Nowe trendy w marketingu internetowym: jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych i influencerów?

10 lipca 2023
Nowe trendy w marketingu internetowym: jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych i influencerów?

Media społecznościowe na stałe wkroczyły w życie osób młodszych i starszych. Są integralną częścią codziennego funkcjonowania wielu ludzi, pozwalając im na wyrażanie myśli, opinii czy pomysłów. Zapewne już w tej chwili dostrzegasz potencjał, jak niosą ze sobą social media w promowaniu Twojej marki oraz produktów. Zatem, jak dobrze wykorzystać taką okazję?

Dlaczego warto śledzić nowe trendy w marketingu internetowym? 

Marketing internetowych to liczne działania, które mają na celu opracowanie strategii m.in. promocji produktu czy przedstawienie marki. Na tle innych wyróżnia się licznymi korzyściami – mniej lub bardziej znanymi. Zaliczyć do nich można:

  • docieranie do wielu odbiorców,
  • budowanie i dopasowanie działań do targetu,
  • zwiększenie wiedzy o grupie docelowej,
  • nawiązanie interakcji z odbiorcami,
  • kreowanie dobrego wizerunku marki,
  • podniesienie sprzedaży,
  • możliwość tworzenia spersonalizowanych komunikatów marketingowych.

W marketingu internetowym wyróżnia się media społecznościowe, które niosą ze sobą ogromny potencjał. Podobnie jest z influencerami. A jak wykorzystać to na swoją korzyść?

5 rad dotyczących wykorzystania potencjału mediów społecznościowych

Nie ma co ukrywać – media społecznościowe to świetne narzędzie dla firm. Jednak nadal wielu przedsiębiorców nie wiem, jak wykorzystać ich potencjał. Oto 5 rad, które pomogą znaleźć Ci dobrą drogę i osiągnąć sukces!

  • opracuj plan działania i trzymaj tego – w końcu bez dobrej strategii nikt daleko nie zajdzie,
  • poznaj swoich odbiorców – dzięki temu zrozumiesz, jakie są ich zainteresowania czy zachowania, a następnie wykorzystasz to do opracowywania skuteczniejszych treści,
  • wybierz platformę – przeanalizuj każdą z nich pod kątem wad i zalet, aby móc znaleźć taką platformę społecznościową, która będzie odpowiadać Twoim potrzebom,
  • pracuj nad taktyką zaangażowania – jedne tematy bardziej przyciągają uwagę, przez co odbiorcy angażują się,  aczkolwiek dobra jest też taktyka zadawania pytań,
  • dostosuj treści – mając konta na kilku platformach wystrzegaj się powielania treści, gdyż tylko tworząc unikalny, dopasowany do danego miejsca content jesteś w stanie maksymalnie rozszerzyć swój zasięg i zwiększyć zaangażowanie.

Jak działa influencer marketing? 

Prowadzenie swojego konta na social mediach to jedno, a współpraca z influencerami to zupełnie inna bajka! Z każdym rokiem influencer marketing staje się coraz bardziej popularny, a wszystko to z uwagi na rosnące zasięgi licznych twórców internetowych. Ty również możesz na tym skorzystać, podejmując  z nimi współpracę. Strategia ta zakłada zatrudnienie osób z popularnymi kontami w mediach społecznościowych do promowania produktów, usług lub samej marki. Metoda ta ma swoje plusy i minusy, za które odpowiada przede wszystkim wybór twórcy. Warto kierować się tutaj:

  • liczba obserwujących,
  • liczba komentarzy,
  • liczbą polubień.

Ogromne znaczenie ma także wizerunek influencera oraz jego ruchy w social mediach. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, z pewnością znajdziesz osobę rzetelną!

Media społecznościowe to potęga, która wypiera dotąd znany marketing tradycyjny. Poprzez odpowiednie wykorzystanie platformy, takiej jak Facebook czy Instagram jesteś w stanie budować świadomość marki w społeczeństwie lub wybranej przez siebie grupie. Dodatkowo, nawiązując współpracę z influencerami pasującymi do Twojej branży – zyskasz dostęp do większego grona odbiorców! Zatem nie czekaj i postaw na marketing internetowy!