Niezaprzeczalnie, zarządzanie mediami społecznościowymi oraz utrzymywanie aktualności treści, to ciężka praca. Trzeba mieć głowę pełną nowych i przede wszystkim unikalnych pomysłów. Jednak czy na pewno? Po kilku miesiącach na pewno masz wystarczająco dużo treści, aby zastosować recykling treści. A na czym on polega oraz jak przekłada się to na publikowane treści?
Na czym polega recykling treści?
Prowadzenie i zarządzanie mediami społecznościowymi czy blogiem to twardy orzech do zgryzienia, zwłaszcza gdy chce się utrzymać aktualne treści. Wiele firm oraz marek, w tym pewnie i Twoja, ma jednak na to sposób – recykling treści! Ogólnie pojęcie to nie jest Ci obce, w końcu człowiek chce działać na korzyść środowiska. A na czym polega w kontekście marketingu? Najprościej mówiąc, jest to odświeżanie wcześniej stworzonych treści, polegające na przedstawienie ich w zupełnie innym formacie. W ten sposób jesteś w stanie:
- zaoszczędzić czas,
- poprawić swoje wyniki w wyszukiwaniach,
- odpowiedzieć na potrzeby różnych grup docelowych,
- kompleksowo podejść do content marketingu,
- pozyskać nowych odbiorców.
Chcąc wykorzystać u siebie recykling treści, musisz pamiętać o jednym – nie jest on tym samym, co duplikowanie contentu to oznacza, że należy zadbać o aktualne informacje.
Ponowne wykorzystanie contentu jako aktualizacja treści na stronie
Na pewno masz wiele treści opublikowanych na swoim koncie, w tym wiele archiwalnych artykułów blogowych lub dawno zapomnianych postów na social mediach. Warto zwrócić na nie uwagę, gdy brakuje Ci pomysłów, na nowe treści. W pierwszej kolejności skorzystaj z Google Analytics, aby znaleźć wartościowy wpis. Powinien on być dobrze wypozycjonowany, charakteryzować się wysoką liczbą odsłon i pozytywnym odbiorem. Gdy znajdziesz taką teść, może się okazać, że jest już nieaktualna, nieczytelna lub odznacza się nieatrakcyjnym wyglądem. Co w takiej sytuacji zrobić? Postawić na recykling treści i aktualizować swój content! Zrób to poprzez:
- zweryfikowanie informacji podanych w danym wpisie,
- podanie najświeższych statystyk i badań,
- dodanie cytatu z wypowiedzi eksperta,
- usunięcie ewentualnej daty z tytułu,
- dodanie nowych akapitów i wątków,
- sprawdzenie linków wewnętrznych i zewnętrznych dodanych do treści,
- przeanalizowanie słów kluczowych i optymalizacja pod kątem SEO,
- zwrócenie uwagę na estetykę.
Ponowne wykorzystanie contentu jako tworzenie nowych treści
Jeśli Twoje treści są aktualne, a stworzenie rozbudowanego artykułu może kosztować Cię dużo pracy, to dlaczego na jego podstawie nie tworzyć nowych treści? Zadbanie o jak najlepsze wykorzystanie starego-nowego contentu pozwoli Ci na wyciśnięcie z niego więcej niż tylko jeden post lub jeden artykuł. Wszystko z uwagi na fakt, iż możesz przekształcić go na kilka form, w tym:
- posty w social mediach,
- wideo,
- live na danej platformie, np. Facebook,
- webinar,
- infografika,
- Insta story lub Facebook story,
- newsletter,
- podcast,
- e-book.
W ten sposób jesteś w stanie wyciągnąć wszystko, co najlepsze i najbardziej wartościowe z jednego artykuł, przekształcając go na kilka form. Pamiętaj jednak, że to, do czego można wykorzystać recykling treści, w znacznym stopniu zależy od grupy docelowej oraz tego, na jakim kanale jesteś najbardziej aktywny.
Tworzenie wartościowego contentu to nie lada wyzwanie, które wymaga zaangażowania, a wszelkiego rodzaju procesy twórcze mogą zająć sporo czasu. Na szczęście można w znaczny sposób ułatwić sobie pracę, tym samym znajdując content na wiele postów i nie tylko! Wiąże się z tym wdrożenie recyklingu treści na swojej stronie.