Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że istnieje wiele sposobów na promowanie swoim usług lub produktów w internecie. Pozwala to na zyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży oraz ogólny rozwój Twojej firmy. Obecnie świetnie sprawdza się content marketing. Najczęściej stawia się na różnego rodzaju treści takie jak artykuły, w tym artykuły eksperckie. Jednak, czym charakteryzuje się tego typu treść oraz czy warto w nią zainwestować?
Czym jest artykuł ekspercki?
Zastanawiasz się, jaki format treści wybrać? Nic dziwnego, każdy z nich jest nieco inny! Jeśli chodzi o artykuł ekspercki, to jak sama nazwa wskazuje – dotyczy treści tworzonej przez eksperta w danej dziedzinie. Jest to osoba, która zna od podszewki interesujący Cię temat oraz jest w stanie przelać swoją wiedzę na papier. Pozwala to na stworzenie merytorycznej i pełnej specjalistycznej wiedzy treści. A kto może napisać taki artykuł? Jeśli chcesz go zakupić, to zwróć się do autorytetu, czyli osoby bezpośrednio związane z pracą w danej branży. Inną opcją jest copywriter posiadający doświadczenie w tworzeniu treści o interesującej Cię tematyce. Jako e-wydawcy oferujemy szeroki zakres realizowanych tekstów, uwzględniając również artykuły eksperckie. A dlaczego warto w nie zainwestować?
Czy artykuły eksperckie to dobre rozwiązanie?
Artykuł ekspercki wpisuje się w założenia content marketingu, który obecnie jest podstawą długotrwałego budowania wizerunku firmy oraz zaufania klientów. W ten sposób dajesz czytelnikowi prawdziwą wartość, pokazujesz, że Ci na nim zależy, a przy okazji udzielasz konkretnych wskazówek. Do korzyści z tego typu treści zalicza się:
- możliwość kreowania marki na eksperta w danej dziedzinie,
- oddziaływanie na ścieżkę zakupową klientów,
- wpływ na ostateczne podjęcie decyzji zakupowej,
- budowanie dobrych relacji z klientami,
- utrwalenie wizerunku profesjonalisty w świadomości odbiorców.
Efektem tego wszystkiego jest ugruntowanie pozycji Twojej firmy na rynku, a także zwiększenie sprzedaży. Zatem odpowiedź jest prosta – artykuły eksperckie to z pewnością jedno z lepszych rozwiązań!
Jak powinien wyglądać dobry artykuł ekspercki?
Inwestując w artykuł ekspercki, chcesz wejść w posiadanie treści charakteryzującej się wysoką jakością. Jednak, czym powinien się odznaczać? Należy odnieść się tutaj do trzech najważniejszych kwestii. Pierwsza z nich jest przystępny język. Twoi odbiorcy często nie znają się na danym temacie, dlatego przedstawione informacje powinny być łatwo przyswajalne. W przeciwnym razie – nikt tego nie zrozumie, a może nawet zniechęci się do twojej firmy. Sama treść musi również odpowiadać na konkretne pytania. Artykuł ekspercki powinien mieć wartość i być związany z konkretnym problemem. W końcu ostatecznie ma doprowadzić od tego, że Twoje produkty są rozwiązaniem! Oznacza to również, że muszą być połączone tematycznie. Na koniec nie zapomnij o serwisie, w którym ma się pojawić. Musi być dopasowany nie tylko do grupy docelowej, ale także specyfikacji danej strony www.
Zdobycie nowego klienta oraz utrzymanie przy sobie stałego wiąże się z zainwestowaniem w marketing. Obecnie zwraca się dużą uwagę na opinie ekspertów, którzy mogą zwrócić Twoim odbiorcom uwagę na kilka ważnych kwestii. Stawiając na artykuły eksperckie, dajesz im poczucie bezpieczeństwa oraz uświadamiasz, że Twoje produkty są faktycznie dobre!