Istnieje wiele sposobów na pozyskanie lojalnego klienta lub znalezienie potencjalnego odbiorcy – jedne bardziej skuteczne, inne mniej. Do jednego z popularniejszych działań marketingowych zaliczyć można content marketing. Dobrze tworzony, może przynieść wiele korzyści dla firmy, którą prowadzisz. Jednak, czym dokładnie jest, dlaczego się go stosuje oraz przede wszystkim, jak wpływa na renomę firmy?
Czym jest content marketing?
Content marketing, czyli inaczej marketing treści to nic innego, jak zbiór działań marketingowych. Opierają się one na tworzeniu merytorycznych treści mających za zadanie przekonać klienta do skorzystania z usług naszej firmy. Tego rodzaju działania są w dzisiejszych czasach niezwykle cenione przez wiele osób. Platforma e-wydawcy umożliwi Ci dostęp do profesjonalnych artykułów, w których subtelnie można zawrzeć swoje produkty lub usługi. Nic zatem dziwnego, że sam content marketing zyskuje coraz większą popularność wśród małych, średnich oraz dużych firm. W tej dziedzinie kluczowa jest również optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, czyli SEO. Opiera się to na stworzeniu treści w taki sposób, aby zawierały:
- odpowiednie słowa kluczowe,
- odpowiednie nagłówki,
- linki wewnętrzne.
Zatem samo SEO pozwala dostosować przygotowany tekst pod kątem wyszukiwań. W ten sposób zagwarantujemy Twojej firmie liczne korzyści wynikające z zastosowanych działań marketingowych. Zaliczyć do nich można między innymi lepsze pozycjonowanie czy więcej wejść na stronę.
Formaty content marketingu
Content marketing to przede wszystkim dobra i unikalna treść. Jednak istnieje wiele odmian, które możemy wykorzystać w ramach tworzenia wartościowych treści.
Do najpopularniejszych należy publikacja w formie:
- postów na blogu,
- artykułów eksperckich,
- recenzji,
- stworzenia bazy wiedzy,
- sekcji poradnikowych, magazynów,
- newsletterów.
Tak naprawdę to od Ciebie zależy, w jakiej formie opublikujesz swoje treści. Warto jednak pamiętać, że regularne dbanie o wysokiej jakości materiały są ważne zarówno dla stałych, jak i nowych klientów. To właśnie one są w stanie zadbać o dobry wizerunek eksperta Twojej firmy.
Z uwagi na to, że dbamy o Twój komfort i czas, na naszej platformie znajdziesz treści zgodne z najnowszymi wytycznymi SEO. Co więcej, zapewniamy każdej treści merytoryczny przekaz i dobre zaplecze!
Content to nie tylko treść
Content marketing ma jeden główny cel – zapewnić firmie widoczność w sieci. Warto tutaj uwzględnić czynniki SEO, które umożliwiają lepsze pozycjonowanie, jednak czy to wystarczy? Jak się okazuje, z analizowaniem oraz decydowaniem, jaka strategia marketingowa będzie właściwa dla Ciebie, powiązać można kilka innych pojęć, takich jak:
- inbound marketing – czyli marketing przychodzący, tu warto przygotować własną strategię
- link bulding – zawieranie w swoich treściach odnośników do innych stron,
- lead – wszelkie działania prowadzone w celu pozyskania leada.
Jakie korzyści płyną z content marketingu?
Coraz więcej firm przeznacza znaczną część swojego budżetu na tworzenie treści. Jednak, czy jest to opłacalne? Jak się okazuje – tak! Do głównych korzyści content marketingu zaliczyć można:
- wzrost zaufania klientów do naszej firmy,
- lepsza widoczność w wyszukiwaniach,
- zwiększenie ruchu na stronie,
- niski koszt w porównaniu do innych typów reklamy,
- wyższe wyniki sprzedaży,
- wzrost renomy firmy,
- wsparcie klienta w podejmowaniu decyzji,
- pomoc w pozyskiwaniu linków.
Są to główne zalety, z jakimi wiąże się wdrożenie content marketingu do strategii marketingowej swojej firmy. A na jakich zasadach może się on opierać?
Content marketing to współpraca
Tworzenie treści w ramach content marketing wymaga czasu, cierpliwości oraz zaangażowania. Wykorzystanie rozwiązań, jakie daje każdemu platforma e-wydawcy pozwoli Ci znaleźć czas na dalszy rozwój firmy. A jakie możliwości daje nasza strona? Po pierwsze tworzą ją specjaliści, którzy też są ludźmi. W każdej chwili możesz z nami porozmawiać lub prosić o pomoc. Oprócz tego ułatwiamy dalszy postęp poprzez uniwersalne dla małego i dużego przedsiębiorstwa konto, którego rolę w każdej chwili można zmienić -bądź wydawcą, reklamodawcą lub autorem w zależności od swoich potrzeb! Zakres naszej pracy, aby ułatwić funkcjonowanie Twojej firmy w sieci, wciąż się zwiększa. Warto tutaj wymienić kilka trwałych elementów. Przede wszystkim posiadasz dostęp do sprawdzonej bazy wydawców, reklamodawców i autorów. A dlaczego jest to ważne? W ten sposób znajdziesz branżę pasującą do Twoich potrzeb! Nasi wydawcy chętnie opublikują Twój (lub nie Twój – sprawdź oferty, gdzie to wydawca proponuje napisanie tekstu) artykuł na swojej witrynie. Reklamodawcy ochoczo zlecają artykuły Autorom, a Ci przygotują je zawsze w terminie. Jeśli jednak nie chcesz się określać co do roli i po prostu potrzebujesz dobrze napisanego tekstu 'na wczoraj’, zawsze dostępne są dla Ciebie szybkie zamówienia, gdzie złożysz zamówienie na tekst bez rejestracji.
Oprócz tego gwarantujemy:
- zautomatyzowany proces zamawiania tekstów
- całkowitą kontrolę nad swoim zamówieniem – zawsze możesz zgłosić uwagi do otrzymanego tekstu bądź publikacji
- wsparcie redakcji w prowadzeniu konta – sprawdź ofertę
- rzetelność Twoich kontrahentów – każdy z nich jest ręcznie weryfikowany
Jak widzisz, współpraca z nami oferuje wiele korzyści, które pozwolą Twojej firmie zwiększyć pozycjonowanie, zadbać o wizerunek czy zyskać nowych klientów.
Nie da się zaprzeczyć – content marketing to jeden z efektywniejszych działów marketing w dzisiejszych czasach. Wiąże się to z notorycznym wyszukiwaniem informacji przez potencjalnych klientów. W końcu nie bez powodu mówi się, że w wyszukiwarce Google są odpowiedzi na wszystkie pytania! Właśnie dlatego warto już dziś wprowadzić to subtelne, ale skuteczne działanie do strategii marketingowej swojej firmy.