Promowanie marki – od czego zacząć?

24 października 2022
Promowanie marki – od czego zacząć?

Coraz więcej osób zakłada własne firmy, które w przyszłości będą odnosić większe lub mniejsze sukcesy. Duży wpływ na to ma rozpoznawalność marki i kojarzenie jej z konkretną usługą czy towarem. Budowanie świadomości marki, czyli brand marketing, zależy od wielu kwestii, w tym odpowiedniej promocji. Co uwzględnia ten proces? 

Co jest najważniejsze w promowaniu marki? 

Kiedyś promowanie marki opierało się głównie na kampaniach marketingowych w telewizji, radiu czy gazecie. Jednak, w dzisiejszych czasach największą siłę przebicia ma internet oraz różnego rodzaju narzędzia, którymi możesz się posługiwać. Do nich zalicza się m.in. własna strona www, newsletter czy konta w social mediach. Jednak, co jest tak naprawdę najważniejsze w promowaniu marki? Pierwszą rzeczą, na jaką stawia wielu przedsiębiorców, jest duża ilość obserwatorów. W końcu tysiąc, dwa tysiące czy pięć tysięcy osób na pewno nakręci biznes i zwiększy sprzedaż! Nic bardziej mylnego. Tak naprawdę nie liczy się ilość, a zaangażowanie. Okazuje się, że z powodzeniem możesz prowadzić firmę, mając dwieście czy trzysta obserwatorów, którzy są naprawdę zainteresowani Twoją ofertą! Wówczas masz większą szansę na stopniowy rozwój, poszerzanie własnych horyzontów i zdobywanie stałych klientów. Wraz z czasem kilkaset zmieni się w kilka tysięcy, a Ty z pewnością rozwiniesz skrzydła, stając się coraz bardziej poważnym przedsiębiorcą. Oznacza to, że najważniejszą kwestią jest tutaj przemyślana strategia. A jak ją zacząć?

Jak zacząć promować markę? 

Promowanie marki to coś, z czym zmaga się każdy przedsiębiorca. W końcu, aby biznes mógł funkcjonować, to potrzebni są odbiorcy. Wśród licznych sposobów wyróżnić można trzy podstawowe filary, które sprawdzają się we współczesnym świecie. A od czego zacząć oraz dlaczego jest to ważne?

Własna strona www

Zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i małe firmy powinny posiadać własną stronę internetową. Jest to swego rodzaju standard, który pozwoli użytkownikowi dowiedzieć się nieco więcej o tym, co robi oraz co oferuje Twoja marka. Co więcej, jest to swego rodzaju sposób na przyciągnięcie uwagi innych odbiorców! W jaki sposób? Otóż własna strona internetowa to nie jedna zakładka, która krótko opowie o działalności, ale rozbudowana, posiadająca liczne informacje przestrzeń, w której użytkownik może spędzić kilka godzin. Jest to możliwe poprzez udostępnienie oferty z opisem każdego produktu, a także artykułów odnośnie branży. 

Newsletter

Na pewno spotkałeś/aś się z newsletterem. Informacja o nim pojawia się na wielu stronach branżowych, w postaci komunikatu z prośbą o podanie adresu e-mail. Wszystko z uwagi na fakt, iż jest to wiadomość e-mail, która wykorzystywana jest do budowy relacji i podtrzymywania stałej komunikacji z klientem. Jego głównym zadaniem jest edukowanie, dostarczanie aktualnych informacji o ofercie, promocjach lub nowościach. Świetnie sprawdza się na stronach internetowych lub jako komunikat w social mediach. A dlaczego newsletter jest dobrym narzędziem marketingowym? Otóż po dobrowolnym podaniu adresu e-mail przez Twoich odbiorców, możesz: 

  • wysyłać im spersonalizowane treści i oferty, 
  • mieć świadomość, że ta konkretna osoba jest zainteresowana Twoją marką lub tym, co robisz, 
  • mieć indywidualną bazę klientów. 

Jednak już na wstępie musisz pamiętać, aby postawić na wysokiej jakości treść, która zachęci użytkowników do regularnego ich przeglądania. Może to być poprzez przygotowywanie dodatkowych prezentów do newslettera, np. darmowych e-booków, szablonów lub bony rabatowe. Postaw również na ciekawą formułę oraz regularne wysyłanie maili.

Social media 

Niezaprzeczalnie – social media, w tym Facebook czy Instagram stanowią potężne narzędzie do budowania własnej społeczności. Dają Ci możliwość nawiązywania kontaktu, nawiązywania więzi czy tworzenia prawdziwych relacji, które przyczyniają się do przywiązania klienta do Twojej firmy. Uzupełniają to, czego nie zagwarantuje wizytówka, sklep internetowy czy portfolio. Postaw tutaj na profesjonalizm, autentyczność i szczerość. Jednak chociażby działając na Instagramie, warto pokazać także ułamek życia prywatnego, np. poprzez połączenie treści lifestylowych z biznesowymi. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą mogli utożsamić się z Tobą! Na takich stronach możesz wrzucać różne posty, które mówią między innymi o tym: 

  • kim jesteś i jak stawiałam swoje pierwsze kroki w biznesie, 
  • dlaczego ten, a nie inny kierunek, czyli co jest fascynującego w Twojej dziedzinie, 
  • jak przebiegały pierwsze współprace, jakich błędów unikać, o czym warto pamiętać. 

Social media to współczesna siła i sposób, na promowanie swojej marki. Stawiając na merytoryczne, a jednocześnie lekkie oraz przyciągające uwagę posty, masz spore szanse na zainteresowanie wielu osób. 

Dlaczego warto już dziś zadbać o promowanie marki? 

Zbudowanie silnej pozycji na rynku poprzez dobrą strategię promowania marki niesie ze sobą długofalowe korzyści. Początkowo wielu przedsiębiorców, w tym być może i Ty, nie widzi sensu w podejmowaniu działań, które nie dają natychmiastowego rezultatu. Często jest tak, że człowiek chce wszystko na już – niestety, w życiu tak nie ma. Zatem, jak myślisz, czy warto być cierpliwym? Jak się okazuje, tak! Wszystko z uwagi na fakt, iż dbanie o promowanie marki oraz skuteczna strategia marketingowa wiąże się z: 

  • zwiększeniem rozpoznawalności, sprzedaży i zaufania wśród klientów, 
  • pozytywnym i eksperckim wizerunkiem, 
  • możliwością dyktowania warunków cenowych, 
  • większą swobodą w wyznaczaniu terminów realizacji, 
  • mniejszymi wydatkami na reklamę, 
  • większymi/bardziej znaczącymi klientami, 
  • szerokim polem do nawiązywania współpracy biznesowych, 
  • wyższą ceną sprzedaży firmy. 

Promowanie marki to niezwykle czasochłonny proces, który jak widać, warto podjąć. Pamiętaj – wymienione wyżej korzyści to ogólne zalety promowania marki, a pomyśl, co na bieżąco zyskujesz poprzez własną stronę www, newsletter czy social media. 

W dzisiejszych czasach promowanie firmy znacząco się różni – można powiedzieć, że jest łatwiejsze lub trudniejsze. Musisz wykazać się cierpliwością, sumiennością i rzetelnością, a na pewno spotkasz się z trwałym przyrostem nowych klientów!