Jak artykuły sponsorowane wpływają na pozycjonowanie?

4 maja 2022
Jak artykuły sponsorowane wpływają na pozycjonowanie?

Chcesz rozpocząć dystrybucje treści sponsorowanych? Jednym z zyskujących w ostatnim czasie rozwiązań są artykuły sponsorowane. Tekst ten mimo swojego charakteru reklamowego ma również wartość merytoryczną oraz może wesprzeć pozycjonowanie Twojej strony. Przeczytaj wpis, by dowiedzieć się, dlaczego warto je umieszczać i jak umiejętnie to robić.

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to treści, które na celu mają subtelną promocję produktu lub usługi reklamodawcy, opłacającego publikacje u wydawcy. Materiały tego typu pomimo swojego charakteru reklamowego, powinny stanowić spójną całość z miejscem występowania, co oznacza, że wizualnie nie powinny kontrastować z treściami redakcyjnymi, które są zamieszczone na blogu czy portalu. Dla wydawcy publikowanie artykułów sponsorowanych jest nieodłącznym elementem strategii content marketingowej, pozwalającej na zwiększenie popularności strony oraz przyciągnięcie czytelników. Okazuje się one nie tylko dochodem pasywnym dla wydawcy, ale także są przydatne z punktu widzenia pozycjonowania witryny przez algorytmy Google. Dlatego, przed publikacją artykułu warto zadbać o jego jakość merytoryczną. Ponadto, dzięki umieszczaniu linków w artykułach sponsorowanych, mamy wpływ na pozycjonowanie strony, co powoduje generowanie ruchu w witrynie i zwiększa widoczność. Decydując się na skorzystanie z platformy ewydawcy.pl, jako wydawca, otrzymujesz od nas możliwość kontroli tego typu parametrów. To Ty ustalasz rodzaj oferty, jaką zamieszczasz, tematykę artykułu, ilość linków, masz również kontrolę nad jakością zamieszczanych tekstów, gdyż zawsze masz prawo do zgłoszenia poprawek. Natomiast dołączając jako reklamodawca, zyskujesz możliwość wyszukiwania ofert, według wcześniej wspominanych parametrów.

Jaki wpływ artykuły mają na pozycjonowanie?

W skład pozycjonowania wchodzi optymalizacja, tworzenie treści oraz link building. Treść ma znaczny wpływ na widoczność strony internetowej. Algorytm Google skrupulatnie ocenia jej dopasowane do oczekiwań użytkownika, to czy zostały w niej zawarte wątki zbliżone do tematu oraz analogiczność do języka. Pokazuje to, że tekst powinien być przemyślany i odpowiednio napisany. Jeśli chodzi o długość, to nie ma konkretnych wytycznych. Ważne, żeby artykuł wyczerpywał opisywany temat, a z czasem można go wzbogacać i rozbudowywać. Na pozycjonowanie wpływa dobieranie odpowiednich fraz pobocznych (gdy artykuł jest długi), co spowoduje, że będzie on częściej pojawiał się w wynikach wyszukiwania. Są to frazy, które charakteryzują się mniejszą popularnością, niż te kluczowe, ale nadal używane przez internautów w celu wyszukiwania informacji. Decydując się na publikacje treści sponsorowanych na Twoim portalu czy blogu pamiętaj o stosowaniu umiaru – nie decyduj się na oferty ze byt wieloma linkami, ponieważ może przynieść to odwrotny skutek i wręcz zaszkodzić renomie Twoje witryny.

Co powinien zawierać tekst SEO?

Decydując się na zostanie wydawcą, powinniśmy wiedzieć, jak wyglądają dobrej jakości artykuły. Jest to ważne z dwóch powodów – po pierwsze dzięki temu jesteśmy w stanie zweryfikować czy przesłane przez reklamodawcę treści spełniają normy jakościowe narzucone przez algorytmy SEO, dzięki czemu nie szkodzimy naszej witrynie.

Zatem, jak pisać artykuły sponsorowane, by spełniały swoje funkcje? Warto zastosować się do kilku zasad. Na wstępnie, należy znaleźć i zidentyfikować potrzeby klientów. Cel tekstu powinien być dopasowany do wybranej grupy odbiorców. Kluczowy jest też research i wykorzystanie wiedzy merytorycznej podczas pisania. Język powinien być odpowiednio dobrany i przystępny dla czytelnika, nie może go przytłoczyć. Przy tym, trzeba zadbać o kulturę wypowiedzi, nie używać slangu ani słownictwa zbyt potocznego. Proces pisania powinien być oparty o popularną regułę AIDA:

  • Attention (A) – skupienie uwagi odbiorcy;
  • Interest (I) – wzbudzenie w nim zainteresowania i ciekawości;
  • Desire (D) – z ang. pożądanie, czyli przekonanie odbiorcy, że ma potrzebę zakupu opisywanego produktu lub usługi;
  • Action (A) – zachęcenia czytelnika, np. poprzez zamieszczenie linka do sklepu internetowego.

Ważne jest też dobranie odpowiedniego, chwytliwego tytułu oraz skrupulatne zaplanowanie całego tekstu. Istnieją również określone wytyczne, które powinny znaleźć się w tekście SEO, należą do nich:

  • nagłówki h1, h1, h3 – o odpowiedniej wielkości;
  • keywords – związane z Twoją branżą i działalnością;
  • zdjęcia, obrazy – wpływające na atrakcyjność przekazu;
  • odpowiednia treść – dostosowana do tematu i czytelnika;
  • punktowanie i numeracja – zapewniające uporządkowaną kompozycję;
  • linki – do podstron lub produktów, warto tu zastosować strategię link buildingu.

Artykuły sponsorowane, prawidłowo dobrane i dopracowane, mają znaczny wpływ na zwiększenie zasięgu i warto z nich korzystać. Zastosowanie kilku podstawowych zasad, pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie Twojej strony.