W dobie mediów społecznościowych, tworzenie treści, które zdobywają ogromną popularność i są masowo udostępniane, stało się marzeniem wielu twórców oraz marek. Oznacza to, że sztuka tworzenia viralowych treści stała się jednym z obowiązkowych punktów w dobrej strategii marketingowej. A na czym to dokładnie polega oraz w czym tkwi sekret viralowych treści?
Czym są treści viralowe?
Słowo “viral” to przymiotnik, który w języku angielskim oznacza “wirusowy”. Obecnie nie jest to negatywne określenie, gdyż dotyczy ono zazwyczaj treści, które stosunkowo szybko rozprzestrzeniają się wśród użytkowników, a jednocześnie zyskują ogromna popularność. Tak naprawdę za viral można uznać wiele rzeczy, w tym np.:
- memy,
- wideo,
- artykuły,
- różnego rodzaju konkursy,
- infografiki i obrazki edukacyjne.
Takie treści viralowe z uwagi na błyskawiczny czas rozprzestrzeniania się są w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Oznacza to, że stanowią potężne narzędzie marketingowe, które może pomóc Ci w rozwoju firmy. A czy faktycznie warto zainteresować się tym tematem?
Korzyści z tworzenia treści viralowych
Chcąc stworzyć viralowe treści, musisz całym sercem wierzyć w ich moc. WIąże się to ze znajomością licznych korzyści, jakie są w stanie przynieść Twojej firmie. Istnieje wiele zalet tego rozwiązania, w tym możliwość współpracy czy wzrost zaufania do marki, jednak warto również zwrócić uwagę m.in. na:
- zwiększoną rozpoznawalność marki – viralowe treści są szeroko udostępniane i oglądane, co przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności marki,
- większy zasięg organiczny – viralowe treści mogą dotrzeć do ogromnej liczby osób bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów na reklamę, gdyż algorytmy platform społecznościowych promują popularne treści, co dodatkowo zwiększa ich zasięg,
- zaangażowanie użytkowników – treści, które stają się viralowe, zazwyczaj wywołują silne reakcje emocjonalne, a to z kolei prowadzi do większego zaangażowania użytkowników w postaci komentarzy, udostępnień i polubień.
Jakie czynniki wpływają na sukces treści viralowych?
Wiesz już czym są treści viralowe oraz dlaczego warto je tworzyć. Teraz warto zapoznać się z kwestiami, które mogą pomóc Ci osiągnąć mistrzowski poziom w tworzeniu treści viralowych. Musisz tutaj pamiętać przede wszystkim o tym, aby
- treści wywoływały silne emocje, takie jak radość, zaskoczenie, smutek czy gniew, gdyż mają one większą szansę na witalność, jednak zdecydowanie częściej udostępniane są materiały przekazujące pozytywne emocje – pamiętaj o tym,
- treści były łatwe do zrozumienia dla szerokiej publiczności, niezależnie od ich kultury czy tła, a jednocześnie pozwalały na identyfikowanie się z nimi lub odzwierciedlały ich przekonania czy wartości,
- treści były oryginalne oraz nietypowe, gdyż przeciągają wówczas więcej uwagi i wyróżniają się na tle innych – zadbaj również o wysokiej jakości zdjęcia, grafiki i wideo.
Oczywiście sztuka tworzenia treści viralowych uwzględnia także odpowiedni czas, optymalizacje pod kątem SEO czy nawet możliwość współpracy z innymi markami lub influencerami! Wszystko zależy od Ciebie.
Tworzenie viralowych treści na platformach społecznościowych to wyzwanie, które wymaga połączenia kreatywności, analizy trendów oraz umiejętności angażowania odbiorców. Choć nie ma gwarantowanego przepisu na sukces, zrozumienie kluczowych czynników wpływających na popularność treści może znacząco zwiększyć szanse na stworzenie materiału, który podbije serca użytkowników.