Real Time Marketing – czyli jak dogonić trendy

3 października 2022
Real Time Marketing – czyli jak dogonić trendy

Istnieje wiele aspektów w rozwoju swojej firmy, o które ciągle musisz dbać. Uwzględnia się tutaj między innymi budowanie zainteresowania wokół marki oraz ciągłe szukanie nowych klientów. Pomóc Ci tutaj może real time marketing, który opiera się na wykorzystywaniu bieżących trendów w internecie. A o co dokładnie tutaj chodzi? 

Czym jest real time marketing? 

W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi korzysta z internetu – zarówno za pośrednictwem komputera, jak i telefonu. Czas w sieci nie ogranicza się jedynie do pracy czy nauki, ale także do odpoczynku. Do tego służą liczne portale, w których również Twoja firma może publikować treści ściągające uwagę odbiorcy. Wśród licznych materiałów, dość często można zauważyć te wiralowe, czyli takie, które cieszą się sporym zainteresowaniem oraz szybkim rozprzestrzenianiem się w internecie. Mogą to być slogany, zdjęcia czy filmiki. Wiążą się one najczęściej z topowymi serialami i filmami (np. “Squid Game”, “Stranger Things” czy “Harry Potter”) oraz postami, np. o słynnym krakowskim „lagunie” który okazał się być niewinnym rogalikiem. To wszystko możesz wykorzystać poprzez zastosowanie real time marketingu! Jest to strategia, która opiera się na szybkim reagowaniu na zmieniającą się rzeczywistość na świecie i w popkulturze. RTM to również strategia dla każdego. Nie liczy się tutaj wielkość firmy czy jej budżet, gdyż samo stworzenie tego typu strategii opiera się na wykorzystywaniu popularnych trendów oraz wydarzeń. Wystarczy tylko zastanowić się nad prawidłową realizacją tego typu reklamy! A na co warto zwrócić uwagę? 

Jak tworzyć real time marketing? 

Spontaniczne kreowanie się różnych trendów sprawia, że nie ma jednej, skutecznej instrukcji tworzenia real time marketingu. Jednak przy jego tworzeniu możesz się posłużyć kilkoma istotnymi wskazówkami. Jakimi? 

Po pierwsze – bądź na bieżąco

Podstawowa kwestia, jeśli chodzi o działania w zakresie RTM. Opiera się na obserwowaniu kanałów, które publikują informacje z kraju i ze świata. Uwzględnia się tutaj popkulturę, wydarzenia sportowe czy aktualności odnośnie celebrytów. Świetną inspiracją mogą być także viralowe memy i trendy internetowe, zwłaszcza jeśli Twoją grupą docelową są osoby młodsze. 

Po drugie – działaj szybko 

Trafna reakcja na dane wydarzenie to jedno, a szybka reakcja to drugie. W przypadku RTM liczą się dosłownie minuty dopasowanie się do aktualnego trendu, a tym samym dotarcie szerokiego grona odbiorców. Co więcej, niejednokrotnie okazuje się, że wiele nowinek traci zainteresowanie z dnia na dzień. Z uwagi na to, analiza czy odkładane tego zadania na później może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. 

Po trzecie – pomyśl o gotowych schematach

Ciężko powiedzieć, jaki trend stanie się viralowy oraz jak długo będzie cieszył się zainteresowaniem. W związku z tym liczy się refleks, wyczucie oraz szybkie działanie, które mogą nam ułatwić gotowe schematy. Oznacza to, że przygotowujesz sobie kilka szablonów, takich jak gotowe grafiki, które w razie czego można szybko przerobić. Odnosi się to również do bazy pomysłów oraz zaplecza contentu. Dzięki temu Twoja reakcja będzie szybka i dobrze przygotowana. Konkurencja może Ci pozazdrościć!

Po czwarte – wybierze odpowiedni kanał

W dobie social mediów masz do dyspozycji wiele kanałów dystrybucyjnych, takich jak Facebook, Twitter oraz Instagram. Jednak pomimo dość szybkiego działania, musisz się przez chwilę zastanowić, co chcesz osiągnąć oraz jakie są główne cele Twojej firmy. Wykonując je konsekwentnie, znacząco zwiększasz powodzenie działania RTM oraz zasięg zamieszczanych treści. 

Jakie korzyści wiążą się z real time marketingiem? 

Real time marketing stanowi strategię marketingową, która poprzez odpowiednią realizację może zapewnić Twojemu biznesowi ogromny rozgłos. Do największych korzyści, jakie się z nią wiążą, zaliczyć można:

  • niski wkład finansowy, 
  • błyskawiczną realizację, 
  • zauważalne zwiększenie zasięgów, 
  • lepszy kontakt z odbiorcami,
  • poprawę lub podtrzymanie wizerunku marki. 

Niezaprzeczalnie, real time marketing pozwoli Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców, co wiąże się również z takimi czynnikami, jak zwiększona rozpoznawalność czy sprzedaż Twoich produktów lub usług. Z uwagi na to, warto poważnie zastanowić się nad śledzeniem aktualnych trendów w internecie. W końcu w dzisiejszych czasach to właśnie on ma moc bezpośredniego dotarcia do odbiorców!

Zdobywanie większej liczby odbiorców, w tym nowych i stałych klientów obiera się o przemyślane działania marketingowe. Pamiętaj jednak, że to, co jest na topie, przyciąga uwagę, dlatego warto uwzględnić tutaj również real time marketing, który na pewno przyciągnie uwagę wielu osób!