Narzędzia do content marketingu, które warto znać

1 grudnia 2021
Narzędzia do content marketingu, które warto znać

Content marketing w znaczący sposób wpływa na rozwój marki. Umożliwia zwiększenie liczby wejść na stronę internetową, ilości sprzedanych produktów oraz nawiązanie z klientem swego rodzaju więzi. Jednak stworzenie atrakcyjnej treści nie należy do łatwych działań, dlatego z pomocą przychodzą liczne narzędzia contentowe. W czym mogą wesprzeć osobę odpowiedzialną za content oraz jakie są najpopularniejsze narzędzia tego typu?

Dlaczego warto korzystać z narzędzi content marketingu?

Tworzenie dobrego contentu wymaga czasu, cierpliwości oraz odpowiednich narzędzi, które są powszechnie dostępne w Internecie. Umożliwią one przede wszystkim znalezienie ciekawego pomysłu, który przerodzić się może w inspirację lub pomogą przy realizacji wybranego projektu. Obraz, wideo, audio czy tradycyjny tekst – jego forma, treść oraz cała kampania powinna być odpowiednio skierowana do konkretnej grupy odbiorców. A co w przypadku, gdy treść marketingowa jest już gotowa? Trzeba ją gdzieś opublikować, a służyć do tego może Facebook, Instagram, YouTube czy wiele innych tego typu platform. Obsługa wielu kont w mediach społecznościowych naraz może być niezmiernie ciężka, zwłaszcza dla początkujących osób, dlatego warto znaleźć narzędzie content marketingu, które posłuży do dystrybucji tekstów i rozplanowania działań. Jednak sama publikacja nie wystarczy – trzeba jeszcze zweryfikować, czy dany pomysł lub treść przyjęła się wśród użytkowników i jakie efekty przyniosły nasze działania. W tym celu dobrze jest skorzystać z narzędzia do analizy opublikowanych treści, który pokaże, jak wygląda ruch na stronie oraz wskaże, które treści są najpopularniejsze wśród odbiorców. Narzędzia content marketingu są niezwykle przydatne i pozwalają zaoszczędzić czas, jednak na jakie warto zwrócić uwagę?

Top 6 narzędzi content marketingu

Każde narzędzie content marketingu ma swoje funkcje oraz wiążące się z tym plusy i minusy. Poniżej znajduje się lista top 6 narzędzi, które pomogą na każdym etapie tworzenia treści.

BuzzSumo

Narzędzie content marketingowe, które umożliwia przeglądanie najpopularniejszych tematów, jakie pojawiają się w social mediach. Ich dokładna analiza pokazuje, co aktualnie jest „na topie”, umożliwiając sporządzenie trafnej treści. Jego działanie opiera się o wyszukiwanie najczęściej stosowanych słów kluczowych lub poruszanych tematów na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, LinkedIn, czy forach branżowych.

Google Analytics

Ilość wejść na stronę, czyli ruch jest jednym z najważniejszych działań marketingowych. To właśnie dzięki niemu wiadomo, jakie treści powinno się tworzyć, a jakie są szybko zapominane. Do odpowiedniej analizy danych posłużyć może Google Analytics, który jest darmowym narzędziem. Pozwala na obiektywne spojrzenie na zamieszczone treści oraz odpowiada na pytania typu – kto odwiedza stronę.

PushPushGo

Specjalnie dedykowana platforma do tworzenia oraz wysyłania powiadomień web push. Występują jako wiadomościami, które wysyłane są poprzez stronę internetową za zgodą użytkownika. Mogą wyświetlać się na desktopach, ale także i urządzeniach mobilnych. Web push można używać w celu poinformowania o nowych artykułach na blogu, czy pojawieniu się innych treści content marketingowych.

Jasnopis

Polskiego pochodzenia narzędzie content marketingowe, które sprawdza się przy sprawdzaniu poziomu skomplikowania przygotowanego tekstu. Przydaje się z uwagi na fakt, że prościej napisany tekst jest dla wielu użytkowników bardziej przystępny, a dzięki temu i zwiększa się jego popularność.

Recast.Studio

Narzędzie to jest programem do tworzenia materiałów wideo. Idealnie sprawdzi się, gdy w tej formie chcemy zamieścić przygotowanie treści content marketingowe. Działanie Recast.Studio opiera się o wklejenie linku do danego blogu, a system automatycznie wyszuka najważniejsze cytaty oraz dobierze zdjęcia. Całość można edytować poprzez dostosowywanie pliku do własnych preferencji.

Surfer SEO

Narzędzie idealnie sprawują się przy pracy z tekstami, ponieważ na podstawie analizy pierwszych dziesięciu wyników mówi, pod jakim kątem zoptymalizować treść. Umożliwi to zwiększenie szans na dobrą pozycję w wyszukiwarce Google. Ponadto wskazuje, jak długi powinien być tekst czy jakich słów kluczowych używać. Istnieje również możliwość wklejenia prędzej przygotowanego tekstu, aby narzędzie mogło go przeanalizować.

Stworzenie odpowiedniej treści marketingowej w sposób samodzielny może przysparzać pewne problemy, szczególnie osobom niedoświadczonym. Dlatego warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, dzięki którym można w łatwy sposób szukać inspiracji, tworzyć treści oraz dokonywać ich dystrybucji i analizy. Umożliwia to zaoszczędzenie czasu, który przeznaczyć można na pozostałe działania marketingowe.