Założenie firmowego bloga to świetny sposób, by poszerzyć zasięg działalności i zdobyć nowych klientów. Pisanie artykułów i tworzenie ciekawych treści pomoże Ci w rozwoju swojej firmy i budowaniu więzi z odbiorcami. Dowiedz się, w jaki sposób prowadzić blog firmowy i jakie korzyści może Ci to przynieść.
Blog firmowy – jaki jest cel jego prowadzenia?
Blog zazwyczaj spełnia założenia content marketingu. Publikuje się na nim artykuły, które powiązane są z działaniem i tematyką, jaką zajmuje się firma. Mają być one nakierowane na klientów lub potencjalnych partnerów biznesowych. Oprócz specjalistycznych artykułów, na blogu można znaleźć merytoryczną wiedzę, porady czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, związane z działalnością przedsiębiorstwa. Głównym celem bloga jest promocja firmy na wielu płaszczyznach. Polega ona na kreowaniu wizerunku marki, zdobywaniu nowych odbiorców i budowaniu zaufania. Profesjonalnie prowadzony blog firmowy może przynosić duże korzyści i wpływa na rozwój biznesu.
Zalety posiadania bloga firmowego
Obecnie, coraz więcej firm decyduje się na stworzenie własnej strony, by lepiej realizować swoje cele biznesowe. Zakładając bloga, zyskasz nowych klientów i wygenerujesz ruch na witrynie. Im więcej osób zainteresuje się Twoją stroną internetową, tym większa szansa na reklamę i rozgłos. Ponadto, blog może pomóc w sprzedaży produktów, eksponując je i opowiadając o ich właściwościach. Strona przybliża czytelnikom profil, misję oraz wartości firmy, budując przy tym zaufanie i zachęcając do skorzystania z proponowanych usług. Dzięki sekcji komentarzy będziesz mógł nawiązywać bezpośredni kontakt ze swoimi odbiorcami, co pomoże w tworzeniu trwałych więzi. Jest to świetne miejsce na publikację różnego typu materiałów, promocję social mediów oraz wstawianie linków pozycjonujących. Założenie bloga firmowego gwarantuje lepszą pozycję w Google oraz umożliwia nawiązywanie owocnych współprac. Blog to po prostu niedrogie narzędzie, które pomoże w rozkręceniu biznesu. Warto wziąć pod uwagę fakt, że na rynku istnieje ogromna konkurencja, dlatego by znaleźć się w czołówce, należy wspomagać rozwój swojej firmy poprzez działanie w Internecie.
Zasady prowadzenia bloga
Istnieje kilka podstawowych zasad, do których trzeba się stosować, by prowadzenie bloga przynosiło oczekiwane rezultaty. Należą do nich:
1. Publikowanie wysokiej jakości, merytorycznych i interesujących treści. Podczas tworzenia contentu, weź pod uwagę zasady SEO, by osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Warto w tym celu skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera.
2. Stosuj różne formy zachęty, np. kupony czy dodatkowe materiały wysyłane na maila. Możesz też przeprowadzać na blogu quizy, które angażują czytelnika oraz organizować ciekawe webinary.
3. Stwórz modelowy typ klienta (personę). Zastanów się, jaki powinien być Twój idealny odbiorca, określ jego wiek, zainteresowania, potrzeby. Dzięki temu będziesz wiedział, do kogo kierować swoje treści.
4. Analizuj statystyki. Kontroluj liczbę odwiedzin, ruch na stronie w przeciągu miesiąca, ile osób korzysta z newslettera oraz stosunek liczby odwiedzin do sprzedaży (konwersja). Pomoże Ci to ocenić skuteczność działań i nieustannie je ulepszać.
5. Zainteresuj się ideą lejka sprzedażowego. Jest to koncepcja marketingowa, która mówi o tym, że istnieją pewne etapy, które klient musi przejść, by w efekcie zakupić produkt. Na początku ma miejsce zwrócenie uwagi na produkt lub potrzeba kupna czegoś, następnie szuka się informacji na temat danego towaru i na końcu klient podejmuje najlepszą dla niego decyzję – kupuje wybraną rzecz. Blog to narzędzie, które znajduje się na górze lejka i ma przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy. Jeśli content jest dobrze przemyślany, to pomoże internaucie przejść do kolejnych etapów.
6. Bądź na czasie i obserwuj aktualne trendy. Pomoże Ci to dopasować usługi czy produkty to obecnej mody.
7. Ważna jest regularność w publikowaniu wpisów czy artykułów na bloga. Zaangażuje to klientów i wzbudzi ich zaufanie.
Oprócz wyżej wymienionych zasad warto zadbać o promocję bloga np. w social mediach, za pomocą innych blogów, wpisów gościnnych czy newsletterów. Im większy rozgłos uzyskasz, tym lepsze efekty przyniesie Twojej firmie posiadanie własnej strony.
Blog firmy – podstawowe wytyczne
Oprócz ogólnych zasad, przy publikowaniu tekstów na bloga musisz wziąć pod uwagę również wymogi techniczne, czyli:
1. Tytuł (H1) – musi przyciągać czytelnika i zapewniać, że znajdzie on odpowiedzi na nurtujące go pytania i wątpliwości.
2. Nagłówki (H2, H3, H4) – pozwalają utrzymać spójność i porządek treści.
3. Metaopis – kilka krótkich zdań, które widnieją pod linkiem i zachęcają czytelnika do odwiedzenia strony.
4. URL – musi zawierać frazę kluczową.
5. Pogrubienia czy kursywa – sprawiają, że tekst jest czytelny.
6. Linkowanie i używanie keywords – wpływa to na pozycjonowanie strony i pomaga jej osiągać wysokie wyniki w wyszukiwaniach.
7. Szybkość ładowania strony – istotne jest, aby witryna działała szybko i sprawnie.
8. Mobile friendly content – warto optymalizować treść bloga pod urządzenia mobilne.
9. Wysokiej jakości grafiki – zadbaj o rozmiar i kompresję zdjęć.
10. Ponadto, aktualizuj starsze posty umieszczone na blogu, by wspomóc działania SEO.
Prowadzenie bloga to zadanie, które możesz powierzyć profesjonalnej firmie czy copywriterom. Dzięki temu uzyskasz specjalistyczną pomoc i wspomożesz działanie swojego biznesu. Jest to rozwiązanie, które pozwoli zdobyć szerokie grono odbiorców i zyskać ich zaufanie.