W ostatnim czasie coraz częściej słyszy się hasło “content is king”. Niemal każdy marketingowiec jest z nim zaznajomiony, a jego prawdziwość potwierdzają liczby. Obecnie do sieci trafia ogromna ilość treści – a gdyby tak wykorzystać je do promocji i reklamy? Dowiedz się więcej na temat user generated content!
Czym jest user generated content?
Mówiąc o user generated content, czyli w skrócie UGC, mamy na myśli tworzenie treści przez użytkowników. Są one opublikowane przez nieopłaconych autorów, którzy po prostu chcieli podzielić się swoją opinią na temat produktów lub usług danej marki. Warto tutaj zaznaczyć, że user generated content:
- jest tworzony dobrowolnie przez klientów, dzięki czemu stanowią autentyczny materiał, na którym mogą bazować inni użytkownicy,
- nie może być generowany przez marketerów lub też osoby związane z danym brandem, czyli np. pracownikami,
- musi być upubliczniony w internecie, najlepiej na różnych platformach, takich jak social media, fora czy blogi.
Należy jednak pamiętać, że UGC nie może być mylony ze współpraca z influencerami. Tego typu współpraca związana z generowaniem contentu wiąże się z korzyściami finansowymi oraz konkretną umową.
Typy user generated content
Wyróżnia się wiele typów UGC. Wiele marek za podstawową platformę uważa Instagram, jednak chodzi tutaj bardziej o możliwość dotarcia do swojego targetu. A co najlepiej się sprawdza?
- wideo – zarówno krótkie, jak i dłuższe filmy nagrywane przez konsumentów są chętnie oglądane,
- transmisja na żywo – live`y mogą być prowadzone na niemalże każdej platformie, a marka może być w nim oznaczona,
- case study – tutaj Twój produkt lub usługa pojawia się jako rozwiązanie danego problemu,
- posty na forum lub w social mediach – stanowią wypowiedź, w którym użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami w związku z produktami lub usługami Twojej firmy,
- zdjęcia, grafiki i infografiki – z zróżnicowany sposób pokazują Twoją markę.
Jakie są korzyści z user generated content?
Niezaprzeczalnie, user generated content wiąże się z licznymi korzyściami. Największa z nich jest autentyczność, która przyciąga do Ciebie liczne grono odbiorców. Jednak co jeszcze można dzięki temu zyskać? Do najważniejszych korzyści zaliczyć można:
- zwiększenie wiarygodności marki,
- poprawienie świadomości marki,
- budowanie społeczności wokół marki,
- zmniejszenie kosztów obejmujących budżet marketingowy,
- skuteczne zwiększenie konwersji.
Żyjemy w czasach, w których najlepiej sprzedają się produkty lub usługi polecane przez kogoś, kogo od dawna śledzi wiele tysięcy osób. Inwestując w UGC masz pewność znaczącego postępu w rozwoju swojej marki!
User generated content to wyjątkowa forma, z której obecnie korzysta wiele osób. Jednak musisz zdawać sobie sprawę z tego, że niesie ze sobą pewien element nieprzewidywalności. Uważaj więc, co publikujesz i zawsze stawiaj na autentyczność.