Jakie są najważniejsze trendy w mediach społecznościowych na rok 2023?

18 września 2023
Jakie są najważniejsze trendy w mediach społecznościowych na rok 2023?

Z każdym rokiem media społecznościowe rosną i stają się coraz potężniejszym narzędziem dochodowym. Nic dziwnego – oferują firmom wiele nowych możliwości. Jest to również idealny przykład tego, jak dynamicznie działa współczesna branża marketingu. Nie ma co ukrywać – aby być na topie, musisz być na czasie. A w jaki sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy? Najlepiej poprzez aktualne trendy! Oto co jest w modzie w 2023!

Krótkie filmiki 

Bez wątpienia chociaż raz obejrzałeś/aś krótkie filmiki na TikToku, Instagramie czy YouTubie. Każda platforma określa je w inny sposób, jednak ich funkcja pozostaje niezmienna – mają bawić, uczyć lub przekazać określone informacje. Oznacza to, że posiadają ogromny potencjał w promocji Twojej marki! Nie przegap okazji i już dziś zadbaj o firmowe konto oraz stworzenie unikalnego, a przede wszystkim ciekawego contentu. Być może w ten sposób przyciągniesz uwagę wielu osób oraz zwiększysz swoje zasięgi.

Social commerce 

Z pewnością zauważyłeś/aś, że społeczeństwo powoli odchodzi od sklepów stacjonarnych i stawia coraz częściej na zakupy w internecie. Kiedyś dominowała jedna, dwie czy trzy najbardziej znane platformy. Teraz w mediach społecznościowych spotkasz się z usługą social commerce, która gwarantuje bezpieczne płatności w aplikacjach i nie tylko. Przynosi to wiele korzyści, gdyż nie musisz tworzyć nowej strony internetowej ze sklepem online. Natomiast Twoi odbiorcy cieszą się o wiele większym komfortem!

LinkedIn

Większość osób kojarzy LinkedIn z portalem pozwalającym na znalezienie atrakcyjnej pracy. Jednak coraz częściej biznesowy charakter wykorzystuje się do pozyskania klientów aniżeli pracowników. Mówi się nawet o tym, że aż 80% leadów B2B pochodzi z LinkedIn! Wynika to z powstawania różnych profili, przez co platforma ta upodabnia się do Facebooka. Jest to pozytywne zjawisko, gdyż otwiera się na szersze grono osób.

Obsługa klienta w social mediach 

Dobre relacje z klientem to podstawa w biznesie. Aby móc ułatwić kontakt, warto postawić na różnego rodzaju komunikatory czy platformy. Po to są również social media! Coraz popularniejsze staje się bezpośrednie pisanie do firmy, np. na Messengerze, od której chce się zakupić dany produkt lub usługę. W takiej rozmowie możesz rozwiać wszelkie możliwości oraz zachęcić do zakupu! co więcej, istnieje możliwość zaprogramowania robota konwersacyjnego, przez co rozmowy z osobami zainteresowanymi mogą odbywać się automatycznie przez całą dobę! Kwestia obsługi klienta jest ważna, gdyż ok. 60% ankietowanych osób deklaruje chęć zakupu w ziemi, do której można dotrzeć za pośrednictwem social mediów.

Wykorzystanie VR i AR 

VR (wirtualna rzeczywistość) oraz AR (rzeczywistość rozszerzona), to technologie, które pozwalają na stworzenie trójwymiarowego obrazu przedstawiającego różne przedmioty, obiekty czy zdarzenia, a także nałożyć je w czasie rzeczywistym za pomocą komputera. Dziedzina ta dynamicznie się rozwija i ma coraz więcej zastosowań. W social mediach wykorzystuje się je do tworzenia filtrów ulepszających treści wizualne oraz do zwiększenia zaangażowania użytkownika. Pozwala także na stworzenie reklamy interaktywnej, które wydłużają czas oglądania, a także zwiększają prawdopodobieństwo interakcji. Obecnie Instagram czy Facebook korzystają z AR w celu poprawienia doświadczeń zakupowych odbiorców.

Trendy w mediach społecznościowych ciągle się zmieniają. Najlepszą opcją jest śledzenie ich, np. poprzez obserwowanie influencerów pracujących w Twojej branży, używanie Exploding Topics czy zapoznanie się z Google Trends. Świetna opcja będzie także dołączenie do grup czy forów w social mediach, które pozwalają na dzielenie się pomysłami oraz uczeni. W ten sposób zawsze będziesz na bieżąco!