Zajmując się kampaniami reklamowymi oraz ogólnym rozwojem swojej firmy w sieci, na pewno słyszałeś/aś o content marketingu. Jest to niezwykle skuteczna strategia, opierająca się na wykorzystaniu dobrych treści. Zachęcają one użytkownika do wybrania Twojej firmy, jak i odpowiadają za dobry wizerunek eksperta. W większości przypadków, treści te pochodzą od copywritera, czyli osoby, która głównie tworzy teksty i slogany wykorzystywane w reklamie. Czym taka osoba się wyróżnia oraz jak wygląda współpraca z nią?
Dlaczego warto podjąć współpracę z copywriterem?
Copywriting to element marketingu internetowego, który niemalże w całości bazuje na tworzeniu materiałów tekstowych. Stosowane są najczęściej na stronach, w social mediach czy reklamach internetowych. Osoby zajmujące się tego rodzaju pracą nazywane są copywriterami, a ich popularność z dnia na dzień rośnie. Jest to związane z coraz większym zapotrzebowaniem na artykuły – zarówno na media społecznościowe, jak i blogi czy sklepy internetowe. A jakie są zalety współpracy z copywriterem? Przede wszystkim możemy zaoszczędzić dużo czasu. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza w sytuacji, kiedy to rozwój firmy wiąże się z licznymi zadaniami i obowiązkami.
Do innych korzyści zalicza się:
- oryginalność stworzonych materiałów,
- zgodność z wytycznymi SEO,
- wsparcie pozycjonowania,
- budowanie rozpoznawalności marki,
- wsparcie sprzedaży.
Jak wygląda współpraca?
Niezależnie od tego, czy prowadzimy małą, czy dużą firmę – warto podjąć współpracę z twórcą treści, gdyż po prostu możemy na tym zaoszczędzić czas. Efektem tego są wysokiej jakości materiały, którymi następnie możemy dowolnie manipulować oraz wykorzystywać. Jeśli decydujemy się na współpracę z prywatnym copywriterem, to należy bezpośrednio zapytać go o stawkę, gdyż ta jest uzależniona od wielu czynników. Szacuje się, że opisy produktów będą tańsze, niż wpisy blogowe czy teksty eksperckie. Freelancerzy często również mają swoją stronę internetową, na której umieszczają cennik. A może szukasz profesjonalnych copywriterów, których nie trzeba będzie sprawdzać? Jako e-wydawcy służymy pomocą, gdyż zatrudniamy wielu copywriterów, którzy stworzą dla Ciebie wymarzony tekst. Oznacza to, że współpraca z copywriterem może być szybka, łatwa i przyjemna – wystarczy już na początku ustalić kilka najważniejszych kwestii. A jak to zrobić krok po kroku?
Krok pierwszy – zapoznanie
Pierwszym etapem każdej dobrej współpracy jest jak najlepsze poznanie Klienta. Wówczas copywriter może się dowiedzieć, jakie są Twoje oczekiwania odnośnie tekstów oraz do kogo powinny być one kierowane. Określa się tutaj także długość tekstu i jego przeznaczenie.
Krok drugi – dostarczenie materiałów
Copywriter zadba o jakość tekstów, jednak jeśli chcesz, aby były one jak najbardziej dopasowane do Ciebie, to warto rozważyć przekazanie materiałów. Mogą one obejmować broszury informacyjne, katalogi czy treści, które jeszcze nie zostały opublikowane.
Krok trzeci – ustalenie terminów i wynagrodzenia
Ważny punkt, którego nie można pominąć. Każdy tekst jest inny – różni się długością, typem czy czasem, który należy na niego poświęcić. Już przy zlecaniu warto uzgodnić wspólnie terminy, jakie będą odpowiadały zarówno jednej, jak i drugiej stronie. Warto również podać kosztorys zawierający wysokość wynagrodzenia za pracę copywritera.
Krok czwarty – przygotowanie tekstu
Na tym, etapie w pełni pracuje copywriter. Oznacza to, że zamówiona przez Ciebie treść jest w trakcie przygotowywania, a dostarczone wcześniej materiały – są używane. Nie pozostaje Ci nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i czekać na wyznaczony termin.
Krok piąty – poprawki
Profesjonalny copywriter dba o jakość tekstu oraz jego merytorykę, przez co dość rzadko zdarza się odesłanie przygotowanych materiałów. Warto jednak, zwłaszcza na początku współpracy, przeglądać je i sprawdzić, czy zawierają wszystkie pożądane przez Ciebie informacje. W końcu ostatecznie lądują na Twojej stronie.
Krok szósty – publikacja
Efektem obustronnej współpracy jest tekst, który masz w swoich plikach. Teraz czas na bardziej ekscytujący moment – jego publikację! Kto wie, komu ten materiał pomoże, jednak jedno jest pewne, rozsławi Twoją markę i zapewni jej renomę.
Dobra współpraca oscyluje wokół jednego, niezwykle ważnego czynnika. Uwzględnia on prawidłowe dogadanie się między Tobą a copywriterem. Ustalenie konkretnych warunków oraz dokładne zobrazowanie tego, co ma się znaleźć w tekście sprawi, że współpraca będzie przyjemna i owocna. No i co najważniejsze – obejdzie się bez niepotrzebnych nieporozumień!