Social media mogą być wykorzystywane w różnych celach – również po to, by zwiększyć sprzedaż. Jest to świetny sposób, który pozwoli na rozwój firmy i zdobycie nowych klientów. Warto wiedzieć, jak mądrze go wykorzystać.
Social media – jak działają?
Aby zrozumieć działanie social selling marketingu, należy dowiedzieć się, czym są i jak działają social media. Social media to strony lub aplikacje, które umożliwiają tworzenie i publikowanie różnorodnych treści. Zazwyczaj, by założyć konto na tego typu platformach, trzeba mieć ukończone 13 lat, jednak znaczna część użytkowników to osoby dorosłe. Z tego powodu firmy wykorzystują media społecznościowe, by znajdować potencjalnych klientów. Obecnie, do najpopularniejszych social mediów należy Facebook, YouTube, Instagram, Linkedin oraz Tik Tok.
Czym jest social selling marketing?
Social selling obejmuje działania, w których wykorzystuje się media społecznościowe, by zdobyć szerokie grono klientów i polepszyć sprzedaż. Co więcej, akcje związane z social sellingiem polegają na budowaniu trwałych relacji między firmą, a klientem oraz mają na celu wzbudzać zaufanie. Taka technika sprzedaży pozwala na tworzenie leadów sprzedażowych oraz sprawia, że nie trzeba korzystać z cold callingu (kontaktowanie się z przypadkowym, potencjalnym klientem w celu przedstawienia oferty firmy czy produktu). Social selling jest związany ze zjawiskiem social buyingu, który sprawia, że klienci podejmują decyzje odnośnie zakupów, dzięki social mediom. Wiąże się to z tym, że przed zdecydowaniem się na kupno jakiegoś produktu, konsumenci poszukują informacji oraz rekomendacji w Internecie.
Social selling – zwiększenie sprzedaży
By działania social sellingu przynosiły zamierzone efekty, trzeba spełnić kilka podstawowych założeń.
Należą do nich:
1. Obranie strategii – wszelkie działania należy skrupulatnie zaplanować i trzymać się wyznaczonych celów i założeń.
2. Stworzenie wizerunku firmy – dobierz adekwatny język oraz styl wizualny, które będą odpowiadać wybranej grupie docelowej. Zadbaj o regularność, ciekawy content oraz stały kontakt z odbiorcami.
3. Budowanie zaufania – stwórz bliską relację z potencjalnymi klientami, opartą na rozmowie, zrozumieniu ich potrzeb i oczekiwań.
4. Wyrobienie wizerunku eksperckiego – wypowiadaj się na trudne, specjalistyczne tematy, dotyczące Twojej branży, by pokazać, że znasz się na tym, co robisz.
5. Rozwiązywanie problemów konsumentów – miej na uwadze problemy i wątpliwości odbiorców, staraj się im pomóc oraz doradzić.
6. Feedback – pamiętaj, by zwracać uwagę na opinię i zdanie klientów, by mieć świadomość, jak ludzie odbierają Twoją firmę oraz działania.
7. Wykorzystywanie różnych platform – nie ograniczaj się i korzystaj z wielu dostępnych social mediów, takich jak Tik Tok czy Instagram.
8. Zawiadamiaj o nowościach – wykorzystaj media społecznościowe lub newslettera, by informować odbiorców o promocjach czy innych ciekawych okazjach.
9. Korzystaj z Social Selling Index (SSI) – jest to narzędzie, które pozwala ocenić efektywność działań na platformie Linkedin, by móc podejmować trafne decyzje i przeprowadzać akcje, przynoszące korzyści.
Warto korzystać z potęgi social mediów, by polepszyć sprzedaż i zdobyć nowych klientów. Jeśli zależy Ci, by Twoje działania przynosiły efekty, a firma rozwijała się to zainteresuj się social selling marketingiem.