Content marketing w e-commerce – dlaczego jest ważny?

23 grudnia 2021
Content marketing w e-commerce – dlaczego jest ważny?

W dzisiejszych czasach sprzedaż online staje się coraz bardziej popularna. Rozwój technologiczny sprzyja przeniesieniu biznesu w cyfrową przestrzeń, jednak w jaki sposób go wypromować i zachęcić ludzi do kupowania? Pomóc w tym może content marketing, który zrealizowany w odpowiedni sposób znacząco podniesie poziom sprzedaży. Czym jest marketing treści i jak prawidłowo go prowadzić? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.

Czym jest content marketing?

Content marketing to nic innego, jak rodzaj strategii marketingowej, która ma na celu regularne tworzenie przydatnych treści publikowanych do określonej grupy osób. Ich zadaniem jest zainteresowanie potencjalnego klienta, przekazanie mu wiedzy odnośnie danego tematu oraz nakłonienie do zakupu oferowanych produktów. Umieszczone materiały powinny mieć charakter edukacyjny i nie skupiać się na konkretnych produktach. Prawidłowe dbanie o content marketing potrafi nie tylko zwiększyć zainteresowanie klientów, ale także umocnić świadomość naszych produktów. Wymaga to niestety czasu, rozwagi i odpowiedniej strategii. Potrafi jednak zaowocować w przywiązanie ludzi do konkretnej marki, a tym samym zrzeszyć grono lojalnych konsumentów, tym samym zmniejszając koszty promocji.

Marketing treści może przyjąć wiele form:

  • pisanie artykułów na bloga,
  • materiały wideo,
  • grafiki,
  • infografiki,
  • zdjęcia,
  • e-booki.

Każdy odpowiednio starannie przygotowany materiał jest w stanie przekazać rzetelną wiedzę potencjalnym klientom.

Często z pojęciem content marketing spotkać się można w e-commerce. Jest to nic innego, jak handel elektroniczny, inaczej sprzedaż produktów i usług przez internet.

Content marketing – jak zacząć?

Dobrze realizowany marketing treści należy zacząć od przygotowania planu. To właśnie on pomoże nam w uporządkowaniu działań oraz będzie przypominał, na czym należy się skupić. Jego forma jest zależna od nas – może być opisowa, wypisana w punktach lub tabelach. Dobrze jest zrobić to w jak najbardziej przejrzysty sposób, poprzez wypisanie kluczowych słów, które będziemy używać w tekstach w celu wyszukiwania informacji związanych z określoną branżą w wyszukiwarkach internetowych.

Content marketing najlepiej rozpocząć od podzielenia planu na dwie grupy. W pierwszej części piszemy kolejno: tytuł (np. prawidłowy sposób wiązania krawatów), kanał, na którym będzie on publikowany (np. Facebook, Instagram lub blog), tematyka (np. krawaty), forma (np. grafika, e-book, wideo), częstotliwość (np. jednorazowo lub dwa razy w tygodniu) i źródła, w których znajdziemy inspiracje. W drugiej części przygotowujemy wyniki i badamy efektywność działań, czyli to, jak content marketing wpłynął na nasz biznes i jakie są rezultaty w poszczególnych kwartałach. Dzięki temu w szybki sposób mamy dostęp do wielu danych, które można w każdej chwili wykorzystać.

5 sposobów na skuteczny content marketing

Wiemy już, czym jest content marketing oraz e-commerce, więc przejdźmy do skutecznej realizacji marketingu treści. Dlatego warto mieć na uwadze:

  • odpowiednią strategię – musimy mieć jasno przedstawiony cel, do którego będziemy dążyć każdego dnia poprzez udoskonalanie swojej działalności gospodarczej. Ułatwić to może odpowiedzenie sobie na różnego rodzaju pytania, np. czy realizacja content marketing przebiega zgodnie z planem, jak marketing treści wpływa na biznes lub czy sprzedaż znacząco się zwiększyła;
  • jakość tekstu – odpowiedni content marketing musi być spójny pod kątem gramatycznym, stylistycznym, językowym oraz merytorycznym, ponieważ nie ma nic gorszego, niż niezrozumiałe przekazane informacje;
  • promowanie treści – materiały wideo, artykuły czy stworzone grafiki udostępniać można na wielu platformach typu YouTube, Facebook, Instagram lub prywatny blog, gdzie w zależności od jakości wykonanych projektów, mogą zwiększyć ilość wejść na naszą stronę. Dodatkowo, zawsze warto uruchomić kampanię reklamową Google Ads;
  • przejrzystość strony – e-commerce zwiększyć można na wiele sposobów, jednak nic nie przyciąga uwagi klienta, jak odpowiednio wykonana i przejrzysta strona internetowa lub dobrze prowadzona platforma;
  • optymalizacja SEO – czyli proces, którego celem jest osiąganie za pośrednictwem strony internetowej jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz czy słów kluczowych, jakie klient może użyć.

Każdy z podanych wyżej sposobów znacząco może wpłynąć na jakość content marketingu, a tym samym i zwiększyć sprzedaż. Odpowiednie treści marketingowe potrafią zdziałać cuda, tylko trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać.

Content marketing w e-commerce jest niezwykle ważny, ponieważ nie tylko zwiększa sprzedaż, ale również sprawia, że nasza marka zyskuje w oczach klientów. Odpowiednia strategia, którą przyjmiemy i będziemy rzetelnie realizować może w znaczny sposób rozwinąć naszą działalność gospodarczą. Jednym słowem marketing treści, czyli content marketing działa i warto przeznaczyć na niego trochę czasu.