Sprawdzenie responsywności strony – jak to zrobić?

24 lipca 2023
Sprawdzenie responsywności strony – jak to zrobić?

Obecnie posiadanie strony internetowej to istny must have każdej firmy, która chce zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Nie ma co ukrywać – żyjemy w czasach, gdy to właśnie internet dominuje nad telewizją, gazetą czy innymi środkami masowego przekazu. Jednak samo stworzenie witryny nie wystarczy, gdyż musi być ona przyjazna dla użytkownika, a także dopasowane do wymogów stawianych przez Google. Warto pod uwagę wziąć także responsywność strony. A czym ona jest oraz jak można ją sprawdzić?

Czym jest responsywność strony? 

Z pewnością spotkałeś/aś się z pojęciem “responsywna strona internetowa”. Odnosi się ono do strony, która jest w stanie automatycznie dopasować się do rozdzielczości urządzenia, na którym jest wyświetlana. Kwestia ta jest o tyle istotna, gdyż w ciągu jednego dnia możemy otwierać tę samą stronę na:

  • komputerze,
  • tablecie,
  • telefonie.

Samoczynna i płynna zmiana poszczególnych elementów strony w zależności od typu urządzenia, z którego korzystają Twoi użytkownicy, korzystnie wpływa na wizerunek firmy. W końcu odbiorcy będą mogli wyświetlić stronę i to bez dodatkowej ingerencji! A jak można to sprawdzić?

Jak wygląda sprawdzanie responsywności strony? 

Posiadasz stronę internetową i zastanawiasz się, czy jest ona responsywna? Najlepiej wykonać test responsywności strony! Nie jesteś w stanie sprawdzić tego na każdym urządzeniu mobilnym. Na szczęście istnieje kilka darmowych oraz szybkich sposobów na sprawdzenie tego online. Możesz to zrobić poprzez:

  • otworzenie strony na komputerze i zwężenie okna przeglądarki do szerokości kilku centymetrów. Jeśli dostosowuje się ona do bieżącej szerokości, to jest responsywna,
  • emulatory online, które niekoniecznie są idealnym rozwiązaniem, ale mogą przedstawić poglądowe wyniki,
  • użycie swojego telefonu oraz tabletu w celu sprawdzenia sposobu wyświetlania się strony.

Dlaczego warto stworzyć responsywną stronę? 

Nie ma co ukrywać, responsywna strona internetowa w ogólnym rozrachunku jest znacznie tańsza w utrzymaniu niż posiadanie dwóch wersji – mobilnej i standardowej. Ponadto wyróżnić tutaj można takie zalety, jak:

  • znacznie lepszą przejrzystość i czytelność,
  • zwiększenie procesu pozycjonowania,
  • pokonanie barier w docieraniu do użytkowników z różnych źródeł,
  • brak rozbieżności między wyświetlaniem na ekranie komputera, a telefonu,
  • zwiększenie atrakcyjności wizualnej,
  • swobodę w korzystaniu ze strony na urządzeniach mobilnych,
  • dopasowanie do wymogów wyszukiwarki Google.

Responsywność strony internetowej z pewnością przyniesie Twojej firmie wiele korzyści, m.in. w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki. Jednak warto pamiętać o wielu czynnikach, które mają wpływ na jej wyświetlenie. W końcu responsywne strony dają użytkownikom jasny komunikat, że dbasz o swoją witrynę pod kątem wygody przeglądania.