Poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania odnosi się do wysokiego pozycjonowania. Termin ten określa także szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej – w tym bloga. A jak można to zrobić? Najlepszym rozwiązaniem jest optymalizacja SEO, która uwzględnia kilka ważnych kwestii, a oto pięć z nich!
Dobry tytuł to podstawa!
W czasie optymalizacji należy zwracać uwagę na wiele kwestii, w tym tych niepozornych. Zalicza się do nich tytuł strony (meta title), który znajduje się w kodzie między znacznikami <title></title> w sekcji <head>. Czytelnik natomiast widzi go po dodaniu do zakładki czy wpisaniu w przeglądarce Google. Jego rolą jest przede wszystkim przyciągnięcie uwagi czytelnika, a także zachęcenia go, do przejścia na Twoją stronę. A jak można go zoptymalizować? Do podstawowych zasad zalicza się:
- oryginalność tytuły,
- mała ilość słów kluczowych,
- nazwa marki widoczna na końcu meta title.
Zachęcające meta description
Meta description to element, który powinien znaleźć się u Ciebie obowiązkowo. Ten krótki opis strony widoczny w wynikach wyszukiwania Google daje czytelnikom namiastkę tego, o czym może być Twój wpis. Jego optymalizacja odnosi się przede wszystkim do uwzględnienia minimum jednej frazy kluczowej, a także unikalność. W ten sposób zachęcisz użytkowników do wejścia akurat w twój link. Oprócz tego nie zapominajmy o odpowiedniej długości, która wynosi 150-160 znaków ze spacjami.
Content Is King
Obecnie content, czyli treść znajdująca się na Twoim blogu, odgrywa niezwykle ważną rolę w poprawie pozycjonowania! A w jaki sposób możemy ten element poprawić? Przede wszystkim musisz pamiętać o:
- unikaniu duplikacji treści,
- przygotowaniu oryginalnego, unikalnego i interesującego materiału,
- wykorzystaniu słów kluczowych w optymalnej ilości,
- pisaniu w sposób zrozumiały i przyjemny dla czytelnika,
- formatowaniu i rozbudowywaniu o inne elementy, np. wideo czy grafiki.
Linkowanie wewnętrzne
Nie da się zaprzeczyć, że w czasie optymalizacji SEO dużą rolę odgrywa linkowanie wewnętrzne. Odnosi się ono nie tylko do linku w tekście, ale nawigacji menu, breadcrumbs czy kategorii “ostatnio oglądane produkty”. A jak można zwiększyć widoczność bloga przy pomocy linków? Wystarczy tylko:
- dodać minimum jeden link wewnętrzny w artykule lub opisie,
- zadbać o ścisłe powiązanie między linkowanymi podstronami,
- linkować do podstron o wysokiej jakości.
Zoptymalizowane obrazy i grafiki
Zwiększenie szansy na kliknięcie możesz osiągnąć także poprzez zadanie o zdjęcia. W końcu one również mogą pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwania! W tym celu zadbaj głównie o:
- nazwę zdjęcia jeszcze przed wgraniem go na stronę, która uwzględnia polskie znaki i myślniki,
- widoczny dla użytkownika opis,
- atrybut alt,
- korzystanie ze słów kluczowych w nazwach i opisach.
W branży SEO nie da się nudzić! Kwestia ta dotyczy również blogerów takich jak Ty, gdyż widoczność wpisów na Twoim blogu pozwala na dotarcie do nowych odbiorców! Uwzględniając zatem powyższe wskazówki, a z pewnością zauważysz poprawę pozycjonowania.