Zastosowanie SEO copywriting może znacznie pomóc w pozycjonowaniu Twojej witryny. Jednak, aby móc do tego dotrzeć, warto najpierw zapoznać się z jego prawidłowym używaniem oraz zasadami, jakimi należy się kierować. Pisanie artykułów zgodnych z wytycznymi SEO nie należy do łatwych, jednak zdecydowanie opłaca się poświęcić na to czas i uwagę. Czym zatem jest SEO copywriting i jak przełożyć to na spójny content marketing?
Co to jest SEO copywriting?
Wiele osób uważa, że SEO copywriting polega przede wszystkim na pisaniu tekstów oraz ich optymalizacji pod kątem słów kluczowych. Jest to jak najbardziej mylne stwierdzenie, ponieważ cała idea opiera się na stworzeniu wartościowych artykułów, które zainteresują czytelnika, a jednocześnie umożliwią nakierowanie wyszukiwarki Google na ważne słowa kluczowe. Pisanie artykułów opiera się więc o połączenie pozytywnego contentu dla użytkowników i odpowiedniej optymalizacji. Unikalne, ciekawe oraz wartościowe treści, które zostały zoptymalizowane pod kątem SEO, pozwalają zyskać nowych odbiorców, którzy zainteresują się np. prezentowanymi przez firmę na stronie produktami, budując w ten sposób pozytywny wizerunek Twojej marki. Jednak czym należy się kierować i jak to wpływa na pozycjonowanie?
Jak SEO copywriting wpływa na pozycjonowanie?
Pisząc wartościowe artykuły, głównym celem jest to, aby osiągnęły jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach. W końcu dzięki temu dotrą do szerszego grona odbiorców, a wraz z tym domena zyska rozgłos i stałych czytelników. Nie można jednak zapomnieć o zasadach SEO copywritingu. Wbrew pozorom posiada on sześć głównych czynników, na które warto zwrócić uwagę. Do nich należy:
- szybkość ładowania strony – strona www, która długo się ładuje, zmniejsza szanse na pozyskanie zainteresowania przez użytkownika;
- przyciągający uwagę nagłówek – najbardziej popularne artykuły zawsze mają chwytliwy nagłówek, który zaciekawi czytelnika;
- jakość przekazanej treści – warto zadbać o to, aby przekazywać czytelnikowi wiedze o wysokiej wartości merytorycznej;
- meta description – krótki opis podsumowujący treść, prawidłowo skonstruowany wpływa na zwiększenie współczynnika klikalności,
- ilość fraz kluczowych – dobierane są na podstawie treści artykułu, jednak warto pamiętać, że ich nadmierne stosowanie może zniechęcić użytkownika do przeczytania,
- zamieszczanie linków do stron – pozwalają one na połączenie z innymi artykułami, dzięki czemu dochodzi do uporządkowania wartościowych treści w internecie, a to wpływa pozytywnie na pozycjonowanie.
Dzięki spełnieniu tych sześciu czynników SEO copywriting można mieć pewność, że algorytmy Google zauważą stronę jako domenę o wartościowej treści, dzięki czemu pozytywnie przełoży się to na jej pozycjonowanie.
Poznaj zasady pisania artykułów
Przygotowując artykuły na bloga, należy pamiętać o tworzeniu wartościowej oraz konkretnej treści, którą odbiorca będzie mógł przeczytać. Powinna ona zawierać nie tylko kluczowe informacje, ale w odpowiedni sposób przekazać wiedzę, dostosowując się do poziomu użytkownika oraz specyfikacji tematyki. Dodatkowo testy należy skonstruować tak, aby były bogate w słownictwo – w końcu nikt nie lubi ciągle stosowanych powtórzeń. Ważna jest również poprawność stylistyczna i gramatyczna. Jeśli w artykule zostanie popełniony błąd językowy, to Google może uznać całą treść za niewartą uwagi, a i czytelnik zostanie zniechęcony do dalszej lektury. W podobny sposób działa unikalność treści. Oczywiście można inspirować się innymi artykułami czy tekstami, jednak zabronione jest ich kopiowanie. Uznawane jest to za plagiat, a wyszukiwarka nie traktuje takiego artykułu za wartościowy. Przed publikacją warto sprawdzić unikalność napisanego tekstu za pośrednictwem odpowiedniego narzędzia, takiego jak przykładowo Plagiarism. Tworząc teksty zgodne z SEO copywritingiem, należy zwrócić uwagę na ilość znaków, która powinna być dostosowana do danego rodzaju tekstu. Nie możemy zapominać o zawieraniu w naszym contencie aktualnych informacji oraz ich aktualizowania w starszych artykułach. Pozwala to czytelnikowi być na bieżąco, a zarazem zwiększa renomę strony. Stworzenie ciekawych nagłówków oraz tytułu, a także uzupełnienie tekstu o podkreślenia, pochylenia czy pogrubienia nie tylko zachęca do przeczytania artykułu, ale także ułatwia wyszukiwanie najważniejszych informacji.
Ideą SEO copywritingu jest przede wszystkim tworzenie treści, które zainteresują czytelnika oraz jednocześnie zwiększą pozycjonowanie strony. Należy jednak pamiętać, aby przeprowadzać ten zabieg ostrożnie oraz przemyśleć każdy krok – od chwytliwego nagłówka aż po odpowiedni meta opis.