Przykłady kreatywnego i nietypowego content marketingu, które przyciągnęły uwagę

28 sierpnia 2023
Przykłady kreatywnego i nietypowego content marketingu, które przyciągnęły uwagę

Z pewnością content marketing to znane Ci już pojęcie. Obecnie coraz więcej firmy wykorzystuje jego potencjał to przyciągania nowych klientów, a tym samym zwiększenia rozpoznawalności i sprzedaży. Jednak czy wystarczą tylko merytoryczne treści, aby osiągnąć sukces? Jak się okazuje, warto także postawić na coś kreatywnego i nietypowego! W ten sposób z pewnością dostrzeże Cię wiele osób. A jak to zrobić?

Czym wyróżnia się kreatywny i nietypowy content marketing? 

Na początku jest pomysł. Jego pojawienie się związane jest z nową ideą, nową szansą na przyciągnięcie uwagi klienta oraz zwiększenie swojej rozpoznawalności. Należy mieć jednak na uwadze, że jest to jedynie iskra, która rozpala proces kreatywny. A co to oznacza w praktyce? Kreatywny i nietypowy content marketing to coś wyjątkowego, gdyż:

  • chce on zaskakiwać, wywoływać emocje i zaangażować odbiorców,
  • nie boi się innowacyjnego podejścia,
  • szuka nowych rozwiązań lub tworzy je od zera,
  • ubiera treści w atrakcyjną formę, która przyciąga wzrok,
  • zdecydowanie stawia na jakość, a nie ilość.

Nie ma co ukrywać, kreatywne podejście zdecydowanie przyniesie Ci sporo korzyści. Jednak, w jaki sposób inne firmy osiągnęły sukces?

Przykłady kreatywnego i nietypowego content marketingu

Zastanawiasz się, dlaczego warto wdrożyć kreatywny i nietypowy content marketing? Najwięcej korzyści można zobaczyć na przykładzie firm, które osiągnęły spory sukces. Warto tutaj wspomnieć przede wszystkim o kuchni lidla – jest to duży projekt, który chyba każdy zna. Dzięki współpracy z szeroko znanymi i lubianymi osobistościami, takimi jak Karol Okrasa, powstała baza przepisów. Jest to źródło contentu, który tworzy społeczność. Nie znajdziesz tutaj nachalnego promowania marek czy sugerowania konieczności zakupu konkretnego produktu. Znajdziesz jedynie tanie chwyty, dzięki którym przepis się uda. Jednak sam projekt ma za zadanie pełnić też kilka innych funkcji. Mowa tutaj głównie o pozycjonowaniu strony w sieci, kreowaniu wizerunku oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. Zabiegi na podobnej zasadzie stosują takie firmy, jak:

  • Ikea,
  • Spotify dzięki zestawieniu Wrapped,
  • Psiedszkole.

Kluczem do sukcesu jest tutaj rozpracowanie strategii oraz modyfikowanie jej tak, aby sprawdziła się w Twojej firmie.

Jak uniknąć nudy przy tworzeniu treści? 

Z pewnością zastanawiasz się, jak wskoczyć na kreatywne torty. Tak naprawdę każda firma ma indywidualną ścieżkę, która sprawdziła się w przypadku ich grona odbiorców. Jednak nie oznacza to, że nie masz szansy znaleźć kreatywnego i nietypowego content marketingu! Wystarczy tylko zastosować kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci odnaleźć własną drogę. Do nich zaliczyć można:

  • usprawnienie procesów kreatywnych – obejmuje to dokładny research oraz zgromadzenie wszelkich niezbędnych danych,
  • śledzenie trendów lub ich wyprzedzanie – nie ma co ukrywać, podobne treści giną w internecie i właśnie dlatego postaraj się stworzyć coś zupełnie nowego,
  • stworzenie oryginalnej formy – na przyciągnięcie uwagi odbiorcy masz tylko 10 sekund, a więc dobrze je wykorzystaj i stwórz np. zdjęcie, infografikę czy film,
  • unikanie zniechęcenia – kwestia ta dotyczy demotywujących tekstów, które już na starcie mogą zablokować kreatywne myślenie, a do nich zalicza się np. “no tak, ale…”, “ten pomysł jest zbyt trudny w realizacji…” czy “bądźmy realistami”,
  • korzystanie z wielu źródeł inspiracji – kreatywność to niekoniecznie tworzenie czegoś na nowo, gdyż można zainspirować się innym pomysłem i przekształcić go.

Tworzenie wyjątkowego content nie musi być trudne, wystarczy tylko wykazać się odpowiednim podejściem. Najczęściej mówi się tutaj o elastyczności, odwadze czy gotowości na nowe rozwiązania.

Współczesny rynek obfituje w wiele różnych treści. Jeśli chcesz wyróżnić się na ich tle, a tym samym przyciągnąć do siebie nowych odbiorców, to postaw na coś kreatywnego i nietypowego!