Skuteczny e-commerce – jak wypromować sklep internetowy

19 kwietnia 2022
Skuteczny e-commerce – jak wypromować sklep internetowy

Sklep internetowy staje się „must have” dla coraz większego grona przedsiębiorców. Coraz więcej osób decyduje się na zamawianie online, które jest świetną alternatywą dla robienia zakupów stacjonarnie. Ten medal ma jednak dwie strony – ogromna ilość sklepów online sprawia, że nie wszystkie wzbudzają zainteresowanie konsumentów. Jak wdrożyć skuteczny e-commerce do swojej witryny?

E-commerce w pigułce

Z pojęciem „e-commerce” prawdopodobnie spotkał się każdy. Jest to bardzo dynamicznie rozwijający się obszar, który opiera się na zakupie towarów lub usług, za którego płatność odbywa się poza fizyczną placówką sklepu. Podobnie wygląda oczywiście kwestia dostawy. Jest to, najprościej mówiąc, szereg działań wykonywanych w celu dokonania transakcji za pomocą środków elektronicznych. Z czego wynika tak szybki i intensywny rozwój tego obszaru? Przede wszystkim z pojawiania się nowych, wygodnych dla konsumenta usług oraz z rozwój Internetu. Ludzie mają coraz mniej chęci na poszukiwania produktów stacjonarnie, skoro w sklepie internetowym można kupić je wygodniej i często taniej. Nie bez znaczenia pozostają również zjawiska losowe – pandemia jest świetnym przykładem na to, że to właśnie e-commerce jest przyszłością.

Jak wypromować sklep internetowy?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, mnogość sklepów internetowych ma swoje jasne i ciemne strony. Większość konsumentów prawdopodobnie jest bardzo zadowolona z takiego obrotu spraw, ponieważ mają ogromny wybór i mogą porównywać wiele ofert. Właściciele tego typu sklepów stają jednak przed bardzo trudnym zadaniem związanym z wypromowaniem swojej witryny. Jak to zrobić?

  • Estetyka i dobra obsługa klienta – starannie dopracowana strona internetowa, możliwie szybka wysyłka, pozostawanie w stałym kontakcie z konsumentem i rozwiewanie wszelkich jego wątpliwości pozwoli na zdobycie wielu pozytywnych opinii i poleceń. To od tych elementów powinniśmy zacząć rozpoczynanie naszej przygody z prowadzeniem sklepu internetowego.
  • Pozycjonowanie – usługa wymagająca inwestycji i cierpliwości, jednak daje ona spektakularne efekty jeśli powierzymy tego typu działania profesjonalistom.
  • Media społecznościowe – najpopularniejsze z nich pozwalają na dotarcie do całej masy użytkowników, których liczba każdego dnia rośnie. Marketplace’y i posty sponsorowane dostępne dla twórców zwracają uwagę zainteresowanych.
  • Prowadzenie kampanii remarketingowych –  to bardzo częsty sposób na zwiększenie sprzedaży. Polega na dopasowywaniu reklam do użytkownika na podstawie plików Cookie. Trafia głównie do osób, które już raz odwiedziły sklep, lecz nie dokonały zakupu.
  • Reklama tekstowa lub produktowa to świetny sposób na promowanie witryny w wyszukiwarce. Jest to grafika lub tekst, która wyświetla się użytkownikowi po wpisaniu konkretnych fraz. Liczy się dobór odpowiednich, precyzyjnych zwrotów lub zdjęć produktu, które zachęcą użytkownika do odwiedzenia sklepu.
  • Merytoryczne treści – czyli specjalistyczne artykuły zawierające treści merytoryczne na temat Twoich produktów lub usług. Za sprawą platformy ewydawcy.pl możesz publikować je u wysokiej jakości wydawców, co umożliwi pozyskanie nowych klientów i budowanie świadomości marki.

Dlaczego tak trudno się wybić?

Wielu nowych graczy utrzymuje się na rynku maksymalnie dwa lata. Dlaczego tak się dzieje? Głównie dlatego, iż właściciele sklepów internetowych często powielają dostępne już produkty, nie inwestują w skuteczny marketing oraz nie zwracają uwagi na jakość i sezonowość pewnych produktów. Upadający biznes nie jest zachęcającą perspektywą, natomiast jak najbardziej można tego uniknąć. Stałe wprowadzanie innowacji, sprzedawanie dobrych jakościowo produktów, podążanie za potrzebami konsumentów i stosowanie się do powyższych rad pozwoli na zdobycie rzeszy zadowolonych klientów.

Popularny sklep internetowy, do którego klienci chętnie wracają, jest marzeniem każdego przedsiębiorcy. Wymaga to cierpliwości, dobrego planu i innowacyjnych pomysłów. E-commerce stale się rozwija, dlatego zarówno nowi gracze na rynku, jak i osoby, które prowadzą sklep, już od kilku lat muszą włożyć masę pracy w to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Nie powinien być to jednak czynnik zniechęcający – wszystkie te działania z pewnością się opłacą!