Obecnie posiadanie strony internetowej to istny must have każdej firmy, która chce zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Nie ma co ukrywać – żyjemy w czasach, gdy to właśnie internet dominuje nad telewizją, gazetą czy innymi środkami masowego przekazu. Jednak samo stworzenie witryny nie wystarczy, gdyż musi być ona przyjazna dla użytkownika, a także dopasowane do wymogów stawianych przez Google. Warto pod uwagę wziąć także responsywność strony. A czym ona jest oraz jak można ją sprawdzić?
Czym jest responsywność strony?
Z pewnością spotkałeś/aś się z pojęciem “responsywna strona internetowa”. Odnosi się ono do strony, która jest w stanie automatycznie dopasować się do rozdzielczości urządzenia, na którym jest wyświetlana. Kwestia ta jest o tyle istotna, gdyż w ciągu jednego dnia możemy otwierać tę samą stronę na:
- komputerze,
- tablecie,
- telefonie.
Samoczynna i płynna zmiana poszczególnych elementów strony w zależności od typu urządzenia, z którego korzystają Twoi użytkownicy, korzystnie wpływa na wizerunek firmy. W końcu odbiorcy będą mogli wyświetlić stronę i to bez dodatkowej ingerencji! A jak można to sprawdzić?
Jak wygląda sprawdzanie responsywności strony?
Posiadasz stronę internetową i zastanawiasz się, czy jest ona responsywna? Najlepiej wykonać test responsywności strony! Nie jesteś w stanie sprawdzić tego na każdym urządzeniu mobilnym. Na szczęście istnieje kilka darmowych oraz szybkich sposobów na sprawdzenie tego online. Możesz to zrobić poprzez:
- otworzenie strony na komputerze i zwężenie okna przeglądarki do szerokości kilku centymetrów. Jeśli dostosowuje się ona do bieżącej szerokości, to jest responsywna,
- emulatory online, które niekoniecznie są idealnym rozwiązaniem, ale mogą przedstawić poglądowe wyniki,
- użycie swojego telefonu oraz tabletu w celu sprawdzenia sposobu wyświetlania się strony.
Dlaczego warto stworzyć responsywną stronę?
Nie ma co ukrywać, responsywna strona internetowa w ogólnym rozrachunku jest znacznie tańsza w utrzymaniu niż posiadanie dwóch wersji – mobilnej i standardowej. Ponadto wyróżnić tutaj można takie zalety, jak:
- znacznie lepszą przejrzystość i czytelność,
- zwiększenie procesu pozycjonowania,
- pokonanie barier w docieraniu do użytkowników z różnych źródeł,
- brak rozbieżności między wyświetlaniem na ekranie komputera, a telefonu,
- zwiększenie atrakcyjności wizualnej,
- swobodę w korzystaniu ze strony na urządzeniach mobilnych,
- dopasowanie do wymogów wyszukiwarki Google.
Responsywność strony internetowej z pewnością przyniesie Twojej firmie wiele korzyści, m.in. w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki. Jednak warto pamiętać o wielu czynnikach, które mają wpływ na jej wyświetlenie. W końcu responsywne strony dają użytkownikom jasny komunikat, że dbasz o swoją witrynę pod kątem wygody przeglądania.