Coraz więcej użytkowników Internetu zamiast sięgać po laptopa czy komputer, korzysta ze smartphonów. Przemawia za tym szybkość i dowolność miejsca — telefonu bez problemu użyć można w autobusie, pociągu, sklepie czy zaciszu domowym. Przez co rozwiązanie te jest dla użytkowników bardziej przystępne. Dlatego tak ważne jest dostosowane treści na stronach www do zmieniających się oczekiwań odbiorców. Dowiedz się, jak zadbać o mobile-friendly content marketing!
Co to jest mobile-friendly content?
Mobile friendly content, polega na dopasowaniu treści oraz funkcjonalności znajdujących się na stronie internetowej, tak aby ich forma była przyjazna dla użytkowników smartphonów. Witryny, które nie są odpowiednio dostosowane do urządzeń mobilnych, pozyskują niższe pozycje w rankingach Google, ponieważ przez algorytmy są uznawane za mniej użyteczne dla potencjalnego użytkownika. Dlatego, jeśli zależy Ci na wyższych wynikach, warto zainteresować się optymalizacją strony www w tym zakresie. Responsywna strona, w czasach, gdy wielu ludzi korzysta z urządzeń mobilnych, jest niezbędna, jeśli chcemy, by witryna była jak najczęściej odwiedzana.
Sprawdź, czy Twoja strona jest mobile-friendly
Popularne narzędzia, z których korzysta się w tym celu to:
- Google Search Control — umożliwia monitorowanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google;
- PageSpeed Insights — narzędzie do sprawdzenia czasu ładowanie się strony internetowej na komputerach i smartphonach;
- Mobile-friendly Test — pokazuje, w jakim stopniu witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Warto skorzystać z tych narzędzi i wdrożyć sugerowane poprawki, aby ulepszyć naszą witrynę i sprawić, by jej używanie było wygodne dla osób korzystających ze smartphonów.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Głównym założeniem jest to, by użytkownik smartphona mógł korzystać ze strony, w takim samym stopniu i z podobnym komfortem, jak osoba, która posługuje się komputerem. W tym celu należy zwrócić szczególną uwagę na:
- możliwość scrollowania — używając urządzenia mobilnego, nie posługujemy się touchpadem ani myszką, dlatego ta opcja jest niezwykle istotna;
- czytelność — dobierz wygląd i rozmiar czcionki oraz pojawiających się obrazów do ekranu telefonu. W przypadku, gdy treść będzie nieczytelna, a obrazki przysłonią całą stronę, użytkownik szybko zrezygnuje z zapoznania się z nią;
- mniejsza liczba elementów na stronie — zdecyduj się raczej na opcje, dzięki której użytkownik będzie mógł po kolei przeglądać zawartość strony, wybierając co go interesuje najbardziej;
- czas załadowania strony – zadbaj o to, by czas ten był, jak najkrótszy, a ilość załadowanych elementów, jak największa;
- łatwy kontakt — wszelkie dane kontaktowe, takie, jak adres mailowy czy numer telefonu, umieść w widocznym miejscu. Zdecyduj się na opcję, która pozwoli na natychmiastowe wykonanie połączenia, po kliknięciu w numer;
- Responsive Web Design — pozwala na dopasowanie naszej strony do ekranu, na jakim jest wyświetlana. Technika ta dostosowuje wielkość i format strony do urządzenia.
Mobile-friendly content — zalety
Biorąc pod uwagę potrzeby osób, posługujących się smartphonami, zyskasz więcej użytkowników odwiedzających stronę i zadbasz o jej pozycjonowanie. Będą oni lepiej postrzegać Twoją witrynę (a co za tym idzie — firmę), jeśli zauważą, że dostosowujesz się do ich potrzeb i preferencji. Zmniejszysz ryzyko, zaczerpnięcia informacji ze strony konkurencyjnej.
Obecnie, w Internecie, spotykamy się z dużą konkurencją. Dlatego, podczas tworzenia witryny internetowej warto zadbać o każdy szczegół i nie zapominać o użytkownikach telefonów.