Google Trends – do czego służy to narzędzie?

1 grudnia 2021
Google Trends – do czego służy to narzędzie?

W zarządzaniu biznesem lub w trakcie przeprowadzenia wszelkich akcji marketingowych warto posługiwać się użytecznymi narzędziami, które mogą znacznie ułatwić te zadania. Do jednych z nich należy Google Trends. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, do czego służy ta aplikacja i jak mądrze korzystać z jej możliwości.

Google Trends – co to?

Google Trends to narzędzie udostępniane przez wyszukiwarkę Google, które umożliwia analizę zainteresowania internautów wybranymi tematami, czyli trendami. Określają one popularność wpisywanych przez użytkowników haseł. W efekcie pozwala to m.in. na dobór odpowiednich słów kluczowych. Otrzymane informacje są filtrowane pod kątem graficznym, obejmują podział na kraje i uwzględniają dany okres czasu. Mogą być one również klasyfikowane, biorąc pod uwagę źródło. Jest to szczególnie przydatne podczas planowania i przeprowadzania wszelkich działań marketingowych oraz ogólnie przy prowadzeniu działalności. Dzięki wiadomości, jakich usług czy produktów ludzie obecnie poszukują, możemy dostosowywać rynek do potrzeb i wymagań konsumentów, co z pewnością zwiększy popularność i pomnoży zyski. Pozwoli to też na usprawnienie działań w przyszłości.

Jak korzystać z Google Trends?

Korzystanie z narzędzia Google Trends jest łatwe i intuicyjne, dzięki przejrzystemu interfejsowi. By z niego skorzystać, wystarczy wejść na stronę Google Trends i wpisać pożądane hasło, frazę czy wyrażenie. Można posłużyć się też dostępnymi filtrami i pogrupować wyszukiwania według czasu, lokalizacji, popularności i podobnych pytań. Dzięki temu otrzymasz szczegółowe statystyki wyszukiwań. Jak zastosować Google Trends w praktyce? Google Trends umożliwia analizę popularności oraz sezonowości. Dzięki temu dowiesz się, w jakim okresie interesująca Cię fraza była najpopularniejsza oraz kiedy nastąpił spadek zainteresowania. Poza tym warto wykorzystać możliwość porównywania popularności wybranych słów kluczowych i ich powiązania ze sobą. Umożliwia to dobranie i wykorzystanie popularnych fraz w tworzeniu contentu na stronę czy bloga oraz w zoptymalizowaniu pozycjonowania. Przy prowadzeniu sklepu internetowego, warto skorzystać z opcji, która daje możliwość przeanalizowania, jakie produkty są teraz najczęściej kupowane. Dzięki temu można poszerzyć asortyment lub zorganizować trafioną kampanię reklamową. Niezwykle ważna jest prawidłowa interpretacja i analiza otrzymanych wyników.

Korzystanie z Google Trends – zalety

Wszystkie wyżej wymienione opcje i działania mają pomóc w rozwoju biznesu, wyjść naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów i zwiększyć skuteczność podejmowanych działań. Korzystanie z możliwości Google Trends pozwoli również na tworzenie bardziej wartościowych i pożądanych treści, które zaciekawią odbiorców. To narzędzie może również być świetnym sposobem poszukiwania inspiracji do artykułów, czy treści na stronę. Gdy dowiesz się, o czym internauci akurat chętnie czytają, będziesz mógł dopasować content do ich preferencji.

Jeśli nie znałeś wcześniej narzędzia Google Trends to z całą pewnością warto zainteresować się jego funkcjami i spróbować skorzystać z wachlarza możliwości, jakie oferuje.