Współcześni klienci oczekują od firm innowacyjnego podejścia oraz unikalnego wizerunku. Zastanawiasz się pewnie, jak nadać swojej marce konkretnych cech oraz stworzyć dla niej osobowość. Jak się okazuje – czynność ta wcale nie musi być trudna! Postaw na kreowanie marki za pomocą bloga, czyli czynność, która jest długotrwałym procesem przynoszącym wiele korzyści. Zatem, na czym dokładnie to polega?
Na czym polega kreowanie marki za pomocą bloga?
Słowo “blog” oznacza sieciowy dziennik, w którym możesz dzielić się swoimi prywatnymi przemyśleniami czy pasjami. Ich rozwój przypada na przełom XX i XXI wieku. Na początku tworzyli je wyłącznie specjaliści i informatycy, jednak z czasem powstało wiele platform do zakładania blogów. W ten sposób każdy niezależnie od wiedzy informatycznej mógł mieć swój mały kącik w sieci. Początkowo nie wyglądały one w profesjonalny sposobów, w końcu wykorzystywały dostępne motywy, a nikt nie zaprzątał sobie głowy szukaniem specjalistycznych szablonów. Blog miał być miejscem do pozyskiwania wiedzy w łatwy i przystępny sposób, a także pełnić funkcję rozrywkową.
Jednak z czasem, kiedy to blogowanie stało się coraz modniejsze, ludzie zaczęli dbać o ich wygląd. Również wiele przedsiębiorców zobaczyło w nich potencjał i w taki sposób powstał blog filmowy. Stanowi on jedną z form promocji biznesu w internecie i odpowiada, chociażby za kreowanie wizerunku czy budowanie relacji z odbiorcami. Poprzez jego regularne prowadzenie oraz publikowanie wartościowych materiałów, jesteś w stanie zaangażować czytelników. Odbywa się to poprzez wartościowe treści, a także możliwość pisania pod nimi komentarzy. Co więcej, czytelnicy wchodząc na Twój blog firmowy, chcą zdobyć podstawową wiedzę na temat świadczonych usług. Oznacza to, że format ten będzie świetny do zaznajomienia ich z ofertą firmy w unikalny sposób! Poszczególne materiały możesz przedstawić w formie:
- poradnika,
- artykułu eksperckiego,
- infografiki.
Kreowanie marki za pomocą bloga – zalety
Stworzenie korzystnego wizerunku marki jest dość ciężkim i czasochłonnym procesem. Wyróżnia się wiele sposobów, które pozwalają na odpowiednie wykreowanie go, w tym za pomocą bloga. A czy warto zainwestować swój czas w blogowanie? Zastanów się, skąd ludzie w dzisiejszych czasach pozyskują najwięcej informacji. Książki, ulotki, gazety? Nie, największym źródłem wiedzy jest obecnie internet i znajdujące się tam strony. Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale blog firmowy wiąże się z licznymi korzyściami. Aż 47% kupujących przegląda 3-5 treści przed podjęciem decyzji o zakupie, a dodanie bloga firmowego sprawi, że korzystniej spojrzą na Twoje produkty. Wśród licznych zalet blogowania nie można zapomnieć o tym, że ludzie między sobą dzielą się wartościowym kontentem, a to prowadzi do znacznego rozpowszechnienia nie tylko bloga, ale i Twojej firmy. Do największych korzyści, jakie firma może osiągnąć poprzez blogowanie zalicza się:
- wzrost liczby leadów nawet o 126%,
- zmniejszenie kosztów związanych z reklamą,
- zwiększenie linków do witryny nawet o 94%,
- wzrost zaufania do firmy w przypadku 58% klientów,
- zwiększenie liczby odwiedzających nawet o 55%.
Sam widzisz – blogowanie się po prostu opłaca, gdyż statystyki te realnie przekładają się na wzrost sprzedaży produktów. Co więcej, zwiększa się rozpoznawalność marki oraz kreuje się pozytywny wizerunek. Jednym słowem – stajesz się źródłem rzetelnej wiedzy w oczach stałych oraz potencjalnych klientów. Wiesz już, dlaczego warto wykreować wizerunek marki poprzez blog, jednak czy wiesz, jak to zrobić?
Blog firmowy a publikowane treści
Blog bazuje na treści, którą trzeba stworzyć, a pierwszą kwestią skutecznego blogowania jest strategia. Musisz wiedzieć, co dokładnie ma się pojawić na blogu oraz jakie treści się “sprzedają”. Na pomoc przychodzi tutaj znana i niezwykle skuteczna strategia marketingowa, opierająca się na content marketingu. W dużej mierze skupiasz się tutaj na jak najlepszym tworzenie wartościowych treści, które są dopasowanie nie tylko do odbiorcy, ale także pod roboty Google. Musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na:
strukturę tekstu – zadbaj o dobry tytuł, nagłówki oraz odpowiednią długość,
słowa kluczowe – pomogą w odnalezieniu Twoich treści przez użytkownika,
oryginalności – wszelkiego rodzaju kopie szybko zostają zauważone przez algorytm, przez co automatycznie tracą wartość,
język – treść powinna być schludna oraz zrozumiała.
Uwzględniając wszystkie aspekty content marketingu, jesteś w stanie stworzyć artykuł idealny. Oczywiście przez te proces tworzenia nie musisz przechodzić sam – jako e-wydawcy oferujemy możliwość stworzenia profesjonalnej treści! Będzie to połączenie przyjemnego z pożytecznym, gdyż zaoszczędzisz czas oraz opublikujesz merytoryczny materiał. Zainwestowanie w bloga jest opłacalne, gdyż przyczynia się do budowania trwałej relacji z klientem, wzrostu zaufania czy też stworzenia wizerunku eksperta.
Jak widzisz – kreowanie marki za pomocą bloga to świetny pomysł na dotarcie do nowych i stałych klientów. W końcu przybliża on czytelnika do oferty, a także pomaga czerpać wiedzę na interesujące go tematy. Poprzez regularne oraz rzetelne prowadzenie bloga firmowego na pewno wiele zyskasz, w tym odpowiednio wykreowany wizerunek marki!