Współczesne strategie marketingowe znacząco różnią się od klasycznych, które były skuteczne kilka lat temu. Rozwój technologii wprowadził nas w erę cyfrową, do której musimy się dostosować. Oznacza to, chociażby publikowanie w internecie treści w ramach content marketingu. Na czym to polega oraz w jaki sposób zoptymalizować swojego bloga, aby przyciągnąć uwagę klientów? Oto content marketing i SEO!
Dlaczego warto optymalizować artykuły na blogu?
Mówi się, że “Content Is King”. Jak gdyby nie patrzeć żyjemy w czasach, w których wszelkiego rodzaju brak wiedzy można uzupełnić artykułami wyszukanymi przez Google. Dostęp do darmowej wiedzy ma praktycznie każdy użytkownik Internetu – wystarczy tylko wpisać frazę i bum, mamy interesujące nas informacje. Tak samo jest z publikowanymi przez nas artykułami na blogu lub sklepie online. Ich treść ma korzystny wpływ na rozwój firmy, gdyż wpływają głównie na:
- budowanie dobrego wizerunku i świadomości marki,
- pozyskiwaniu leadów,
- zwiększeniu sprzedaży produktów lub usług
- wzmocnieniu pozycji marki,
- zwiększeniu ruchu na stronie.
Jest to cykliczna praca na tekstach dotycząca głównie podnoszenia jego jakości, merytoryczności i widoczności w wyszukiwaniach. Dotyczy również dogłębnej analizy, dzięki której można wywnioskować, jakie elementy treści wymagają doszlifowania. Istnieje wiele strategii, które zwiększają pozycjonowanie treści, a do nich należy recykling. Jest to nic innego, jak ponowne wykorzystanie stworzonych materiałów. Stanowi on bazę pod nowe, bardziej aktualne informacje lub całkowicie nowy artykuł!
Czym jest content marketing i SEO?
Publikowanie treści w Internecie staje się coraz powszechniejsze. Tego rodzaju działania są obejmowane przez występujący w dzisiejszych czasach content marketing. Jest to nic innego, jak długotrwałe budowanie relacji z odbiorcami poprzez dzielenie się wartościowymi materiałami na swoim blogu. Drugą kwestią, która nieodzownie jest związana z marketingiem treści, jest SEO. Mowa tutaj o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimization), która odnosi do wykonywania różnego rodzaju czynności. Są to procesy pozwalające osiągnięcia jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych. Jednym słowem – to właśnie ich wykorzystanie przy tworzeniu treści sprawia, że są one lepiej widoczne przez znanego wszystkim wujka Google. Zwiększa to szanse na wejście przez internautę w opublikowany artykuł akurat przez Ciebie lub Twoją firmę . Można zatem powiedzieć, że content marketing oraz SEO stanowią zgrany duet, umożliwiający odnalezienie swojego grona odbiorców w Internecie.
Oczywiście dużą rolę odgrywa prawidłowe opracowanie treści. W tym celu można na własną rękę znaleźć i zatrudnić osoby, które się tym zajmą lub skorzystać z naszej bazy Autorów. Daje ona dostęp do profesjonalnych copywriterów, którzy zadbają o merytorykę Twojej treści oraz zoptymalizują ją pod kątem SEO. W jaki sposób?
Jak content marketing i SEO wpływają na pozycjonowanie bloga?
Treści na wszelkiego rodzaju stronach internetowych – blogu czy też sklepie online, dają dużo możliwości wsparcia działań SEO. Oczywiście trzeba tutaj skupić się na dwóch grupach odbiorców – internautach oraz robotach wyszukiwarek. Publikowany w ramach content marketingu materiał powinien być naturalny oraz uwzględniać kilka kluczowych kwestii. Pierwszą z nich są słowa kluczowe, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, gdy chce znaleźć stronę internetową o konkretnej tematyce, np. w postaci nazwy produktu. Występują one w postaci fraz krótkich (bardziej ogólnych) i dłuższych, tzw. long-tail keywords (bardziej szczegółowych) o większej lub mniejszej częstotliwości występowania. Zastanów się zatem, w jaki sposób internauci będą szukać wiedzy, którą prezentujesz w swoim artykule lub jakie słowa najlepiej opisują zawarty w nim kontent. Zagęszczenie słów kluczowych zależy od tematyki czy oraz długości tekstu. W ramach strategii SEO należy pamiętać, aby nie odmieniać słów kluczowych, gdyż mało prawdopodobnym jest, że użytkownik wpisze “chcę kupić czerwone spodnie w niskiej cenie”. Najczęściej i najłatwiej zastąpić to frazą “czerwone spodnie niskie ceny”.
A na czym dokładnie polega wybór słów kluczowych?
Wyrażenia te są związane tematyką artykułu oraz stanowią kwintesencję ich sensu. Dla większej efektywności zaleca się, aby znalazły się w nagłówku, tytule oraz wszelkich metadanych. Jednak to nie jedyne działania, jakie można podjąć w ramach SEO! Oprócz tego wyróżnić można strategie typu link building czy optymalizację grafiki. Wyróżnia się także czynniki, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie, takie jak nadmierna ilość słów kluczowych, treść napisana wyłącznie pod Google’a czy bardzo długie artykuły lub wpisy. Oczywiście niektóre kwestie mogą być dla Ciebie obce. Właśnie dlatego, jako e-wydawcy dbamy o Ciebie i Twój rozwój, dając Ci dostęp do wysokiej jakości treści!
Content marketing i SEO oddziałują na siebie na wielu płaszczyznach. Fakt ten warto mieć na uwadze nie tylko przy publikacji, ale także w trakcie tworzenia treści. Jeśli chcesz uniknąć najczęstszych błędów popełnianych podczas przygotowywania kampanii content-marketingowej, przeczytaj ten artykuł!