Wpływ influencerów – budowanie wizerunku marki

2 czerwca 2025
Wpływ influencerów – budowanie wizerunku marki

Influencer marketing to ciekawa forma promocji, która w ostatnich latach zyskała wyjątkową popularność. Coraz więcej osób decyduje się na zaangażowanie w ten obszar, jednak pojawiają się też pytania – czym tak naprawdę jest? Jaki wpływ mają influencerzy na kształtowanie wizerunku marki? Oto co warto wiedzieć!

Influencer marketing – czym jest?

Influencer marketing to forma marketingu, w której marki współpracują z osobami mającymi duży wpływ na społeczeństwo w mediach społecznościowych, potencjalnie wpływając na ich decyzje i sposób myślenia. Współpraca z influencerem może przyjmować różne formy, takie jak barter, płatne kampanie, product placement, prowizje od sprzedaży czy bycie długoterminowym ambasadorem marki. Osoby nazywane influencerami wykonują wtedy zlecone działania w wybranych przez markę kanałach społecznościowych, od Instagrama i Facebooka, po Pinteresta. Może to być korzystne ze względu na większe zaangażowanie w tych mediach niż przy tradycyjnych reklamach, możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej oraz budowanie świadomości marki w niezwykle naturalny sposób. Wiąże się to jednak z trudnościami w znalezieniu odpowiedniego influencera, ryzykiem nieszczerych rekomendacji, a także koniecznością radzenia sobie z kryzysami wizerunkowymi, z którymi często borykają się takie osoby.

Rola influencerów w budowaniu wizerunku marki

Influencerzy mogą odgrywać istotną rolę w budowaniu wizerunku marki, wpływając między innymi na autentyczność marki oraz zaufanie wśród konsumentów. Osoby aktywne w mediach społecznościowych cieszą się zaufaniem swoich odbiorców, dzięki czemu ich rekomendacje są odbierane znacznie bardziej naturalnie niż tradycyjne reklamy. Jednocześnie dzięki współpracy z influencerami marka może pozyskać nowych odbiorców, docierając do zupełnie nowych grup i angażując ich w komunikację marki. To także doskonały sposób na kształtowanie pozytywnego wizerunku i wspieracie zmiany lub wzmocnienie percepcji marki. Dzięki tej formie marketingu można także skorzystać ze wsparcia w strategiach content marketingowych. Są one znacznie silniejsze, gdy w ich ramach działa znana osoba funkcjonująca w sieci, a jej treści odpowiadają wartościom, które chcemy przekazać.

Makro- , mikro- i nano influencerzy – kogo wybrać do współpracy?

Warto wiedzieć, że tak naprawdę nie zawsze największy i najbardziej rozpoznawalny influencer, czyli makro influencer, będzie najkorzystniejszym wyborem. W wielu przypadkach do współpracy najlepiej jest zaprosić mikro- lub nawet nano influencerów, którzy są znacznie bardziej naturalni w przekazywaniu treści promocyjnych. Coraz częściej od influencerów oczekuje się już typowej prezencji reklamy, podczas gdy mniej znane osoby funkcjonujące w sieci, z nadal optymalną liczbą obserwujących, przynoszą większe zyski. Jednocześnie współpraca z nimi jest tańsza, co okazuje się opłacalne dla wielu marek. Należy jednak pamiętać, aby zawsze dokładnie sprawdzać tło oraz ewentualne skandale osoby funkcjonującej w sieci, by uniknąć kryzysów wizerunkowych marki. Trzeba również upewnić się, że jej wartości i publikowane treści są spójne z przekazem, który chcemy promować.

Współcześnie każda dziedzina dynamicznie się rozwija, dostosowując się do nowych trendów i technologii. Tak samo jest z marketingiem, gdzie wpływ influencerów i ich działalność w mediach okazuje się znaczący dla wizerunku marki. Dzięki nim można w naturalny sposób przedstawiać produkty, a także zadbać o to, by marka była postrzegana jako bardziej autentyczna i atrakcyjna w oczach odbiorców.