Obecnie, w dobie rozwoju Internetu i marketingu, copywriting staje się coraz bardziej popularny i wiele osób zastanawia się nad podjęciem pracy, jako copywriter. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, jak zacząć działania w tej branży i jakie ma to zalety.
Copywriter – czym się zajmuje?
Praca copywritera, to stosunkowo nowy, ale szybko rozwijający się zawód, polegający na tworzeniu treści. W zakres pisanych przez niego tekstów wchodzą:
- artykuły na strony internetowe,
- hasła i slogany reklamowe
- opisy produktów,
- scenariusze reklam,
- maile,
- komunikaty prasowe,
- treści zoptymalizowane pod kątem SEO.
Ponadto może się on zajmować prowadzeniem fanpage’a, bloga czy social mediów. Praca copywritera jest o tyle wygodna, że z powodzeniem można pracować jako freelancer (bez etatu), zdalnie. Poza tym warto szukać zatrudnienia w agencjach reklamowych, wydawnictwach, redakcjach i innych firmach, które prowadzą własne blogi.
Jak zacząć pracę jako copywriter?
Żeby zacząć pracę w copywritingu, należy wykazywać się kilkoma niezbędnymi cechami i umiejętnościami. Po pierwsze, ważne jest zrozumienie i ustosunkowanie się do potrzeb klientów i czytelników. Trzeba tworzyć takie treści, które zaciekawią odbiorcę lub nakłonią do kupna produktu czy skorzystania z usługi – czyli spełnią postawione im cele. Ponadto, copywriter powinien wykazywać się wiedzą z zakresu SEO, wszelkich zasad i wytycznych z tym związanych, a także biegle poruszać się w temacie analityki internetowej. Dobór odpowiednich keywords, fraz i tworzenie tekstów, które pozytywnie wpływają na pozycjonowanie, nie należy do najłatwiejszych zadań i wymaga wprawy. Co więcej, warto też interesować się social mediami oraz ich mechanizmami. To wszystko jednak nie byłoby możliwe bez umiejętności samodzielnej pracy i planowania. W tym przypadku pomocny jest klarowny plan działania, dlatego warto abyś rozpisał temat artykułu i zrobił notatki ze swojego researchu. Tworzenie treści nie jest łatwą sztuką – wymaga organizacji i samodyscypliny. Tu pomocnym okazuje się tworzenie celi, które są SMART. Copywriter jeżeli jest na bieżąco z najnowszymi trendami, potrafi robić trafne spostrzeżenia i jest obeznany na rynku. Interesuje Cię praca, jako copywriter? W Internecie znajdziesz wiele kursów online, zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, które pomogą Ci rozwijać swój warsztat. Ponadto, warto sięgać po poradniki i książki na temat copywritingu czy content marketingu. Na początku, w celach zapoznania się z branżą, czytaj blogi marketingowe. W tworzeniu tekstów ważne jest samodoskonalenie i ćwiczenie – praktyka czyni mistrza. Kolejnym ważnym aspektem jest stworzenie własnego portfolio, na którego postawie przyszły pracodawca Twoje umiejętności, styl i kreatywność.
Zalety pracy w copywritingu
Nie bez powodu, coraz więcej osób chce wiązać swoją przyszłość z copywritingiem. Zawód ten może dawać wiele korzyści. Po pierwsze, zyskuje się możliwość pracy zdalnej, z domu lub z wybranego miejsca, w którym masz dostęp do Internetu. Zyskujesz też szansę ciągłego samorozwoju, poprzez tworzenie treści, na nowe dla Ciebie tematy. Dzięki temu staniesz się wszechstronny i obeznany w interesujących dziedzinach. Wielu copywriterów ceni też sobie niezależność i elastyczność. Można być samemu sobie szefem, ale jednocześnie jest się odpowiedzialnym za swoje decyzje, rozplanowywanie czasu, organizację pracy – jest to też świetna praca dla osób samodzielnych. Jeśli chodzi o zarobki, to są one zależne od zaangażowania, doświadczenia w branży, szybkości i efektywności pracy. Mimo że dochody mogą być nieregularne, to wielu copywriterów jest usatysfakcjonowanych z uzyskiwanych przychodów.
Chcesz zostać copywriterem – dołącz do grona ewydawcy.pl
Jeśli chcesz zostać copywriterem, to koniecznie załóż konto Autora na naszej platformie contentowej. Zapewnimy Ci szybki kontakt ze zleceniodawcami i wiele możliwości rozwoju. Możesz sam wybierać zlecenia, które Cię zainteresują, z różnych branż. Zapewnimy Ci też elastyczność pracy. Nie wahaj się i dołącz do grona naszych copywriterów już dziś!
Jesteś kreatywny, lubisz pisać i szybko uczysz się nowych rzeczy? Spróbuj swoich sił w copywritingu.