgadywać i skorzystać z Answer The Public? Pozwala on wpleść do artykułu frazy z długim ogonem, czyli tzw. long tail. Co więcej – ułatwi Ci pisanie! W ten sposób dostaniesz gotowe pomysły na tytuł czy śródtytuły w tekście!
Word Counter
Tekst wykonany, a więc czas rozliczyć się ze swoim klientem. W tym celu musisz sprawdzić, ile znaków napisałeś/aś. Pomóc w tym może Word Counter, Licznik znaków lub inny darmowy program z tymi fajkami. Co ciekawe, pracując w Google Docs, możesz wywołać tę funkcję poprzez skrót Ctrl+Shift+C lub poprzez wejście w zakładkę “Narzędzia”, a następnie wybranie opcji “Liczba słów”.
Pixabay
Treść gotowa, sprawdzona i przeliczona pod kątem znaków. Czy zostało coś jeszcze do zrobienia? Ach tak – wstawienie zdjęcia! Niestety kwestia ta może być dość trudna, w końcu nie każde z nich wpasuje się w tematykę lub przyciągnie uwagę odbiorcy. Na szczęście możesz skorzystać z narzędzia Pixabay, które udostępnia darmowe grafiki do użytku komercyjnego. Wówczas Twój artykuł wzbogaci się w ciekawe zdjęcia, przez co zyska na atrakcyjności.
Istnieje wiele różnych narzędzi, które znacząco ułatwiają pracę copywritera. Są one dostępne w internecie w wersji darmowej oraz płatnej. Jednak nie ma co ukrywać – prędzej czy później każda osoba zajmująca się tworzeniem treści będzie je wykorzystywać. Najlepiej już dziś zaznajomić się z nimi, a kto wie – być może Twoje treści staną się jeszcze lepsze!