Publikowanie merytorycznych treści na swojej stronie umożliwia małym i dużym firmom nie tylko rozwój, ale także pozyskiwanie nowych klientów. W końcu, w dzisiejszych czasach ludzie oczekują profesjonalizmu w zamian za zaufanie, przywiązanie do marki czy zakup produktu. Świetnym sposobem na poszerzenie swojej grupy odbiorców oraz uzyskanie dobrego wizerunku eksperta jest poruszanie tematów, które mogą pogłębić wiedzę lub rozwiązać problem – czyli artykuły eksperckie.
Artykuły eksperckie – jak je rozpoznać?
Dość często w sieci można się spotkać z artykułami eksperckimi. Jak sama nazwa mówi – materiały te są tworzone przez eksperta, czyli osobę o szerokiej wiedzy z danej dziedziny. Można je wykorzystać przy tworzeniu swojego bloga czy też sklepu internetowego, umożliwiając odbiorcom dostęp do darmowej bazy wiedzy. Jednak czy zdajesz sobie sprawę z tego, które artykuły są eksperckie? Wiele osób myli je z treściami sponsorowanymi. Często są tak napisane, że ciężko je odróżnić od innych wpisów, jednak zgodnie z obowiązująca aktualnie ustawą – muszą być odpowiednio oznaczone. Ich główną rolą jest dostarczenie wartościowych informacji, ale o konkretnej firmie wraz ze sprytnym zamieszczeniu tam jej oferty. Natomiast, w artykułach eksperckich znajdziemy znacznie więcej.
Treści te przede wszystkim powinny być:
- łatwe do przyswojenia przez odbiorców,
- naszpikowane merytoryczną wiedzą,
- nakierowane na przekazanie konkretnych wiadomości.
Jednym słowem – artykuły eksperckie są nastawione na dostarczenie informacji odnośnie branży, w której się działa. Tworzenie tego typu materiałów jest możliwe na kilka sposobów – poprzez samodzielne pisanie treści, znalezienie odpowiedniego copywritera albo pośrednika, takiego jak my, e-wydawcy, gdzie to my znajdujemy idealną osobę do takiego zadania. Podjęcie współpracy z profesjonalną firmą daje niezaprzeczalnie więcej korzyści. Dlaczego? Wybierzemy dla Ciebie profesjonalnego copywritera oraz zadbamy o zoptymalizowanie treści, aby była ona lekka i przyjemna do czytania. W końcu, czy nie lepiej właśnie w takie materiały zainwestować?
Dlaczego warto pisać artykuły eksperckie?
Każda treść wrzucona do Internetu jest inna, a artykuły eksperckie wyróżniają się swoją merytoryką i wysoką jakością. W ten sposób umożliwiają budowanie zaufania oraz swego rodzaju więzi z klientem. Przekłada się na korzyści wpływające na całą firmę. Jakie? Oddziałują głównie na przywiązanie odbiorcy do marki, a także zwiększają szanse, że polecą nas swoim znajomym. Zanim jednak na stronie pojawi się artykuł ekspercki, warto wiedzieć, jak powinien być zbudowany. Pierwszym i podstawowym aspektem są zawarte tam informacje. Muszą być one dokładnie sprawdzone, najlepiej poparte jakimś źródłem. Przecież nikt nie chciałby skorzystać z usług lub zakupić produktów firmy, która szerzy kłamstwa, prawda? Oprócz tego, wysokiej jakości artykuł ekspercki powinien przede wszystkim wyróżniać się odpowiednim językiem. Nie może on być naukowy, gdyż będzie ciężko zrozumiały dla osób dopiero poznających branżę. Z drugiej strony nie można kierować się w aż nadto potoczne przekazanie wiedzy, które wygląda po prostu nieprofesjonalnie. Inną kwestią jest wzbogacenie artykułu o grafiki czy materiały wideo. Nie można zapomnieć, że dobry artykuł ekspercki musi być zgodny z wytycznymi SEO. Optymalizacja pod tym kątem umożliwia zadbanie o odpowiednią widoczność treści i dotarcie do docelowych odbiorców, przy tym zwiększając ruch na stronie. A to jeszcze nie wszystko, co można osiągnąć poprzez artykuły eksperckie.
Artykuł ekspercki a korzyści dla firmy
Artykuły eksperckie nie należą do najłatwiejszej formy internetowego wpisu. Ich tworzenie jest czasochłonne, gdyż należy w odpowiedni sposób uporządkować wiedzę oraz zastanowić się, jak ją przekazać. A dlaczego powinniśmy zdecydować się na publikowanie tego typu treści? Przynoszą one liczne korzyści dla całej firmy, a do nich zaliczamy:
- większe zaufanie wśród stałych oraz nowych klientów,
- pozytywny wizerunek marki,
- większa rozpoznawalność na rynku,
- wizerunek eksperta w swojej dziedzinie,
- wyższe pozycjonowanie bloga lub strony firmy,
- zwiększoną sprzedaż produktów i/lub usług.
Gdyby się tak zastanowić, to publikowanie artykułów eksperckich naprawdę ma sens. W końcu chyba lepiej zakupić produkt, którego firma pokazuje, że ma faktyczną wiedzę specjalistyczną i chętnie dzieli się nią ze swoimi odbiorcami.
Tworzenie wartościowych treści gwarantuje w dzisiejszych czasach sukces. W końcu klienci zwracają większą uwagę na autentyczność marki oraz dokładnie wczytują się w treści zawarte na stronie. Dotyczy to nie tylko analizy dostępnych ofert, ale także treści, takich jak artykuły eksperckie. Warto w takim przypadku postawić się w roli odbiorcy i samemu ocenić, czy sami chcielibyśmy przeczytać taki materiał.