Prowadząc swoją firmę, musisz zdawać sobie sprawę z jednej, ważnej rzeczy – na zaufanie klienta trzeba zapracować. Nie przychodzi to łatwo i wymaga stosowania licznych strategii marketingowych. Kwestia ta wynika z coraz większej świadomości konsumentów wobec stosowanych technik marketingowych przez marki. A w jaki sposób możesz zapracować na zaufanie swoich odbiorców? Oto pięć skutecznych propozycji!
Social media
Współczesnym światem rządzą social media. Mają one znaczący wpływ na opinie Twoich klientów – w końcu istnieją liczne grupy, które mogą polecać sobie dane produkty lub usługi. A jak wykorzystać siłę mediów społecznościowych na swoją korzyść? Przede wszystkim załóż firmowy profil i dziel się wartościowymi treściami! Co więcej, angażuje odbiorców pod postami, a także odpowiadaj na wszystkie pytania czy komentarze! W ten sposób potencjalni klienci czują, że ta konkretna marka jest w zasięgu ich ręki, a ułatwiony kontakt dodatkowo może przekonać ich do wybrania czegoś z Twojego asortymentu!
Influencer marketing
W social mediach znajdują się różne profile, które mogą być osadzone w Twojej branży. Prowadzą je influencer, czyli osoby, które swoimi treściami gromadzą rzeszę odbiorców. A gdyby tak dotrzeć do nich? W tym przypadku w budowaniu zaufania do marki świetnie sprawdzi się influencer marketing. Dzięki reklamowaniu przez niego Twoich produktów lub usług jesteś w stanie znacząco poszerzyć grono swoich klientów. Co więcej, dzięki poleceniu przez kogoś znanego, istnieje spora szansa na ponowne zakupy w Twojej firmie!
Content marketing
W ostatnich latach można zauważyć, że na popularności zyskuje content marketing. Poprzez stworzenie unikalnych, wartościowych i przede wszystkim interesujących treści, masz możliwość zwrócenia na siebie uwagi. W końcu osoby przemykające konkretnej wiedzy lub konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania są w stanie szybciej zaufać danej firmie. Warto zatem prowadzić bloga firmowego, stworzyć zakładkę “baza wiedzy” lub “FAQ” czy też po prostu publikować interesujące treści na social mediach. W ten sposób w oczach odbiorcy zyskasz miano eksperta w branży. Wiąże się to także z zaufaniem oraz chcąca nabycia produktów i/lub usług.
Śledzenie opinii publicznej
Obecnie znajdziesz wiele narzędzi pozwalających na monitorowanie opinii publicznej. Pozwala to na śledzenie reakcji użytkowników na treści tworzone przez markę. Odnosi się to także do produktów lub usług. Oczywiście im więcej pozytywnych opinii, tym większym zaufaniem obdarzają Cię nowi klienci. Pamiętaj jednak, że każdy człowiek może mieć swoje zdanie, dlatego warto tutaj odróżnić zwykłe narzekanie na brak personalizacji do jednej osoby od konstruktywnej krytyki. Nie bój się jej – pozwoli Ci na ulepszenie swojej marki!
Newsletter
Budowanie zaufania jest trudne, a jego utrzymanie – jeszcze trudniejsze. Właśnie dlatego warto zastanowić się nad formą stałego kontaktu, którą zagwarantować może m.in. newsletter. Jest to stara, ale nadal dobra strategia marketingowa. Pamiętaj jednak, aby nie tylko przesyłać oferty produktów i/lub usług, ale także personalizować je (np. w dniu urodzin) lub udostępniać dodatkowe materiały edukacyjne. Świetnym sposobem na budowanie zaufania jest także stworzenie oferty specjalnej dla subskrybentów czy wysłanie specjalnego kodu promocyjnego.
Prowadzenie dobrze prosperującego przedsiębiorstwa wiąże się z długą i ciężką pracą. Musisz jednak pamiętać, że efekty są tego warte. Tak jest m.in. w stosowaniu różnych strategii marketingowych, które pomogą Ci zdobyć lub zwiększyć zaufanie klienta.